..: Kraje šetří ve velkém – nyní se omezení dotknou tratě na Moldavu :..

Stanice Osek město se stane pro mnoho vlaků z Mostu konečnou., foto: Andrew33 Moldava — Nejen kvůli nedávnému pozastavení dofinancování regionální železniční dopravy se kraje snaží hledat jakékoliv úspory ve svých rozpočtech. Omezení se tak dotknou další regionální tratě, jejíž provoz je neufinancovatelný z vybraného jízdného. Tentokrát půjde o čtyřicet kilometrů dlouhou trať 135, vedoucí z Mostu do Moldavy v Krušných horách, kde dojde od prosince 2011 k zásadní redukci vlaků jedoucích v pracovní dny, a to v úseku Osek – Moldava. Zde totiž kraj ztrácí za jediný vlak v jednom směru až 2.000 korun. Tomuto rozhodnutí předcházela četná sčítání cestujících, jež nedopadla příznivě — zatímco v pracovní dny jsou spoje využívány spíše jednotlivci a někdy jede motorový vůz dokonce zcela prázdný, o víkendu (zejména pak v turistické sezoně) jsou vlaky zaplněny i více než stovkou cestujících. Dle vedoucího oddělení dopravní obslužnosti Ústeckého kraje Jakuba Jeřábka tak bude návrh provozu přizpůsoben skutečnému charakteru poptávky. Nový koncept dopravy však zdaleka nepřinese jen řadu nepříjemných omezení. Na využívaném úseku Osek – Most dojde k vytvoření hodinového intervalu spojů ve špičce, nasazení motorových jednotek Regionova a propojení vlaků z/do Loun bez přestupu.

Zdroj: Aktuálně.cz


Dominik Jaroš | 6.5.2011 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
06.05.2011 (20:01)  
Karosa: Jasně a i občané do jejichž obce dnes koleje nevedou a nikdy nevedly, by si taky mohli podat k soudu stížnost, že jsou diskriminováni, protože k nim vlak nejede. ....
Předpokládám, že v současnosti do všech obcí na trati jezdí i autobus, takže se mají jak dopravit.
06.05.2011 (19:57)  
Řešení je to rozumné. Tato trat je opravdu využívána jen víkendově. Sám dost často vidim převážet vzduch. Za to o víkendech je v těch třech šukafonech občas dost těsno.

Ekoter: Myslím, že do oseka zajíždí linka z Loun, která z Mostu právě pokračuje až do Oseka.
registrovaný uživatel karosa  mail  
06.05.2011 (19:50)  
v článku se, mj., píše: "Doplácet takové částky za přepravu dvou či tří cestujících za jedinou cestu po této horské trati si nemůže Ústecký kraj dovolit. Proto je záměrem návrhu soustředit provoz do dní, kdy je úsek skutečně využíván," doplňuje."
S tím se, samozřejmě, dá souhlasit. Ale já se ptám: bude oněm třem-čtyřem cestujícím, kteří tím pádempřijdou o svá spojení(jedno, zda do práce, za kulturou či k lékaři) zajištěn místo zrušených vlaků jiný způsob dopravy? Pokud ne, mohli by se tito obřané(teoreticky) domáhat svého práva i u soudu s poukazem na to, že jsou diskriminováni ze strany kraje tím, že, ačkoliv platí daně jako jiní obyvatelé tohoto regionu, je jim upíráno právo na využívání stejných služeb, jaké mají ostatní občané kraje.
06.05.2011 (17:32)  
To vypadá na relativně rozumné řešení. Dotaz pro znalé: Most zůstane v celou a Osek bude v půl? A vyjde to tak, aby to ta samá regionova točila v Oseku sama na sebe?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko