Moldava — Nejen kvůli nedávnému pozastavení dofinancování regionální železniční dopravy se kraje snaží hledat jakékoliv úspory ve svých rozpočtech. Omezení se tak dotknou další regionální tratě, jejíž provoz je neufinancovatelný z vybraného jízdného. Tentokrát půjde o čtyřicet kilometrů dlouhou trať 135, vedoucí z Mostu do Moldavy v Krušných horách, kde dojde od prosince 2011 k zásadní redukci vlaků jedoucích v pracovní dny, a to v úseku Osek – Moldava. Zde totiž kraj ztrácí za jediný vlak v jednom směru až 2.000 korun. Tomuto rozhodnutí předcházela četná sčítání cestujících, jež nedopadla příznivě — zatímco v pracovní dny jsou spoje využívány spíše jednotlivci a někdy jede motorový vůz dokonce zcela prázdný, o víkendu (zejména pak v turistické sezoně) jsou vlaky zaplněny i více než stovkou cestujících. Dle vedoucího oddělení dopravní obslužnosti Ústeckého kraje Jakuba Jeřábka tak bude návrh provozu přizpůsoben skutečnému charakteru poptávky. Nový koncept dopravy však zdaleka nepřinese jen řadu nepříjemných omezení. Na využívaném úseku Osek – Most dojde k vytvoření hodinového intervalu spojů ve špičce, nasazení motorových jednotek Regionova a propojení vlaků z/do Loun bez přestupu.
Zdroj: Aktuálně.cz
Předpokládám, že v současnosti do všech obcí na trati jezdí i autobus, takže se mají jak dopravit.
Ekoter: Myslím, že do oseka zajíždí linka z Loun, která z Mostu právě pokračuje až do Oseka.
S tím se, samozřejmě, dá souhlasit. Ale já se ptám: bude oněm třem-čtyřem cestujícím, kteří tím pádempřijdou o svá spojení(jedno, zda do práce, za kulturou či k lékaři) zajištěn místo zrušených vlaků jiný způsob dopravy? Pokud ne, mohli by se tito obřané(teoreticky) domáhat svého práva i u soudu s poukazem na to, že jsou diskriminováni ze strany kraje tím, že, ačkoliv platí daně jako jiní obyvatelé tohoto regionu, je jim upíráno právo na využívání stejných služeb, jaké mají ostatní občané kraje.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.