Moldava — Nejen kvůli nedávnému pozastavení dofinancování regionální železniční dopravy se kraje snaží hledat jakékoliv úspory ve svých rozpočtech. Omezení se tak dotknou další regionální tratě, jejíž provoz je neufinancovatelný z vybraného jízdného. Tentokrát půjde o čtyřicet kilometrů dlouhou trať 135, vedoucí z Mostu do Moldavy v Krušných horách, kde dojde od prosince 2011 k zásadní redukci vlaků jedoucích v pracovní dny, a to v úseku Osek – Moldava. Zde totiž kraj ztrácí za jediný vlak v jednom směru až 2.000 korun. Tomuto rozhodnutí předcházela četná sčítání cestujících, jež nedopadla příznivě — zatímco v pracovní dny jsou spoje využívány spíše jednotlivci a někdy jede motorový vůz dokonce zcela prázdný, o víkendu (zejména pak v turistické sezoně) jsou vlaky zaplněny i více než stovkou cestujících. Dle vedoucího oddělení dopravní obslužnosti Ústeckého kraje Jakuba Jeřábka tak bude návrh provozu přizpůsoben skutečnému charakteru poptávky. Nový koncept dopravy však zdaleka nepřinese jen řadu nepříjemných omezení. Na využívaném úseku Osek – Most dojde k vytvoření hodinového intervalu spojů ve špičce, nasazení motorových jednotek Regionova a propojení vlaků z/do Loun bez přestupu.
Zdroj: Aktuálně.cz
1) Nikoho na vesnici bydlet nenutím, zvláště pokud jezdí pracovat do města. Nebo pokud jsem starý a bydlím sám, je mnohem lepší s předstihem začít uvažovat a přestěhovat se do města, kde je všechno blíže.
2) Když přijedu na vesnici k příbuzným, tak jsem tam trošku za divný živočišný druh, když přijedu autobusem. Na 4 dopělé osoby mají 4 osobní auta (a pak ještě traktor a bagr, ale těmi přecejenom do města nejezdí).
3) Pokud to vezmu spravedlivě (a tak by to měl kraj brát), tak dotace vycházejí zhruba 4 Kč/osoba a den. Pokud vlaky na Moldavu ve všedních dnech využívá okruh dejme tomu 10 lidí, tak mi z toho vychází pár spojů jednou za 100 dní. Pokud chtějí jezdit častěji, ať si doplatí.
Ještě jeden dotaz: v článku se píše, že budou vlaky jezdit pouze do Oseka. Takže budou zrušeno i všech 7 párů do Hrobu? Byla by to škoda, tam jezdí lidí poměrně dost, ještě do nedávna tam fungovala v pracovní dny i výdejna jízdenek.
ekoter: Nevím, kde bydlíte a jak daleko to máte z domu na nejbližší zastávku MHD, ale řekl bych, že jste obyvatel nějakého většího města, kde je provozována MHD, takže zastávky jsou (jak se říká) na každém rohu. Jinak si neumím představit, že byste, coby vesničan, mohl s klidem angličana, z úst vypustit vaši větu: No bóže, tak si ty 2 kilometry na zastávku dojdou. On totiž život na venkově je o něčem jiném, než ve velkém městě, kde je vše, co k životu potřebujete, počínaje nákupem potravin, přes třeba lékaře a konče např. možnostmí kultury. Ale ono chodit ty 2km 2x denně(popř.2x tydně) na nejbližší zastávku, abych se mohl dostat do práce nebo třeba někam nakoupit, protože na vsi není obchod, to opravdu není to pravé ořechové.
...celková plošná dopravní obsluha je zde ale jako skoro všude mizerná. Chcet to i kdyby jen mikrobusy, ale zajistit propojení všech osad a potřebných míst a svížet na vlak...
ano. ano! ANO!!! ke kazde chalupe jedna stanice! koleje vsude, kam se podivas! a do kazde garaze jeden mikrobus, placeny statem hezky!
... kote, ty jsi jedinej clovek tady, kterej me spolehlive rozesmeje, bez ohledu na situaci.
chci se s tebou seznamit! kde ze to jezdis?? nymburk?
bude oněm třem-čtyřem cestujícím, kteří tím pádempřijdou o svá spojení(jedno, zda do práce, za kulturou či k lékaři) zajištěn místo zrušených vlaků jiný způsob dopravy?
kolego... jiz vice, nez pet let, je mesto Osek obsluhovano takovym poctem autobusovych spojeni, ze by to tamejsim obcanum mohlo zavidet i lecktere vetsi mesto.
zeleznicni spojeni na Moldavu je opravdu charakteristicke svym turistickym potencialem, takze nastaveni grafikonu do polohy, ktera tento fakt bude zohlednovat, je nanejvys logicke. avsak kazdodenni provoz s vetsim poctem spoju je skutecne ekonomicky nesmysl.
a jako pravnik urcite vite, ze zadny ze zakonu, ktrery pojednava o ZVS/ZDO nezminuje, ze "stat je povinen zajistit dopravni obsluznost za jakoukoliv cenu".
- víkendy nestačí, v sezoně zimní i letní to musí jezdit denně, tedy minimálně když je sníh a jsou prázdniny. Čili nedomyšlené
- celková plošná dopravní obsluha je zde ale jako skoro všude mizerná. Chcet to i kdyby jen mikrobusy, ale zajistit propojení všech osad a potřebných míst a svížet na vlak, propojení i do Němec
Nevíte někdo, jestli ještě žíje myšlenka opětovného propojení do Holzhau? Přímé spojení do Freibergu (byť i s přestupem) by určitě víkendovou poptávku ještě navýšilo.
Ale ono to tak hrozné nebude - nejdál to mají v Novém Městě (asi 1 km), a tam jsou navíc většinou chaty. Navíc už ani nejezdí žádné ranní spoje, takže všichni "důležití" už si zvykli.
Hlavní je, aby se trať zachránila jako památka, a to víkendový provoz umožňuje. Nevím, co se od té doby událo, ale před třemi lety u Nového Města na tom bylo kolejové lože dost bídně (tedy on to byl spíše potok).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.