..: Kraje šetří ve velkém – nyní se omezení dotknou tratě na Moldavu :..

Stanice Osek město se stane pro mnoho vlaků z Mostu konečnou., foto: Andrew33 Moldava — Nejen kvůli nedávnému pozastavení dofinancování regionální železniční dopravy se kraje snaží hledat jakékoliv úspory ve svých rozpočtech. Omezení se tak dotknou další regionální tratě, jejíž provoz je neufinancovatelný z vybraného jízdného. Tentokrát půjde o čtyřicet kilometrů dlouhou trať 135, vedoucí z Mostu do Moldavy v Krušných horách, kde dojde od prosince 2011 k zásadní redukci vlaků jedoucích v pracovní dny, a to v úseku Osek – Moldava. Zde totiž kraj ztrácí za jediný vlak v jednom směru až 2.000 korun. Tomuto rozhodnutí předcházela četná sčítání cestujících, jež nedopadla příznivě — zatímco v pracovní dny jsou spoje využívány spíše jednotlivci a někdy jede motorový vůz dokonce zcela prázdný, o víkendu (zejména pak v turistické sezoně) jsou vlaky zaplněny i více než stovkou cestujících. Dle vedoucího oddělení dopravní obslužnosti Ústeckého kraje Jakuba Jeřábka tak bude návrh provozu přizpůsoben skutečnému charakteru poptávky. Nový koncept dopravy však zdaleka nepřinese jen řadu nepříjemných omezení. Na využívaném úseku Osek – Most dojde k vytvoření hodinového intervalu spojů ve špičce, nasazení motorových jednotek Regionova a propojení vlaků z/do Loun bez přestupu.

Zdroj: Aktuálně.cz


Dominik Jaroš | 6.5.2011 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
07.05.2011 (20:18)  
Ad karosa:
1) Nikoho na vesnici bydlet nenutím, zvláště pokud jezdí pracovat do města. Nebo pokud jsem starý a bydlím sám, je mnohem lepší s předstihem začít uvažovat a přestěhovat se do města, kde je všechno blíže.
2) Když přijedu na vesnici k příbuzným, tak jsem tam trošku za divný živočišný druh, když přijedu autobusem. Na 4 dopělé osoby mají 4 osobní auta (a pak ještě traktor a bagr, ale těmi přecejenom do města nejezdí).
3) Pokud to vezmu spravedlivě (a tak by to měl kraj brát), tak dotace vycházejí zhruba 4 Kč/osoba a den. Pokud vlaky na Moldavu ve všedních dnech využívá okruh dejme tomu 10 lidí, tak mi z toho vychází pár spojů jednou za 100 dní. Pokud chtějí jezdit častěji, ať si doplatí.
registrovaný uživatel Honza-loko  mail  
07.05.2011 (17:31)  
Při současném stavu se tomu nelze divit. Když se podíváte do jízdího řádu na trati 135, tak zjistíte že první vlak z Moldavy jede až v 9.23, což je pro dojíždění do práce trochu pozdě. A druhý vlak jede v 17.23. Navíc jedou oba vlaky někam jinam. Dopolední do Litvínova(do Mostu jedině tramvají) a odpolední do Mostu. Nahoru na Moldavu jedou oba vlaky z Mostu(7.55 a 15.36). Bohužel při takové nabídce v dnešní uspěchané době se nedá divit, že těmi vlaky v kladiva nikdo nejezdí. Zbývají pouze dvě možnosti, buď udělat lepší jízdní rád(s mírným nárůstem spojů), nebo dopravu zrušit úplně...

Ještě jeden dotaz: v článku se píše, že budou vlaky jezdit pouze do Oseka. Takže budou zrušeno i všech 7 párů do Hrobu? Byla by to škoda, tam jezdí lidí poměrně dost, ještě do nedávna tam fungovala v pracovní dny i výdejna jízdenek.
registrovaný uživatel karosa  mail  
07.05.2011 (17:29)  
Rpet: Pane kolego(děkuji Vám, že jste mě tak nazval první Vy), možná, že můj příspěvek vyzněl dost blbě. Vůbec jsem neměl jsem na mysli to, aby vlaky jezdily bez omezení vesele prázdné dál, ale aby za ně byla pro ty lidi zajištěna nějaká náhrada, třeba i těmi mikrobusy, pokud se do nich ti lidé vejdou. Nemám ted na mysli zrovna ten Osek, ale ty obce nad ním, např. Mikulov, N. Město, nebo i samotnou Moldavu. Dobře vím, že to omezení je logické(taky jsem to nezpochybňoval), ale i ti 3-4 lidé, kteří tam dosud jezdí, se také potřebují někam(či odněkud) dopravovat, i když jsou to třeba ti chalupáři, jak píše ekoter. A ty mikrobusy nemusí jezdit ani v hodinovém taktu, ale třeba 3-4x denně, ale v takových časech, aby byly využitelné pro ty lidi, kteří na ně jsou odkázáni. A jen tak mimochodem, právník opravdu nejsem, ale podobné názory jsem právě od některých právníků skutečně slyšel, i když se netýkaly zrovna tohoto kraje...
ekoter: Nevím, kde bydlíte a jak daleko to máte z domu na nejbližší zastávku MHD, ale řekl bych, že jste obyvatel nějakého většího města, kde je provozována MHD, takže zastávky jsou (jak se říká) na každém rohu. Jinak si neumím představit, že byste, coby vesničan, mohl s klidem angličana, z úst vypustit vaši větu: No bóže, tak si ty 2 kilometry na zastávku dojdou. On totiž život na venkově je o něčem jiném, než ve velkém městě, kde je vše, co k životu potřebujete, počínaje nákupem potravin, přes třeba lékaře a konče např. možnostmí kultury. Ale ono chodit ty 2km 2x denně(popř.2x tydně) na nejbližší zastávku, abych se mohl dostat do práce nebo třeba někam nakoupit, protože na vsi není obchod, to opravdu není to pravé ořechové.
registrovaný uživatel rpet  mail  
07.05.2011 (12:25)  
@ Ušatá:

...celková plošná dopravní obsluha je zde ale jako skoro všude mizerná. Chcet to i kdyby jen mikrobusy, ale zajistit propojení všech osad a potřebných míst a svížet na vlak...

ano. ano! ANO!!! ke kazde chalupe jedna stanice! koleje vsude, kam se podivas! a do kazde garaze jeden mikrobus, placeny statem hezky!

... kote, ty jsi jedinej clovek tady, kterej me spolehlive rozesmeje, bez ohledu na situaci.

chci se s tebou seznamit! kde ze to jezdis?? nymburk?
registrovaný uživatel rpet  mail  
07.05.2011 (12:19)  
@ karosa:
bude oněm třem-čtyřem cestujícím, kteří tím pádempřijdou o svá spojení(jedno, zda do práce, za kulturou či k lékaři) zajištěn místo zrušených vlaků jiný způsob dopravy?

kolego... jiz vice, nez pet let, je mesto Osek obsluhovano takovym poctem autobusovych spojeni, ze by to tamejsim obcanum mohlo zavidet i lecktere vetsi mesto.

zeleznicni spojeni na Moldavu je opravdu charakteristicke svym turistickym potencialem, takze nastaveni grafikonu do polohy, ktera tento fakt bude zohlednovat, je nanejvys logicke. avsak kazdodenni provoz s vetsim poctem spoju je skutecne ekonomicky nesmysl.

a jako pravnik urcite vite, ze zadny ze zakonu, ktrery pojednava o ZVS/ZDO nezminuje, ze "stat je povinen zajistit dopravni obsluznost za jakoukoliv cenu".
07.05.2011 (9:58)  
Ušatá: však to taky ale jezdit o prázdninách bude, celé letní, zimní, jarní...a pokud to v textu na žp není, tak holt byla v celém informačním řetězci někde chyba.:)
07.05.2011 (4:34)  
Má to háčky:
- víkendy nestačí, v sezoně zimní i letní to musí jezdit denně, tedy minimálně když je sníh a jsou prázdniny. Čili nedomyšlené
- celková plošná dopravní obsluha je zde ale jako skoro všude mizerná. Chcet to i kdyby jen mikrobusy, ale zajistit propojení všech osad a potřebných míst a svížet na vlak, propojení i do Němec
07.05.2011 (1:29)  
Tomáš Kraus: asi ještě žije, ale zároveň spí velmi tvrdým spánkem. Slyšet o tom bylo v poslední době v podstatě jen když se provalilo to o redukci spojů na Moldavu, tak se ozvali starostové a KPKŽ, že to torpéduje snahu o propojení tratí...
06.05.2011 (23:02)  
Proti navrženým změnám nemám námitek, hodinový interval je více než smysluplný a odstranění přestupu od Loun také - skoro se vkrádá otázka, jestli kraj skutečně vůbec něco ušetří.
Nevíte někdo, jestli ještě žíje myšlenka opětovného propojení do Holzhau? Přímé spojení do Freibergu (byť i s přestupem) by určitě víkendovou poptávku ještě navýšilo.
06.05.2011 (21:56)  
Ad karosa: To je poměrně prosté: V definici ZDO je pěkné kouzelné slůvko "přiměřené". A 3 nebo 4 lidé - to je jedna hájenka uprostřed lesa, a ti si hold ty 2 kilometry na autobus dojdou :-)

Ale ono to tak hrozné nebude - nejdál to mají v Novém Městě (asi 1 km), a tam jsou navíc většinou chaty. Navíc už ani nejezdí žádné ranní spoje, takže všichni "důležití" už si zvykli.

Hlavní je, aby se trať zachránila jako památka, a to víkendový provoz umožňuje. Nevím, co se od té doby událo, ale před třemi lety u Nového Města na tom bylo kolejové lože dost bídně (tedy on to byl spíše potok).
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko