..: Kraje šetří ve velkém – nyní se omezení dotknou tratě na Moldavu :..

Stanice Osek město se stane pro mnoho vlaků z Mostu konečnou., foto: Andrew33 Moldava — Nejen kvůli nedávnému pozastavení dofinancování regionální železniční dopravy se kraje snaží hledat jakékoliv úspory ve svých rozpočtech. Omezení se tak dotknou další regionální tratě, jejíž provoz je neufinancovatelný z vybraného jízdného. Tentokrát půjde o čtyřicet kilometrů dlouhou trať 135, vedoucí z Mostu do Moldavy v Krušných horách, kde dojde od prosince 2011 k zásadní redukci vlaků jedoucích v pracovní dny, a to v úseku Osek – Moldava. Zde totiž kraj ztrácí za jediný vlak v jednom směru až 2.000 korun. Tomuto rozhodnutí předcházela četná sčítání cestujících, jež nedopadla příznivě — zatímco v pracovní dny jsou spoje využívány spíše jednotlivci a někdy jede motorový vůz dokonce zcela prázdný, o víkendu (zejména pak v turistické sezoně) jsou vlaky zaplněny i více než stovkou cestujících. Dle vedoucího oddělení dopravní obslužnosti Ústeckého kraje Jakuba Jeřábka tak bude návrh provozu přizpůsoben skutečnému charakteru poptávky. Nový koncept dopravy však zdaleka nepřinese jen řadu nepříjemných omezení. Na využívaném úseku Osek – Most dojde k vytvoření hodinového intervalu spojů ve špičce, nasazení motorových jednotek Regionova a propojení vlaků z/do Loun bez přestupu.

Zdroj: Aktuálně.cz


Dominik Jaroš | 6.5.2011 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
09.05.2011 (18:12)  
Busman: ona ta závislost na autech vzniká i v místech s výbornou vhd. Pro mnohé , i mladé lidi je nepředstavitelné, že by museli jet pár zastávek MHD a raději použijou auto. Jedou se večer bavit, tramvaj jim jede co dvacet minut, ale oni vytáhnou auto a pak jsou hrozně smutní, že nemůžou pít. Prý příště bude řídit někdo jiný...

Nebo se odněkud vrací a musí si zavolat odvoz i když mají pohodlnou možnost jet jinak. Ani je nenapadne jiná varianta.

Nechci ať to vyzní nějak ortodoxně, ale tahle závislost na ID mě děsí, takový člověk mi připadne méně svobodný než ten horal z Moldavy...Ale to jen tak na okraj:)
registrovaný uživatel Busman 
09.05.2011 (17:41)  
Ušatá - k té zavislosti venkova na autě:

Problém je v uspěchanosti téhle doby, že každý chce jet, kdy ho napadne. Dvouhodinový takt tuto potřebu jaksi nepokrývá, hodinový interval je minimum - jenže na něj v oblastech s vesnicemi 50 - 500 obyvatel nejsou lidi. A ty vesnice bývají tak rozseté, že je nejde ani pospojovat do linek (a teď nemám na mysli Moldavu), jedině za cenu objížděk a závleků - a tím nikdo kromě školáků a důchodců jezdit nebude, bohužel.

Jsem rád za Váš nekompromisní názor (Váš hlas je potřeba a musí být slyšet, zvlášť politiky, protože je v zásadě pro VHD), ale já jsem už vyměkl, na venkově prostě ta závislost na autě je a bude - a to kvůli tempu doby, kterému veřejná doprava v takto sídelně fragmentovaných oblastech není schopna konkurovat. V tom mají velkou výhodu násobně větší vesnice moravské a oblasti aglomerační - např. Pardubice - Hradec Králové, střední Čechy a částečně Ústecký kraj. Ve zbytku je potřeba vytvořit alespoň základní taktovou síť vč. busů (jak jsem již psal dříve: okresní města navzájem + okolní obce, ORP - také o víkendu), aby nevznikla (neprohlubovala se) automobilová závislost ve městech.

Jinak např. ze Sčítání jsem měl pocit, že vlastnictví auta je obvyklejší než domácnost bez koupelny (jelikož otázka o počtu aut v domácnosti zmizela). Taky mě to se*e.
registrovaný uživatel mirek2 
09.05.2011 (15:59)  
ekoter:Nikdo Tě nenutí ke stěhování do pohraničí.Ale Ti co tam žijí mají právo na přiměřenou dopravu.Netvrdím že do hor musí jezdit bus nebo vlak každou hodinu.Také jsem žil na vsi kde jelo kolem 8 - 10 párů vlaků od 4:30 do 23 hodin včetně víkendů.Okolí tratě brázdili busy tak 4 - 5 párů denně s omezením přes víkendy,kdy jeli 1 - 3 páry.Oba druhy dopravy se doplňovaly.Dalo se tak dojíždět za prací i o víkendech,což dnes není možný.A kdo to nepoznal, tak se jedná o trať 113 a její okolí.
09.05.2011 (15:37)  
Každý má právo na přiměřenou dopravu!
09.05.2011 (15:37)  
Ad mirek2: Tady nikdo nic na komunisty svádět nechce (stalo se to vlastně už o něco dříve). Prostě jsme si po 2. světové válce vyhnali třetinu obyvatelstva a na příslušném území nezbyl skoro nikdo. Nově přišlo málo lidí a nebo spíše jen dobrodruzi. Jednak proto, že si člověk k vlastní krajině získává vztah několik generací a nemá důvod jen tak z legrace jít jinam, jednak proto, že všichni věděli, že by šli do ukradeného a neměli jistotu, že jim to zůstane (což už je dnes jistější, ale stále tam ta pachuť je a já bych tam nešel). Navíc nevidím důvod, proč bychom měli zbytečně osídlovat venkov, když tam není potřeba více lidí? To byste tam ty lidi nutil pomocí umístěnek?

Ad dopravní svazy: A co třeba linky 364, 400, 333, 761, 892, 810, 802, 817, 437, 433, 762, 575, 614, 624, 886, 259, 154, 156, ...
registrovaný uživatel mirek2 
09.05.2011 (12:43)  
Někdo se zde zmínil o propojení tratě do Holzhau.To určitě nenastane,pokud si někdo myslí opak,tak je nezdolný optimista.Pokračování tratě zdolává dvě hranice.....státní a také krajskou(Dresden/Chemnitz).Každý z těchto krajů si dopravu organizuje sám a má svůj svazový tarif....v ČR věc nevídaná či přímo nemožná.Ani doravní obslužnost na saské straně není žádný zázrak.Jen pracovní dny,spíše školní spoje a každý ve svém kraji.Vyjimkou je jen zimní linka 733 spojudící Dresden-Altenberg-Holzhau-Rechenberg.
registrovaný uživatel mirek2 
09.05.2011 (11:37)  
Pokud chcete spoj Olomouc-Prostějov tak musíte na krajský spolek v Olomouci.Myslím že by mohlo být jedno zda spoj bude vlak,či bus.Pro opilce je lepší vlak protože má záchod že.
Každý obyvatel republiky má právo na slušnou dopravu a je jedno zda je z Prostějova nebo ze zapadlé Moldavy v Krušných horách.
09.05.2011 (11:17)  
A k samotnému článku:
Přijde mi to jako dobrý příklad přesunutí vlakokilometrů do relace s větším potenciálem.
Nezapomínejme, že suma vlakokilometrů, které je dopravce ochoten odjezdit, je z jeho strany omezená!
09.05.2011 (11:14)  
pekař:
Na devět z deseti nástupů do práce jim jede vlak či bus, na ten jeden ne.
Samozřejmě jsem taky pro to, přilákat do VD co nejvíc cestujících, ale je třeba určitá úměrnost. Kvůli zmíněným případům nemůžeme zhoršovat či zanedbávat nabídku pro (deseti)tisícihlavá sídla!
09.05.2011 (11:12)  
M:
Ja bych chtel vlak Olomouc-Prostejov v jednu rano. Kvuli "zabave"
Olomouc má 100 000 obyv.
Prostějov má 45 000 obyv.
(ČSÚ, k 1.1.2010)

Zejména tedy nechápu, proč mezi nimi už dávno není rychlý půlhodinový takt (třeba Sp do prokladu s R).

A co se týče "flamendrů", nějaký ten noční spoj v Pá/So a So/Ne mi nepřijde úplně od věci. Samozřejmě pouze tehdy, pokud by to nevyžadovalo soupravu navíc. Zamezí se tím mnoha opilcům za volantem.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko