Moldava — Nejen kvůli nedávnému pozastavení dofinancování regionální železniční dopravy se kraje snaží hledat jakékoliv úspory ve svých rozpočtech. Omezení se tak dotknou další regionální tratě, jejíž provoz je neufinancovatelný z vybraného jízdného. Tentokrát půjde o čtyřicet kilometrů dlouhou trať 135, vedoucí z Mostu do Moldavy v Krušných horách, kde dojde od prosince 2011 k zásadní redukci vlaků jedoucích v pracovní dny, a to v úseku Osek – Moldava. Zde totiž kraj ztrácí za jediný vlak v jednom směru až 2.000 korun. Tomuto rozhodnutí předcházela četná sčítání cestujících, jež nedopadla příznivě — zatímco v pracovní dny jsou spoje využívány spíše jednotlivci a někdy jede motorový vůz dokonce zcela prázdný, o víkendu (zejména pak v turistické sezoně) jsou vlaky zaplněny i více než stovkou cestujících. Dle vedoucího oddělení dopravní obslužnosti Ústeckého kraje Jakuba Jeřábka tak bude návrh provozu přizpůsoben skutečnému charakteru poptávky. Nový koncept dopravy však zdaleka nepřinese jen řadu nepříjemných omezení. Na využívaném úseku Osek – Most dojde k vytvoření hodinového intervalu spojů ve špičce, nasazení motorových jednotek Regionova a propojení vlaků z/do Loun bez přestupu.
Zdroj: Aktuálně.cz
Je to vždy otázka, zda to spojení - spoj má nějaký smysl, zda je propojen s autobusy, dalšími vlaky apod. A to zde opravdu není.
no vsak tam taky kolem nic nejezdi: jediny misto,kde by se mohlo neco s necim potkat, je Louka u Litvinova, dal uz nic. takze tohle je vystrel mimo.
Dokonce si mylsím, že minimálně by to mělo jezdit do Dubí denně a zde je a dříve bylo lepší - napojení na MHD, lázně atd.
radeji nemyslet: z mostu do teplic jezdi vlak tusim v taktu 1 hodiny,z teplic do dubi bus kazdych 30 minut. proc tam tahat lokalku z jiny strany, notabene kdyz v ni nikdo nepojede??
Skloubní s autobusy na Moldavu vlastně také není.
jezis marja... proc zase melete o duplicite busu a vlaku?? tahle trat nema mimo sezonu kapacitu na naplneni mikrobusu, a ty k tomu chces porad lepit jeste sukafon???
On totiž úspěch a efektivnost veřejné dopravy závisí v prvé řadě na tom, kolik získám cestujících a jak dosáhnu, aby těch cestujících bylo hodně. A to lze jedině promyšlenou nabídkou spojů, provázaností, tarifem - jednotným a u všech dopravců platným, pohodlím, komfortem, výškou ceny atd. A to zde ( a nakonec vcelé ČR) není, asi i proto, že o to vlastně není zájem.
no. kdyz na ty trati neni dostatek cestujicich, ktery by MOHLI mit zajem, tak je tam asi tezko budem hledat, zejo. jedine snad, ze by sme je tam nejak navezli. nejlip vlakem :/...
A dost mne děsí názory, že lidé na venkově nebo v horách by měli být závislí na vlastních autech.
ne, ze by MELI byt zavisli. a ne, ze jsou zavisli. nic mene, z mnoha logickych duvodu se horale spolehaji na sve vlastni dopravni prostredky. coz je prosim tebe nece dost jineho, nez co se nam tu snazis vnutit.
To není pokrok, to je spíš mohutný skok do minulosti. Důvody snad není potřeba dodávat, psalo se o tom již více než dost.
mohutny skok do minulosti?? kdyby to tak bylo, tak bych byl stastnej jako blecha: v MINULOSTI totiz nahoru na Moldavu jezdilo 6 paru vlaku, a nebyly to jen sukafony, hodnekrat se nasazovaly soupravy, tazeny T466, a k tomu dva - tri vagony starsiho veku, kod jsem nenasel.
prosim, uz nehul.
M: co pátky a soboty, nejezdí nikdo v noci z Olomouce do Prostějova? Autobusy z Ovy do Hlučína bývají plné po střechu.
On totiž úspěch a efektivnost veřejné dopravy závisí v prvé řadě na tom, kolik získám cestujících a jak dosáhnu, aby těch cestujících bylo hodně. A to lze jedině promyšlenou nabídkou spojů, provázaností, tarifem - jednotným a u všech dopravců platným, pohodlím, komfortem, výškou ceny atd. A to zde ( a nakonec vcelé ČR) není, asi i proto, že o to vlastně není zájem. A dost mne děsí názory, že lidé na venkově nebo v horách by měli být závislí na vlastních autech. To není pokrok, to je spíš mohutný skok do minulosti. Důvody snad není potřeba dodávat, psalo se o tom již více než dost.
Rpet: Ne že by mne to setkání a seznámení nelákalo, ale vyšli bychom z toho zdraví a živí?? I8 když někoho by to pak třeba i potěšilo.
Další otázka je na straně poptávky: Když se na mě budou moci spolehnout v jednu v noci (a určitě počet unikátních cestujících bude větší než 4 - předpokládám, že nejezdí pořád ti samí), tak se mnou pojedou třeba i přes den.
Neznám správnou odpověď.
Ja bych chtel vlak Olomouc-Prostejov v jednu rano. Kvuli "zabave". Kdo mi to zaplati? A snad nejsem o nic min dulezity nez ti Moldavane (nebo jak se jim rika).
Komedie... 3-4 lidi holt pujdou pesky. A ja v jednu rano autem...
"jsou horale zvykli na ledasco - mimo jine i na to, ze se o sebe musi postarat sami. a proto na vetsine hor stoji pred domem stalych obyvatel bytelna 4x4ka, ve vetsine pripadu nehynouci Lada Niva. takze zas tak moc zavisli na ZDO nejsou. tyhle lidi nepotrebuji pomoc statu - oni si umi poradit sami (coz je uznani hodne...)."
A to je důvod, proč na Západě venkov většinou volí vpravo a města vlevo. U nás je to přesně naopak. V ČR přežívají stará myšlenková schémata, i u mladých lidí. Jsme stále ještě transformační společnost, uvnitř našich hlav. Není to jen o sociálních dávkách, naopak. Jde hlavně o čerpání veřejných služeb (nemocnice, kina, divadla, infrastruktura), a ty na venkově nejsou a nebudou. Je to daň za život v přírodě.
Každý funkční sídelní celek musí hrát 3 role - pracovní, kulturní a rezidenční. Po automatizaci a industrializaci zemědělství a dalších služeb náš venkov v mnoha případech přestal zastávat roli pracovní. Dále nastal úpadek kulturní - kostel, škola, hospoda, místní tradice a zvyky, hasičské spolky - to mnohde už není (nebo "to" není "jako dřív"), v mnoha vesnicích nemají ani hospodu, ani krámek s potravinami. Zbývá funkce rezidenční. A to je dost drahé, protože každý aktivní člen rodiny musí mít vlastní auto, protože do práce a za kulturou dojíždí do města - a pálí u toho benzín - což není zrovna dlouhodobě udržitelné (pro přírodu bude lepší, když se člověk na "udržování venkova" vykašle). A mikrobus do každé osady zas není udržitelný finančně (stejně jako škola, infrastruktura - viz první odstavec).
Určitě je jednodušší a efektivnější zajišťovat VHD v údolích, kde je osídlení koncentrovanější, a na Moravě, kde jsou vesnice velké (jinde v ČR mají vesnice moravské velikosti statut městyse). V rozdrobených sídelních oblastech bych to viděl na páteřní taktové linky mezi okresními městy navzájem (též o víkendu) a některými střediskovými obcemi (obce s rozšířenou působností) + školní spoje.
Takže bych s Ústeckým krajem zatím souhlasil. A zároveň se velice obávám, že o "šetření ve velkém" v souvislosti s tou kalouskovinou ještě nejde.
EDIT: Jinak je "zajímavé", jak u nás mnohá půda leží ladem, nebo se na ní skví řepka olejka či solární elektrárny, zatímco v mnoha jiných zemích musí složitě zavlažovat a potraviny dovážet, aby měli co do huby.
neblbni. ja na ty moldave (a v mikulove na sjezdovce - tedy bournaku) stravil skoro cely svoje detstvi. proto vim, ze na rozdil od nas, mestem rozmazlenych deticek a jejich rodicu, jsou horale zvykli na ledasco - mimo jine i na to, ze se o sebe musi postarat sami. a proto na vetsine hor stoji pred domem stalych obyvatel bytelna 4x4ka, ve vetsine pripadu nehynouci Lada Niva. takze zas tak moc zavisli na ZDO nejsou. tyhle lidi nepotrebuji pomoc statu - oni si umi poradit sami (coz je uznani hodne...).
a k tem pravnikum. jsem si jisty, ze pripadny spor o absolutni vymahatelnost ZDO/ZVS (a o tom ty mluvis. zajisteni a vymahatelnost jsou dva odlisne pojmy) bys projel na plny care. tohle by zadnej soud nedal, protoze pak by tim dal na stul precedens, ktery by tenhle stat zruinoval behem jednoho, dvou let.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.