..: Kraje šetří ve velkém – nyní se omezení dotknou tratě na Moldavu :..

Stanice Osek město se stane pro mnoho vlaků z Mostu konečnou., foto: Andrew33 Moldava — Nejen kvůli nedávnému pozastavení dofinancování regionální železniční dopravy se kraje snaží hledat jakékoliv úspory ve svých rozpočtech. Omezení se tak dotknou další regionální tratě, jejíž provoz je neufinancovatelný z vybraného jízdného. Tentokrát půjde o čtyřicet kilometrů dlouhou trať 135, vedoucí z Mostu do Moldavy v Krušných horách, kde dojde od prosince 2011 k zásadní redukci vlaků jedoucích v pracovní dny, a to v úseku Osek – Moldava. Zde totiž kraj ztrácí za jediný vlak v jednom směru až 2.000 korun. Tomuto rozhodnutí předcházela četná sčítání cestujících, jež nedopadla příznivě — zatímco v pracovní dny jsou spoje využívány spíše jednotlivci a někdy jede motorový vůz dokonce zcela prázdný, o víkendu (zejména pak v turistické sezoně) jsou vlaky zaplněny i více než stovkou cestujících. Dle vedoucího oddělení dopravní obslužnosti Ústeckého kraje Jakuba Jeřábka tak bude návrh provozu přizpůsoben skutečnému charakteru poptávky. Nový koncept dopravy však zdaleka nepřinese jen řadu nepříjemných omezení. Na využívaném úseku Osek – Most dojde k vytvoření hodinového intervalu spojů ve špičce, nasazení motorových jednotek Regionova a propojení vlaků z/do Loun bez přestupu.

Zdroj: Aktuálně.cz


Dominik Jaroš | 6.5.2011 (15:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Jízdní řád

More from ČR Ústecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
13.05.2011 (23:51)  
No, tak to o tom by se dalo pochybovat, ale nechme toho. Starosta je stejný politik, jako politici na kraji. Některý se snaží, některý dělá vše pro to, aby byl znovuzvolen nebo měl klid, a některému je to jedno.
Registered user mirek2 
13.05.2011 (11:42)  
ekoter: Už toho nechám,jen na závěr:Nejlíp vědí starostové dotčených obcí,jaké mají jejich obyvatelé přepravní nároky.To platí i pro horské obce v Krušných horách.Otázka je,zda ty starosty vůbec někdo vyslyší.Mám pocit,že "krajský spolek" si stejně udělá co chce,protože jen oni ví všechno nejlíp.
12.05.2011 (17:35)  
Tak abych nešel jenom do střetu, musím taky přiznat, že když jsem poprvé viděl JŘ té linky, tak mě taky celkem překvapil první příjezd do Lovosic až na osmou. Zase na druhou stranu, když si vezmu jenom Lovochemii, tam tá má zhruba 400 dělníků. Když si budu brát v úvahu, že se přes týden jede plně a v sobotu (neděli?) jen některé provozy, které jsou potřeba více, tak mi to dělá odhadem tak 80 lidí na směnu. Z toho odhadem 50 lidí z Lovosic, 20 z Litoměřic a zbytek z okolí - je to těžké. Ale jo, možná, že by to přidat chtělo.
Registered user mirek2 
12.05.2011 (8:42)  
Tak Vám nevím.První dojezd busu do Lovosic v so a ne je v 7:50 a do Mostu v 9:15 hod.Jak chcete dojíždět do zaměstnání ve službách?Pokud vím tak markety otvírají dříve, možná nějaký soukromník až v 9 hodin.Fabriky jako Lovochemie nebo Lafarge v Čížkovicích asi od devíti nedělají že?To nemluvím o tom,že dojíždět třeba do Litoměřic už nepřipadá v úvahu.Jsou tam taky služby a velká nemocnice.Takže zaměstnanci z třebívlicka a třebenicka jedou vlastním autem.A další zabiják pro pravidelné dojížděče je tarif,alespoň na lince 545 si nelze koupit časovou jízdenku.Takže do práce za plné jízdné.To taky vyhání lidi z veřejné dopravy.
10.05.2011 (17:42)  
Ad mirek2: Tak mi řekněte, kolik lidí tam má v sobotu ranní nebo odpolední směnu a kolik jich je z okolí tratě 113 (bez Lovosic). Já bych jako typičtější sobotní zaměstnání viděl ve službách/obchodu v Lovosicích dopoledne v brzkém odpoledni, a na to tam spoje jezdí.
A ta fabrika je Lovochemie, nebo je tam ještě něco?
10.05.2011 (15:17)  
mirek2:
Chtěl jsem tím říci, že takovýchto přeprav jsou v menším městě řádově desítky (pokud tam tedy náhodou nestojí nějaká velká montovna - pak je samozřejmě žádoucí řešit to veřejnou dopravou).
Nějak nevěřím, že ty desítky lidí bydlí poblíž a navíc jim všem začíná/končí směna plus/minus 10 min, aby tyto požadavky mohly být uspokojeny jedním párem spojů.
O nutnosti pracovat Po-Pá jsem nikdy nepsal, pouze opakuji, že VD se z principu nemůže zavděčit všem.
Registered user mirek2 
10.05.2011 (10:45)  
Michal Drábek: Tak ono je netypické se chtít dostat do práce i o víkendu?Takže celý národ bude dělat jen Po - Pá a o víkendech bude absolutní klid? To je typické?
10.05.2011 (9:05)  
mirek2: Opět jste zmínil hodně netypickou poptávku - VD nikdy nemůže vyhovět úplně všem! V těchto případech je věcí dohody zaměstnavatele i zaměstnance, kdo z nich zajistí dopravu na/z víkendových nočních směn.
Samozřejmě, pokud jde o relaci mezi rozumně velkými městy, nevidím důvod, proč by časem (až padne vlakokilometrové dogma), nemohl být zaveden spoj také třeba v 6 ráno.
Registered user mirek2 
10.05.2011 (8:29)  
ekoter: Jezdí co 2 hodiny,ale při pohledu do jízdního řádu zjistíš,že se o víkendech nedostaneš do práce a z noční směny z Lovosic ani z práce.Tak kde udělali soudruzi z kraje chybu?
Takový jízdní řád je k prdu.A turisté se do tohoto kraje zase nehrnou.
09.05.2011 (23:58)  
Ad 113: Vždyť to tam v sobotu a v neděli jezdí skoro co 2 hodiny, ne?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko