Moldava — Nejen kvůli nedávnému pozastavení dofinancování regionální železniční dopravy se kraje snaží hledat jakékoliv úspory ve svých rozpočtech. Omezení se tak dotknou další regionální tratě, jejíž provoz je neufinancovatelný z vybraného jízdného. Tentokrát půjde o čtyřicet kilometrů dlouhou trať 135, vedoucí z Mostu do Moldavy v Krušných horách, kde dojde od prosince 2011 k zásadní redukci vlaků jedoucích v pracovní dny, a to v úseku Osek – Moldava. Zde totiž kraj ztrácí za jediný vlak v jednom směru až 2.000 korun. Tomuto rozhodnutí předcházela četná sčítání cestujících, jež nedopadla příznivě — zatímco v pracovní dny jsou spoje využívány spíše jednotlivci a někdy jede motorový vůz dokonce zcela prázdný, o víkendu (zejména pak v turistické sezoně) jsou vlaky zaplněny i více než stovkou cestujících. Dle vedoucího oddělení dopravní obslužnosti Ústeckého kraje Jakuba Jeřábka tak bude návrh provozu přizpůsoben skutečnému charakteru poptávky. Nový koncept dopravy však zdaleka nepřinese jen řadu nepříjemných omezení. Na využívaném úseku Osek – Most dojde k vytvoření hodinového intervalu spojů ve špičce, nasazení motorových jednotek Regionova a propojení vlaků z/do Loun bez přestupu.
Zdroj: Aktuálně.cz

A ta fabrika je Lovochemie, nebo je tam ještě něco?
Chtěl jsem tím říci, že takovýchto přeprav jsou v menším městě řádově desítky (pokud tam tedy náhodou nestojí nějaká velká montovna - pak je samozřejmě žádoucí řešit to veřejnou dopravou).
Nějak nevěřím, že ty desítky lidí bydlí poblíž a navíc jim všem začíná/končí směna plus/minus 10 min, aby tyto požadavky mohly být uspokojeny jedním párem spojů.
O nutnosti pracovat Po-Pá jsem nikdy nepsal, pouze opakuji, že VD se z principu nemůže zavděčit všem.
Samozřejmě, pokud jde o relaci mezi rozumně velkými městy, nevidím důvod, proč by časem (až padne vlakokilometrové dogma), nemohl být zaveden spoj také třeba v 6 ráno.
Takový jízdní řád je k prdu.A turisté se do tohoto kraje zase nehrnou.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
