..: Lokomotiva Škoda 109E smí vyjet na trať :..

380.007 u ČD Cargo, Beroun, 26. 5. 2010, foto: Tomáš Valenta Chrást u Plzně — Lokomotiva Škoda 109E, na kterou již netrpělivě čekají České dráhy, vyjela na veřejnou železniční síť. Stroj 380.007 je propůjčen společnosti ČD Cargo, která ho bude nasazovat na své vlaky, čímž umožní realizaci nutných jízdních zkoušek bez cestujících. První jízdu podnikla lokomotiva 007 ve středu 26. května, kdy vyjela na páru lokomotivních vlaků mezi Plzní a Berounem. Dnes, ve čtvrtek 27. května, byla škodovácká chlouba nasazena na první nákladní vlak do Berouna. Po odjetí předepsaného počtu kilometrů by pak Drážní úřad měl strojům řady 380 povolit také zkušební provoz s cestujícími. Tyto testy by v dohledné době měly vést k završení procesu schvalování typu podle nejnovější normy TSI HRS, přičemž co nejdříve po úspěšné homologaci v ČR by měl následovat obdobný postup i v Německu a Rakousku.

380.007 u ČD Cargo, Chrást u Plzně, 27. 5. 2010, foto: Vladimír Belan 380.007 u ČD Cargo, Chrást u Plzně, 27. 5. 2010, foto: Vladimír Belan

Výroba dvacetikusové série pro ČD i nadále probíhá, přičemž 17 kusů je rozpracovaných a všechny nové lokomotivy budou dodány do konce roku. Typ 109E od dob prvního konceptu prošel náročným vývojem, který se ovšem neobešel bez výrazného zpoždění. To ovšem mají z velké části na svědomí změny evropských bezpečnostních norem. Podle podmínek kupní smlouvy tak už teď výrobci zbývá pouze úspěšně zakončit homologační proces nové řady ve všech sousedních zemích a v Maďarsku. Po dokončení výrobní série pro České dráhy pak přijdou na řadu dva stroje mírně upravené řady 381 pro slovenského národního dopravce ZSSK.

Zdroj: Škoda Transportation, ŽelPage; foto: Tomáš Valenta, Vladimír Belan


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.5.2010 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
27.05.2010 (19:32)  
Jurik: U barev by se jednalo o dodatecnou zmenu, kterou by CD musely zaplatit, k cemuz se nemaji (skoda, ve srovnani s Taurem OBB to moc firemni identite nepomaha).
Jinak ta "bila" je sediva stejne jako na soucasnych "zelenych" vagonech. U plechace bych s Vasim hodnocenim nesouhlasil, trochu to tu popelnici osvezi. A po tom, co predvedli s Najbrt verzi Stadlera a 471 bych se taky vysledku i dost bal...
registrovaný uživatel ReActor  mail  
27.05.2010 (19:29)  
Určitě to je něco SUPER z toho co vyrobila škodovka a ve vlastním vozovém parku ČD :-) Nevíte někdo kolik byla pořizovací cena jedné lokomotivy po odečtení penálí za nevčasné dokončení?
registrovaný uživatel MB 
27.05.2010 (19:18)  
Já myslím že označení superlokomotivy je zavádějící pro jakýkoliv stroj, jaká jsou kriteria pro superlokomotivu? Nějaké konkrétní parametry, nebo subjektivná pohled každého kdo se k tomu vyjádří?
27.05.2010 (19:18)  
380 by měli na nákladních vlacích prý jezdit až do konce srpna a na začátku září už by to prý mělo zavítat na osobní dopravu na vlaky pro přepravu cestujících na zkoušku. Nevíte náhodou někdo, na jakých nákladních vlacích budou 380 nasazeny? Je už ňákej seznam nebo se to dá někde zjistit?
27.05.2010 (19:17)  
Lepší než 1216? Pche. A v čem? Že škodovka zablokovala jakékoliv alternativní dodávky? (nejen u el. mašin) Nebo že už trumfly Tauruse ve světovém rekordu? Neplácejte. Škodovka je dnes jen blamáž neuspěšných a donekonečna protahovaných pseudoprojektů 14T/15T/380, které by bez kmotrů už dávno končily krachem firmy. Smutné, ale naštěstí jen pro kolejové dopravce v ČR.
registrovaný uživatel Werkie  mail  
27.05.2010 (19:16)  
Keltman: zálohu, mašina je pořád jen ve zkušebním provozu a taky je v některých místech problém s kolejovými obvody, a tak tam táhne místo 380 (to mám z k-reportu).
27.05.2010 (19:12)  
Mě jen zajímá, co tam dělá to nečinné eso?
27.05.2010 (19:10)  
Milosi, podobne komentare bych si nechal po 1-2 letech skutecneho provozu... :-)
dopisovatel nebo člen ŽP Miloš  mail  
27.05.2010 (19:07)  
Filipe, tento stroj je o MNOHO lepší než 1216 a podobné. Souhlasím s názvem "superlokomotiva".
27.05.2010 (19:03)  
Nvoinky.cz označují 380 za superlokomotivu! Domníval jsem se, že prvenství drží 1216 a jeho odvozeniny.

Stejně do začátku nového GVD do osobky nepřejde. :(
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko