..: Lokomotiva Škoda 109E smí vyjet na trať :..

380.007 u ČD Cargo, Beroun, 26. 5. 2010, foto: Tomáš Valenta Chrást u Plzně — Lokomotiva Škoda 109E, na kterou již netrpělivě čekají České dráhy, vyjela na veřejnou železniční síť. Stroj 380.007 je propůjčen společnosti ČD Cargo, která ho bude nasazovat na své vlaky, čímž umožní realizaci nutných jízdních zkoušek bez cestujících. První jízdu podnikla lokomotiva 007 ve středu 26. května, kdy vyjela na páru lokomotivních vlaků mezi Plzní a Berounem. Dnes, ve čtvrtek 27. května, byla škodovácká chlouba nasazena na první nákladní vlak do Berouna. Po odjetí předepsaného počtu kilometrů by pak Drážní úřad měl strojům řady 380 povolit také zkušební provoz s cestujícími. Tyto testy by v dohledné době měly vést k završení procesu schvalování typu podle nejnovější normy TSI HRS, přičemž co nejdříve po úspěšné homologaci v ČR by měl následovat obdobný postup i v Německu a Rakousku.

380.007 u ČD Cargo, Chrást u Plzně, 27. 5. 2010, foto: Vladimír Belan 380.007 u ČD Cargo, Chrást u Plzně, 27. 5. 2010, foto: Vladimír Belan

Výroba dvacetikusové série pro ČD i nadále probíhá, přičemž 17 kusů je rozpracovaných a všechny nové lokomotivy budou dodány do konce roku. Typ 109E od dob prvního konceptu prošel náročným vývojem, který se ovšem neobešel bez výrazného zpoždění. To ovšem mají z velké části na svědomí změny evropských bezpečnostních norem. Podle podmínek kupní smlouvy tak už teď výrobci zbývá pouze úspěšně zakončit homologační proces nové řady ve všech sousedních zemích a v Maďarsku. Po dokončení výrobní série pro České dráhy pak přijdou na řadu dva stroje mírně upravené řady 381 pro slovenského národního dopravce ZSSK.

Zdroj: Škoda Transportation, ŽelPage; foto: Tomáš Valenta, Vladimír Belan


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.5.2010 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
28.05.2010 (19:21)  
Jirka : Kubam to napsal za mě.
Zpoždění dodávek už bylo vysvětleno mnohokrát změnou předpisů EU. Řada 380 by tedy měla být opět o stupínek výš než Taurus. Hlavně co se týká bezpečnosti posádky, což třeba tebe možná nezajímá, ale mě třeba jo, protože v tom čele vlaku sedím.
Někdy mi připadá, že ať ČD udělají cokoliv, tak bude vždy skupina lidí, kteří to musí za každou cenu kritizovat. Věřím tomu, že kdyby ČD místo 380 nakoupily Taurusy, tak ty samí lidi to tady budou kritizovat, jaká je to blbost.
28.05.2010 (19:00)  
Jirka (TexxO) ... to že je tam firma se sídlem tam a tam.. tak to neznamená, že v pozadí nemohou stát české osoby... kdyby jste tak věděl, jak se dokážou proprat peníze v zahraničí, tak by jste se hodně divili.. a vše legální samozřejmě :-)
28.05.2010 (18:51)  
Jirka (TexxO) pokial viem tak Siemens chcel za Taurus viac ako Skoda, o niekolko milonov na kus. Dalsia vec je ze trojsystemovy taurus vtedy tak isto neexistoval.
registrovaný uživatel kubam 
28.05.2010 (18:28)  
Jirka: ale pracují tam nějací lidi, to nedělají kluci z Holandska. A to je dost důležitý, pořádná práce pro naše lidi.
28.05.2010 (17:53)  
tomino151: domaci zdroje myslis firma "Skoda Transportation" vlastnena firmou "Skoda Holding" vlastneny firmou "Skoda Investmnet" vlastneny:

obchodní firma: APPIAN MACHINERY (NETHERLANDS) B.V., IČ 34190986
sídlo: Naritaweg, Telestone 8 165, 01043 Amsterdam, Nizozemské království

????? :-)

Prave ze je plati defakto danovy poplatnik, tak je dulezite nakupovat co nejvice efektivne (v cesku neni zvykem, vim). Podle vsech informaci co mam k dispozici by Taurus byl levnejsi (coz jen potvrzuje beznou ceskou praxi v nakupech). ... no a take by byl zrejme i v cas ... i kdyby nakonec Skoda vysla na stejny penize jako Siemens (o cemz pochybuji), tak to zpozdeni v dodavce je velmi silny argument potvrzujici ze slo zrejme o spatnou volbu.
28.05.2010 (17:22)  
MildaIV : Stejně tak by daňový poplatník zaplatil i lokomotivy Siemens a je jedno kterého dopravce. Navíc je snad lepší nakupovat z domácích zdrojů, když už k tomu je příležitost. Nakonec se tak chová většina států. Německo je toho zářným příkladem.
28.05.2010 (16:25)  
strejcekms: Objednal jste si od ní snad něco?...NE, tak mlčte. Každý daňový poplatník ČR si něco objednal.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
28.05.2010 (14:25)  
Borovička- já si dovolím reagovat na váš příspěvek v této diskusi ze dne 27.5.2010, 19:17. Nevím co vám škodovka provedla (že na ní tak nadáváte).
1) Že Škodovka zablokovala jakékoliv alternativní dodávky? (nejen u el. mašin) - Neplácejte, nevím čím myslíte že zablokovala všechny dodávky lokomotiv, dopravce si může objednat kolik lokomotiv chce a Škodovka na to vliv nemá. Chci vás dále ujistit že s nákupem nových dieselů se v dohledné době rozhodně nepočítá, z důvodu nedostatku peněz a z důvodu že většinu výkonů převezmou motorové a nebo elektrické jednotky, navíc tu máme běžící tendr na modernizaci 19 brejlovců. Tak-že o nákupu motorových lokomotiv běžte poučovat raději ČD Cargo!
2) Nebo že už trumfli Tauruse ve světovém rekordu?- Tak nepochybuji že výrobce který si dokáže sám navrhnout a vyrobit lokomotivu, dokáže postavit i takový stroj který bude jezdit třeba 357 Km/h, jenže takovou rychlostí ta lokomotiva jezdit prostě nebude a pro dopravce je taková reference docela zbytečná- podle toho se rozhodovat nebude, i když to jisté "+" bude. Navíc na to nejsou peníze...
3) Škodovka je dnes jen blamáž neůspěšných a donekonečna protahovaných pseudoprojektů.- To se to na někoho zase s radostí hází špína co Borovička! Já také o Siemensi neříkám že mu jdou na ruku v kdejakém státě, že uplácí jen aby vyhrál tendry. (to samozřejmě může i nemusí býti pravda- pro rejpali). Neřešte prosím kdo vlastní Škodovku- to vám i mě může být zcela jedno, objednal jste si od ní snad něco?...NE, tak mlčte. Siemens má také máslo na hlavě, Keni o moc lepší než Škoda.
4) Pseudoprojektů.- A jakých??? 14T/15T- co se vám na těch tramvajích nelíbí, já jen vím že mají neotočné podvozky a že jsi v Pražané stěžovali na špatné rozmístěn sedadel. Samozřejmě ze začátku tam údajně měli být jakési problémy při testech (prý praskl nějaký spoj mezi klouby či co), ale to ten projekt rozhodně nesnižuje, to jsou zcela běžné "porodní" bolesti, chcete-li "dětské nemoci", s takovými se potýkají i jiné společnosti, včetně Siemense. Pendolino také ze začátku nešlapalo, bylo předražené a opožděné, to ale neznamená že je Alstom špatná firma, nebo se pletu? Mj. kdo vlastně vlastní Alstom, nebo Siemens- vy to víte? GRATULUJI :) Jinak jak jste již slyšel, stejný výkon na všech napájecích systémech, odolnost skříně dne nových TSI norem.. Vy jste ten typ člověka který by tu vyděl jen jednu lokomotivu od jednoho výrobce, stejnou ve všech zemích Evropy že? Navíc ČD již uvedli že (a bývá to součástí smluv-pokud to neuvedli), že budou Škodovku penalizovat, tak-že jestli nejsou u ČD hloupí, tak na tom ještě vydělají, nebo jim vyrobí o 2 stroje navíc ne? :D Rozhodně bych se nebál že ČD spláče nad výdělkem.
5) Které by bez kmotrů už dávno končili krachem firmy. Smutné, ale naštěstí jen pro kolejové dopravce v ČR.- Nefantazírujte jo. Škodovka byla nejblíže krachu asi v roce 1999(8)- 2000(1), to bylo špatné období, ale to pod ní spadala ještě Tatra, Výzkum, Jaderné strojírenství, atd.. Mám o tom dokonce celý výrobní program :)
Zapomněl jste také dodat že by to nebyl problém jen kolejových vozidel, nýbrž i divize trolejbusů, na ty jste nic nevyhrabal co? Ty jsou svatí že? (Také tam kdysi něco bylo s úrazem cestujících od el. proudu, v Plzni). Trolejbusy dělají opravdu dobře, dokonce je i vyvážejí, stejně jako tramvaje vy chytrolíne, třeba Portland (tramvaje, oboustrané, něco jako LTM 10.08 Astra), Riga (150 kusů trolejbusů, tuším že Škoda 24Tr), Polsko (asi Wroclav-také poršata, design a lá "leklá ryba") !!! Zajímalo by mě jestli jste alespoň Pražák, nebo z Brna, když tak mluvíte o 14/15T. Tak já zmíním třeba rychlovlaky jezdící pod kanálem La manche- dostal se jim sníh do elektrovýzbroje, je tím automaticky ten výrobce špatný? NENI. To samé se stalo i ČD 471, ale tam už je ten výrobce podle vás špatný že? Nebo ne? To samé před mnoha lety v Ostravě u T3- špatná tramvaj? Nebo u S bahn- to samé... Asi vás zklamu, Škodovka si před nějakými dvěma lety postavila nové haly, takže se asi zkrachovat opravdu nechystá :)
Také prodala divizi Power. (njn, už to není to co bývalo).
Než něco vypustíte z úst, tak alespoň jukněte jestli to máte nějak podložené, nebo jestli je to známý fakt, nebo zda li tím někoho bezdůvodně neosočujete, já se nerad hádám, takže na vaše připomínky reagovat nejspíše nebudu..
Jinak Škoda nevyrábí zdaleka vše co jezdí po našich kolejích, to jste sice neřekl vy, ale je to často zmiňováno, hlavně na neodborných serverech a v diskusích na nich. Třeba Regionovu dělá Pars- ten vlastní Škoda Transportation (dříve Dopravní technika), ale vývoj vozidla i první dodávky začali v době kdy se Škodovce ani nezdálo že by mohla nějakej Pars koupit. A že jste nezmínil Astru? To se divím, ona také neni beze chyb, ale částečně za to mohou drahé a pomalé dodávky náhradních dílů, ale třeba i podůdržba ze strany PMDP ( v případě Plzeňských Aster). Jenže ono je to vývojově z roku 1997 že? To vám Škodovka ještě nevadila? Ono je to 20 lokomotiv a vy se z toho můžete po....! Být ČD tak třeba navrhnu odkup těch Taurů co tu u nás jezdí. Jsou sice ojetí, ale kdyby je OBB chtěli prodat, proč ne..Já proti Siemensu nic nemám.
Pěkný den přeji všem :-)))
A omlouvám se za případné chyby v textu, psal jsem jej v časové tísni, tak mě zde neukamenujte..:D
registrovaný uživatel kubam 
28.05.2010 (11:15)  
Karel Kovářík: no já jsem spíš uvažoval nad nákladníma vlakama, to by myslím nebyl problém, jedna 742 za 380, kdyby byl problém a mazalo by se. Ale myslím, že tohle asi nikoho nenapadne. Jen jsem si to představil, že by to bylo fajn využít, když už tu máme takovou "raritku" s 15 kV/16,7 Hz...ale kdoví, třeba se to stát může.
registrovaný uživatel Kakov 
28.05.2010 (10:06)  
kubam: ja bych to zase tak utopisticke nevidel, horsi by bylo, jestli by si rozumela s jejich ridicaky a kolik by OBB za tu "sluzbu" chtely....
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko