..: Lokomotiva Škoda 109E smí vyjet na trať :..

380.007 u ČD Cargo, Beroun, 26. 5. 2010, foto: Tomáš Valenta Chrást u Plzně — Lokomotiva Škoda 109E, na kterou již netrpělivě čekají České dráhy, vyjela na veřejnou železniční síť. Stroj 380.007 je propůjčen společnosti ČD Cargo, která ho bude nasazovat na své vlaky, čímž umožní realizaci nutných jízdních zkoušek bez cestujících. První jízdu podnikla lokomotiva 007 ve středu 26. května, kdy vyjela na páru lokomotivních vlaků mezi Plzní a Berounem. Dnes, ve čtvrtek 27. května, byla škodovácká chlouba nasazena na první nákladní vlak do Berouna. Po odjetí předepsaného počtu kilometrů by pak Drážní úřad měl strojům řady 380 povolit také zkušební provoz s cestujícími. Tyto testy by v dohledné době měly vést k završení procesu schvalování typu podle nejnovější normy TSI HRS, přičemž co nejdříve po úspěšné homologaci v ČR by měl následovat obdobný postup i v Německu a Rakousku.

380.007 u ČD Cargo, Chrást u Plzně, 27. 5. 2010, foto: Vladimír Belan 380.007 u ČD Cargo, Chrást u Plzně, 27. 5. 2010, foto: Vladimír Belan

Výroba dvacetikusové série pro ČD i nadále probíhá, přičemž 17 kusů je rozpracovaných a všechny nové lokomotivy budou dodány do konce roku. Typ 109E od dob prvního konceptu prošel náročným vývojem, který se ovšem neobešel bez výrazného zpoždění. To ovšem mají z velké části na svědomí změny evropských bezpečnostních norem. Podle podmínek kupní smlouvy tak už teď výrobci zbývá pouze úspěšně zakončit homologační proces nové řady ve všech sousedních zemích a v Maďarsku. Po dokončení výrobní série pro České dráhy pak přijdou na řadu dva stroje mírně upravené řady 381 pro slovenského národního dopravce ZSSK.

Zdroj: Škoda Transportation, ŽelPage; foto: Tomáš Valenta, Vladimír Belan


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.5.2010 (19:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla Reportáže

More from ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
19.06.2010 (16:33)  
Registered user Sim 
10.06.2010 (6:52)  
Aleš Liesk. > no jo no ... na nakladech tezko budou jezdit obe spolu, aby si odpoledne nekdo vsiml, ze vidi jinou, nez co videl rano :-)
09.06.2010 (20:46)  
Tak už jezdí dvě mašiny, a tady jak po vymření...
31.05.2010 (20:22)  
strejcekms viac menej s tebou v tomto suhlasim, len musim poopravit chybicku u nás systém 3 Kv neni na: "u nás systém 15 Kv neni"

edit: len je otazke o kolko by bolo HDV lacnejsie iba dvoj systemove miesto troj, ak by to bol maly rozdiel bolo by vhodne zachovat urcitu univerzalnost.
Registered user strejcekms  mail  
31.05.2010 (16:45)  
Joska Holibajda – No nakupovat 3 systémové lokomotivy (ve větším počtu-jak jste napsal) je hloupost, protože u nás systém 3 Kv neni a tolik výkonů do zahraničí neposíláme.
A s tim že vícesistémová lokomotiva stojí více máte pravdu, tedy dříve to tak alespoň platilo.
Osobně jsem pro nakupovat pro vnitrorepublikovou dopravu 2 systémové stroje, ale 3? To ne.
Jinak chválím Škodu že to dotáhla skoro do konce, možná bude další série :)
Registered user kade  mail  
31.05.2010 (14:14)  
ójé, to by zase potřebovalo kancelář pro uvádění věcí na pravou míru..
rainman ... Mimojiné jde o shodný výkon na všech napájecích soustavách, odolnost skříně dle nejnovějších norem atd...
I Siemens má na 3 kV 6 MW, Traxx 5,4 MW, bavit se tu o 1,5 kV nemá smysl. TSI Crash má Traxx dávno, siemens už taky (už i poslední dodávky z typ. řady Eurosprinter a nyní i nová typová řada Vectron, jejíž první loko bude zakrátko představena). Co tam máte dál ?

matus7532 ...pokial viem tak Siemens chcel za Taurus viac ako Skoda, o niekolko milonov na kus. Dalsia vec je ze trojsystemovy taurus vtedy tak isto neexistoval.
No tak bavit se po stoprvní o podobě a podmínkách tehdejšího tendru nemá moc cenu, jinak 3-syst. Taurus (krom toho že dvousystémových už byly úspěšně v provozu spousty) byl tehdy (kontrakt podepsán na jaře 2004) ve stádiu stavby, shodou okolností v červenci 2004 si je pak objednaly SŽ (dodávky k provozu hotových loko začaly za dva roky) , při stejné velikosti dodávky za cenu nižší než 380 a to bylo Euro za víc jak 31 Kč, dnes je za necelých 26 Kč..

Jinak nic apriori proti 380, to jen aby se stokrát opakované lži nezačaly stávat pravdou, když si někdo nedá práci s jejím hledáním.

A pro (nejen) informace o provozu, doproučuju, sorry, diskuzi na k-reportu
30.05.2010 (19:37)  
Osobně mě také zajímá a na to v současné době neznám odpověď, jakým typem lokomotivy chtějí nahradit dosluhující elektrické lokomotivy na tratích ČR.

Také nevím, ale byl bych pro to, aby se nově nakupovaly jen třísystémovky. Cenově by to mohlo vycházet podobně, jako kdyby se pořizovalo několik různých řad v menších sériích. Ale nevyznám se v technické stránce věci, třeba mi někdo vysvětlí, že je to nesmysl.
30.05.2010 (16:52)  
1216.931 & Josef Petrák : do Summerau může 380 bez omezení, stejně tak jako bude moci za pár dní do Gmündu NÖ, i když nebude mít "rakouské papíry" nebo papír od EBA.
V rámci přihraniční dopravy může jezdit vozidlo i bez "papírů" přislušného zahraničního drážního úřadu a to na "tuzemské" papíry. Tahle jezdil bez schválení Taurus do Břeclavi nebo Horního Dvořiště. Podobně může do Bad Schandau.
Registered user lbc 
30.05.2010 (14:44)  
Dobrý den
Přeji této lokomotivě hodně šťastných kilometrů. A co nejméně poruch a nehod. Mě osobně se líbí a jsem hrdý, že ŠKODA HOLDING a.s dokáže lokomotivu podobných parametrů udělat. Je jen škoda, že nebyla hotová dříve. Má nové bezpečnostní zkoušky, které např. Taurus nemá. Jedná se tedy o bezpečnější lokomotivu. Rád se na ni podívám, až bude někde opět na výstavě.
Osobně mě také zajímá a na to v současné době neznám odpověď, jakým typem lokomotivy chtějí nahradit dosluhující elektrické lokomotivy na tratích ČR.
Osobně bych byl pro, až se někdy vypíše výběrové řízení, aby vyhrála opět tato firma. A to proto, aby práci měli hlavně zaměstnanci zde v ČR. A také proto, protože bude později potřeba nahradit dost lokomotiv.

Osobně mě potěšili rekonstrukce brejlovců.
Mě by ale také zajímalo, jak dopadne například řada T 466.2. A že jich není málo. U T448 už k některým rekonstrukcím došlo. Mě osobně z hlediska výhledu z kabiny, domnívám se velmi potřebná věc, nejvíce zaujala přestavba u CZ LOKO http://www.cmks.cz/index.php?page_id=53
A ještě jedna fotografie http://www.vlaky.net/upload/galeria/003817/089295.jpg
Co mě osobně překvapuje a nevím jestli to je jen u Liberecké T 234.0 - 704 výr číslo nevím, jaké si houpání při pohybu - jízdě. Něco podobného jsem viděl na kole v případě nekvalitních pružin na obou kolech. Nebo příliš povolených. Strojvedoucí se v kabině houpou jak na koni.
Také mě zaujala rekonstrukce vozu Bdt na Bdtn.
Registered user Kakov 
30.05.2010 (13:45)  
a nevíte někdo prosím na kterých výkonech přesně jezdí?? zašel bych se podívat, 170 za rohem
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko