Chrást u Plzně — Lokomotiva Škoda 109E, na kterou již netrpělivě čekají České dráhy, vyjela na veřejnou železniční síť. Stroj 380.007 je propůjčen společnosti ČD Cargo, která ho bude nasazovat na své vlaky, čímž umožní realizaci nutných jízdních zkoušek bez cestujících. První jízdu podnikla lokomotiva 007 ve středu 26. května, kdy vyjela na páru lokomotivních vlaků mezi Plzní a Berounem. Dnes, ve čtvrtek 27. května, byla škodovácká chlouba nasazena na první nákladní vlak do Berouna. Po odjetí předepsaného počtu kilometrů by pak Drážní úřad měl strojům řady 380 povolit také zkušební provoz s cestujícími. Tyto testy by v dohledné době měly vést k završení procesu schvalování typu podle nejnovější normy TSI HRS, přičemž co nejdříve po úspěšné homologaci v ČR by měl následovat obdobný postup i v Německu a Rakousku.
Výroba dvacetikusové série pro ČD i nadále probíhá, přičemž 17 kusů je rozpracovaných a všechny nové lokomotivy budou dodány do konce roku. Typ 109E od dob prvního konceptu prošel náročným vývojem, který se ovšem neobešel bez výrazného zpoždění. To ovšem mají z velké části na svědomí změny evropských bezpečnostních norem. Podle podmínek kupní smlouvy tak už teď výrobci zbývá pouze úspěšně zakončit homologační proces nové řady ve všech sousedních zemích a v Maďarsku. Po dokončení výrobní série pro České dráhy pak přijdou na řadu dva stroje mírně upravené řady 381 pro slovenského národního dopravce ZSSK.
Zdroj: Škoda Transportation, ŽelPage; foto: Tomáš Valenta, Vladimír Belan
kolik je kdy ohrozeno zivotu??
Jasně, už jsem ji viděl i v řazení pro letošek! :-))))
Já bych to viděl na dvě místa Premium class a dvě Green seats konstrukčně, ale v provozu jen po jednom. Povinně místenkové.
Tramvaje (tedy také drážní vozidlo) se též nejdříve zkoušejí bez cestujících. A pokud bych byl výrobce a pouštěl ven nějakou novinku, tak dám v prvním momentě testování tam, kde "nebudu moc na očích" - pokud se náhodou objeví nějaký problém, tak o něm bude vědět jen "několik" lidí. Což je lepší, než plný vlak lidí. Nemyslíte? (Že se případný problém stejně na webu vykecá, je věc druhá.)
Propůjčit, zapůjčit... - velký rozdíl v tom nevidím. Takže vlastník (výrobce) ji předá ke zkouškám jiné společnosti (dopravci). Co je na tom k nepochopení?
Ale notak, k čemu jste se to propůjčil? A to ještě nevíte, že vyjela na páru! :-))
(Ne, mě ty amatérsky nešikovné formulace nevadí tak moc. Jinak obsáhlejší článek s obdobnými žertovnostmi je tady:
http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/doprava/zpravy/nova-skodovacka-lokomotiva-zahajila-ostry-provoz/482909 )
Jaromír Krys:
Když už jste se dal do opravování, tak bez hrubky. Výkonnější. :-)
Jinak - očekávám, že v příštím GVD jistě ještě nic neurychlí, ale budou spolehlivěji dotahovat zpoždění.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.