Chrást u Plzně — Lokomotiva Škoda 109E, na kterou již netrpělivě čekají České dráhy, vyjela na veřejnou železniční síť. Stroj 380.007 je propůjčen společnosti ČD Cargo, která ho bude nasazovat na své vlaky, čímž umožní realizaci nutných jízdních zkoušek bez cestujících. První jízdu podnikla lokomotiva 007 ve středu 26. května, kdy vyjela na páru lokomotivních vlaků mezi Plzní a Berounem. Dnes, ve čtvrtek 27. května, byla škodovácká chlouba nasazena na první nákladní vlak do Berouna. Po odjetí předepsaného počtu kilometrů by pak Drážní úřad měl strojům řady 380 povolit také zkušební provoz s cestujícími. Tyto testy by v dohledné době měly vést k završení procesu schvalování typu podle nejnovější normy TSI HRS, přičemž co nejdříve po úspěšné homologaci v ČR by měl následovat obdobný postup i v Německu a Rakousku.
Výroba dvacetikusové série pro ČD i nadále probíhá, přičemž 17 kusů je rozpracovaných a všechny nové lokomotivy budou dodány do konce roku. Typ 109E od dob prvního konceptu prošel náročným vývojem, který se ovšem neobešel bez výrazného zpoždění. To ovšem mají z velké části na svědomí změny evropských bezpečnostních norem. Podle podmínek kupní smlouvy tak už teď výrobci zbývá pouze úspěšně zakončit homologační proces nové řady ve všech sousedních zemích a v Maďarsku. Po dokončení výrobní série pro České dráhy pak přijdou na řadu dva stroje mírně upravené řady 381 pro slovenského národního dopravce ZSSK.
Zdroj: Škoda Transportation, ŽelPage; foto: Tomáš Valenta, Vladimír Belan
Rozumím tomu tak, že výroba byla zahájena už u všech 20 kusů, přičemž 3 poslední se ještě nedostaly na montážní linku. Ale může to být i jinak.
Nějak mi uniká, jaký je rozdíl mezi "zkoušebními" jízdami na vlaku vezoucího rychlostí 100 km/h kontejnery a stejnou rychlostí cestující ...
Dosud propůjčovala hlava státu vyznamenání, nyní se propůjčují i lokomotivy.
a taky jsem to někde četl; otázka je, jestli je to k něčemu dobré .... resp. zeptám se jinak: urychlí to moji pravidelnou cestu mezi Prahou a Pardubicemi?
Penále může být správně spočteno až po reálné dodávce všech kusů. Jinak plná cena v této první, dvacetikusové sérii nyní prý vychází na 130 mil. Kč bez DPH.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.