..: Lokomotiva Škoda 109E smí vyjet na trať :..

380.007 u ČD Cargo, Beroun, 26. 5. 2010, foto: Tomáš Valenta Chrást u Plzně — Lokomotiva Škoda 109E, na kterou již netrpělivě čekají České dráhy, vyjela na veřejnou železniční síť. Stroj 380.007 je propůjčen společnosti ČD Cargo, která ho bude nasazovat na své vlaky, čímž umožní realizaci nutných jízdních zkoušek bez cestujících. První jízdu podnikla lokomotiva 007 ve středu 26. května, kdy vyjela na páru lokomotivních vlaků mezi Plzní a Berounem. Dnes, ve čtvrtek 27. května, byla škodovácká chlouba nasazena na první nákladní vlak do Berouna. Po odjetí předepsaného počtu kilometrů by pak Drážní úřad měl strojům řady 380 povolit také zkušební provoz s cestujícími. Tyto testy by v dohledné době měly vést k završení procesu schvalování typu podle nejnovější normy TSI HRS, přičemž co nejdříve po úspěšné homologaci v ČR by měl následovat obdobný postup i v Německu a Rakousku.

380.007 u ČD Cargo, Chrást u Plzně, 27. 5. 2010, foto: Vladimír Belan 380.007 u ČD Cargo, Chrást u Plzně, 27. 5. 2010, foto: Vladimír Belan

Výroba dvacetikusové série pro ČD i nadále probíhá, přičemž 17 kusů je rozpracovaných a všechny nové lokomotivy budou dodány do konce roku. Typ 109E od dob prvního konceptu prošel náročným vývojem, který se ovšem neobešel bez výrazného zpoždění. To ovšem mají z velké části na svědomí změny evropských bezpečnostních norem. Podle podmínek kupní smlouvy tak už teď výrobci zbývá pouze úspěšně zakončit homologační proces nové řady ve všech sousedních zemích a v Maďarsku. Po dokončení výrobní série pro České dráhy pak přijdou na řadu dva stroje mírně upravené řady 381 pro slovenského národního dopravce ZSSK.

Zdroj: Škoda Transportation, ŽelPage; foto: Tomáš Valenta, Vladimír Belan


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.5.2010 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Bakiy 
27.05.2010 (20:50)  
MZ: Je tam i treti trida. 1. trida 25kV, 2. trida 3000V a 3. trida? Hadejte... :-)
27.05.2010 (20:44)  
Jaromír Krys: Myslím, že poučování o českém pravopisu, není v tomto případěm příliš vhodné.
registrovaný uživatel tarten 
27.05.2010 (20:33)  
Tomáš Vrabec: Jak jich může být 17 rozpracovaných když nedávno jsem ve Velimi viděl čtyři současně? To na tom pracujou "za pochodu" ?

Rozumím tomu tak, že výroba byla zahájena už u všech 20 kusů, přičemž 3 poslední se ještě nedostaly na montážní linku. Ale může to být i jinak.
27.05.2010 (20:31)  
Perfektní lokomotiva bude vozit cestující ... Jaká je kapacita, je tam jen druhá nebo taky první třída ...
Nějak mi uniká, jaký je rozdíl mezi "zkoušebními" jízdami na vlaku vezoucího rychlostí 100 km/h kontejnery a stejnou rychlostí cestující ...

Dosud propůjčovala hlava státu vyznamenání, nyní se propůjčují i lokomotivy.
dopisovatel nebo člen ŽP Magog  mail  
27.05.2010 (20:30)  
khunas: když už, tak vÝkonější

a taky jsem to někde četl; otázka je, jestli je to k něčemu dobré .... resp. zeptám se jinak: urychlí to moji pravidelnou cestu mezi Prahou a Pardubicemi?
registrovaný uživatel tarten 
27.05.2010 (20:28)  
ReActor: Nevíte někdo kolik byla pořizovací cena jedné lokomotivy po odečtení penálí za nevčasné dokončení?

Penále může být správně spočteno až po reálné dodávce všech kusů. Jinak plná cena v této první, dvacetikusové sérii nyní prý vychází na 130 mil. Kč bez DPH.
27.05.2010 (20:08)  
Plně vyrobených je snad již 13, ne-li více.
registrovaný uživatel khunas  mail  
27.05.2010 (20:07)  
skoda rika ze je tadle vikonejsi nez taurus
27.05.2010 (20:03)  
Jak jich může být 17 rozpracovaných když nedávno jsem ve Velimi viděl čtyři současně? To na tom pracujou "za pochodu" ?
27.05.2010 (19:58)  
Borovička: Mimojiné jde o shodný výkon na všech napájecích soustavách, odolnost skříně dle nejnovějších norem atd...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko