..: Ukrajina kupuje dvě dvoupodlažní jednotky od Škody Vagonka :..

Elektrická jednotka ř. 575 LG, foto: Škoda Vagonka Kyjev — Návštěvníky evropského fotbalového šampionátu na Ukrajině v roce 2012 budou vozit také dvoupodlažní elektrické jednotky české provenience, oznámila v úterý vítkovická Škoda Vagonka. Dvě šestivozové soupravy s kapacitou 634 cestujících chtějí ukrajinské státní dráhy nasadit v průběhu fotbalového mistrovství na přibližně 480km trasu Kyjev – Charkov, načež mají být přesunuty do svého definitivního působiště na lince mezi Charkovem a Doněckem. Celá zakázka na dodání dvousystémových jednotek v úpravě pro dálkovou dopravu s maximální rychlostí 160 km/h vyjde ukrajinské železnice na 40 milionů eur, tedy přibližně miliardu korun. Na kolejích by se obě soupravy podle výrobce měly objevit na jaře 2012, aby v době konání šampionátu mohly reagovat na zvýšenou poptávku po cestování.

Nové dvoupodlažní jednotky pro ukrajinského národního dopravce UZ jsou odvozeny z původní řady 471 Českých drah, budou však kombinovat prvky prakticky všech dosavadních iterací této produktové rodiny. Stejně jako jednotky řady 575 pro Litvu budou i tyto širokorozchodné „ešusy“ určené primárně pro meziregionální a dálkovou dopravu, čemuž má odpovídat i interiér. Shodně s litevskou verzí budou také schopny jízdy maximální rychlostí 160 km/h, zatímco ze slovenské řady 671 si ukrajinské soupravy vezmou podporu dvou napájecích systémů (3 kV ss i 25 kV/50 Hz), jež je nutností pro jízdu mezi metropolí a druhým největším městem Ukrajiny. Společným znakem litevských a ukrajinských jednotek bude zřejmě i zabezpečovací systém KLUB-U, a automatické spřáhlo SA3, tedy prvky typické pro většinu postsovětských železnic.

Návrh elektrické jednotky ř. 675 ČD (fikce)

Není bez zajímavosti, že o šestivozové variantě CityElefanta pro dálkovou dopravu před několika lety uvažovaly i České dráhy. Navrhovaná dvousystémová řada 675 se zvýšenou maximální rychlostí měla být nasazována na rychlíky mezi velkými městy, a kromě oddílů 1. a 2. třídy měla obsahovat také bistro. Zatímco český národní dopravce ponechal projekt v rovině úvah, soupravy obdobné koncepce s dvěma hnacími a čtyřmi vloženými vozy již v létě příštího roku využijí návštěvníci fotbalové události roku, kterou společně pořádají Ukrajina a Polsko. Hlavním cílem nejnovější akvizice UZ je získat dostatečně kapacitní a komfortní vozidla pro exponovanou trasu přes Poltavu, kterou dnes nejrychlejší přímý vlak zdolává za 5 hodin a 50 minut. Po skončení fotbalového šampionátu se uvažuje s přesunutím obou jednotek do Charkova, z něhož mají jezdit do 300 km vzdáleného Doněcku, třebaže v této relaci vlaky využijí výhradně napájení systémem 3 kV ss.

Zdroj: Škoda Transportation, ŽelPage


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.2.2011 (0:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Ukrajina


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
10.02.2011 (12:29)  
Patrové soupravy nejsou pro přepravu zavazadel žádná výhra - alespoň 471/671. Takže ty víkendové Ostravy a Ústí na rychlících nejsou úplně dokonalé (nemluvím o nepřátelích velkoprostorů). Ale ani pendolíno nemá zavazadla nějak jinak vyřešené. Takže se jen může někde vynechat sedadlo, udělat sklopné sedačky apod. Je to však požadavek Ukrajiny, ještě pro špičky při fotbale?
10.02.2011 (11:25)  
Mladi lide s batohy (kdo ma jeste dnes kufr?) prece nejsou TAK ZDECHLI aby to jedno patro nevysli nahoru... Prijde mi vcelku normalni mit u patroveho dalkoveho vlaku spodky vyhrazene pro vozickare, kocarky, kola, naklad, bistro atd. a pro normalni sezeni patra. Pokud je v patre kam bagl dat, coz je druha vec.
Pro megalenochy by mozna bylo od veci zabudovat vytah na zavazadla :D
registrovaný uživatel Sim 
10.02.2011 (7:32)  
Juraj Kováč > diky za vysvetleni. A jeste prosim, jaky je rozdil mezi uschovou behem prepravy a spoluzavazadlem? Za uschovu ruci stiplistek, kdezto za spoluzavazadlo si ruci kastan sam?
registrovaný uživatel Sim 
09.02.2011 (21:46)  
Aleš Petrovský > vezmu to postupne
- pomalá výměna cestujících ... tim chcete rict, ze u klasickych vozu UIC s jednokridlymi dvermi je to rychlejsi?
- cestující s kufry by museli být dole ... v cem je problem?
- aby tam mohli třeba vozíčkáři, starší občané apod. mohli navštívit např. Bistro oddíl. ... tim chcete rict, ze v soucasnem rychliku, kde je oddil pro vozickare v hytlaku je umoznen prujezd vozickarovi do bistra?
- musíme mít v soupravě místo na ÚBP ... netusim, co je UBP, prosim o vysvetleni
- místo pro spoluzavazadla ... pokud je tim myslen hytlak, doted mi neni jasne, k cemu na nasich rychlicich jsou (krome toho, ze jejich druha pulka je pro vozickare a rodiny s detmi); pokud se nepletu, rozmerna zavazadla se vlakem stejne posilat nedaji (neni to tak dlouho, co se kolega marne pokousel poslat lode vlakem, tak jak byl navykly z drivejska) a kolo budu mit radsi pod dohledem primo ve vyhrazene casti vlaku
- Takže u čtyřvozové soupravy máme zabrán jeden spodek bistrem, ... proc cely? Minibar dnes zabira jedno kupe ... druhý ÚBP, ... viz vyse ... třetí vyhrazenými místy pro vozíčky, matky s kočárky, občany o hůlkách ... ano, souhlas ... a poslední nám zbyde pro všechny, kteří se nechtějí tahat do patra s kufrem, kde by na něj nemuselo být ani místo? opet souhlas, ale furt v tom nevidim problem
- Nehledě na již zmíněné posilování souprav. ... Pendolina se posiluji pridanymi vozy?
- Přece na Vánoce nepřipojím další čtyřvozovou soupravu... i kdyby, v cem je problem? Kazdy patek a nedeli jezdi na Ostravu cele posilove vlaky, nekdy dokonce primo vedene zdvojenym esusem, takze fakt nevidim jediny zadrhel v pripadnem spojeni dvou jednotek (pokud budu mit co spojovat) ... mimochodem, zrovna tenhle bod se netyka jen pater, ale (jak jsem uvadel vyse) klidne nasich Pendolin, Zabotlamu, Tornad, Regin ale taky treba Railjetu v Rakousku, Desir vsude kolem ... tedy jednotek nekompatibilnich s vozy UIC celkove.
- Zastávám zkrátka ten názor, že patra patří max. do regionálky ... proc ne, je to vas nazor, ja mam na to nazor jiny a vysvetluju proc ... (a i tak tam je trochu problém s výměnou lidí) ... prave v regionalce je "malo dveri" mnohem vetsi problem, nez u sprintera Praha-Ostrava s jedinou zastavkou na Svinove ... a klasické soupravy či jednotky do nějaké dálkové vozby... souhlas s tim, ze je to nutna podminka napriklad pro spaci vlak, kde jsou vozy urcene do ruznych smeru a po ceste se vlak promicha s jinymi vlaky.
09.02.2011 (21:17)  
Aleš Petrovský: Ale zkušenost ze Švýcar a Francie ukazuje, že se patra dají použít i v dálkové dopravě. U Švýcara je to částečně tím, že on má přechody nahoře, nikoliv uprostřed jako u klasického patra. Tím se leccos řeší.
Zdeněk Šindlauer: Mají docela roztomilé názory, evidentně se na to těší. Netuším, co to bylo za lidi, ale asi by se tím měli svézt.
09.02.2011 (21:09)  
Sim: Patro má více nevýhod, ale záleží to na vkusu. Pomalá výměna cestujících, cestující s kufry by museli být dole (nikdo se s kufrem do patra tahat nebude - a ani by tam nebylo místo) a teď si musíme vzít, co všechno by muselo být dole už jenom proto, aby tam mohli třeba vozíčkáři, starší občané apod. mohli navštívit např. Bistro oddíl. Dále musíme mít v soupravě místo na ÚBP, popř. místo pro spoluzavazadla. Takže u čtyřvozové soupravy máme zabrán jeden spodek bistrem, druhý ÚBP, třetí vyhrazenými místy pro vozíčky, matky s kočárky, občany o hůlkách a poslední nám zbyde pro všechny, kteří se nechtějí tahat do patra s kufrem, kde by na něj nemuselo být ani místo? Nehledě na již zmíněné posilování souprav. Přece na Vánoce nepřipojím další čtyřvozovou soupravu... Zastávám zkrátka ten názor, že patra patří max. do regionálky (a i tak tam je trochu problém s výměnou lidí) a klasické soupravy či jednotky do nějaké dálkové vozby...
09.02.2011 (21:00)  
se zvědavostí sobě vlastní jsem okrajově probrouzdal ukrajinský internet na téma "dvoupatrové vlaky z Česka" a pro potěšení i poučení si dovoluji přinést pár zajímavých postřehů z tamních diskuzí (vesměs s "neželezničních" serverů). Snažil jsem se o vyvážený průřez, překládal jsem hodně rozverně.
zdravím, ZdŠ

http://korrespondent.net
* díval jsem se na server Škody: v těch vagónech se musí chodit jak po obrně, strop je sotva nad sedačkama
* nejlepčí je Bombardier... dokonce v Německu i Siemens odpočívá, tak tam jezděj s Bombardierem... ale na Ukrajině to bude až za sto let
* směr Kupjansk – Charkov je „študáckou“ štrekou, dávat tam študákům napospas nové vagóny – to to tedy vymysleli...
* pěkný vagóny...
* vlaky nakupujou, „aby se v naší zemi naučili efektivnímu používání dvoupatrových vagonů na krátkých vzdálenostech“, jak řekli. Odpovídám: promiňte mi, člověku s omezeným intelektem, ale kdo kupuje produkt, aby zjišťoval jeho efektivnost? To je tak těžké najmout normální firmu, aby to zjistila?
* to jen naši idioti papaláši nejdřív nakupujou a pak dumají a analyzují
* pro tyhle vlaky je potřeba speciální trať bez trakčního vedení?
* To se to tam nahoře bude klábosit!
* Tak ony ty vlaky už na krátkých vzdálenostech jezdí. A tady chtěj 500 km jezdit za 4 hodiny?
* Nemyslím, že naše dráhy jsou na něco takového připraveny
* Vemte od Rusů Sapsana! Kolik národa tam odkrouhnul, to se pro něj práce najde i tady (pozn ZdŠ: ruský rychlovlak zatím přejel nezvykle mnoho sebevrahů a nepozorných lidí v kolejišti)
* já bych v tom nejel!
* A co dělaj v Luganském těplozavodu? Na co kupovat to, co naši můžou udělat? Nebo to manažeři neumějí řídit?
* Češi dělaj všelijaký věci líp. Třeba za dva roky Hitlerovi nadělali tanků na čtyři divize, pak ho do pětačtyřicátýho zásobovali protitankovými samochodkami a pak pro Sojuz dělali tramvaje a lokomotivy, který dodnes používáme...
* vždyť EPL-2T (pozn. ZdŠ: ukrajinská elektrická jednotka) má kunstrukční 130 km/h - tak proč tak ošidili Lugansk anebo Rusko?
* A účastnil se vůbec Lugansk toho konkursu?

http://podrobnosti.ua
* Jen těžko si představuju provoz patráků na Ukrajině. Všechny nadjezdy, všechny hrany tunelů a mostů – to všechno je pod standardní výškou. Na předělání toho všeho bude potřeba strašnejch peněz. Nebo se snad vagóny budou se shora skládat?

http://www.objectiv.tv
* To bude zajímavý - jestlipak se na našich „rovných“ kolejích mořská nemoc bude projevovat u šťastných majitelů jízdenek na horním poschodí? Anebo jsou krátké vzdálenosti potřebné právě proto, aby se cestující vyblil na peroně za pobytu a ne za jízdy uvnitř?
09.02.2011 (20:36)  
Busman: Tak proto všichni šotouši chtějí otevíratelná okna místo klimatizace...! :-DD
registrovaný uživatel Mr. T 
09.02.2011 (19:13)  
Podle mě je problém v tom, že CE je v úpravě pro regionálku. Takže rozteče sedadel nejsou tak veliké, jako na dálkovou dopravu. Byla by potřeba úprava jako třeba v bpee, tam je to vyhovující, protože v CE se ti cestující, když je plně obsazeno budou moc mačkat, mám na mysli případnou dvousystémovou verzi v pátek na Brno. Jinak proti patru nic nemám. Minibar na 2 - 3 hodiny není potřeba. Možno nahradit úpravou na automat... No a rychlost výměny cestujících, když se stíhá na příměstských linkách, tak na dálkových při zastavování jednou za hodinu by neměl být problém, ale dalším problémem jsou dodací lhůty Škody. Musí se vyvinout apod...
registrovaný uživatel Sim 
09.02.2011 (18:22)  
Aleš Petrovský > ohledne vasi vysky ... kdyz to vezmu z hlediska logiky, tak prave na delsich strekach je mi vcelku fuk, kolik je mista kolem - mnohem dulezitejsi je, zda sedim pohodlne a ne jako skrcenec. Aniz bych tedy chtel primo do vas nejak rypat, prijde mi vhodnejsi, kdyz se pruvodci (ktery jako jediny ma povinnost prochazet vlakem neustale tam a zpet) bude shybat, zatimco ostatni budou pohodlne sedet (= dalkove linky), nez kdyz se budem bavit o regionalce, kde sedim 20 minut a v pomeru k teto dobe na sedadle stravenem se "ohybam" (v mem pripade nikoliv a to se za maleho nepovazuju) podstatne casteji.

Ja proste porad nevim, co je na tom patru spatneho. Nic mi nebrani dole (nebo v mezipatre) udelat kupe a nahore velkoprostor, misto na zavazadla neni nutne resit nahore (dokonce si myslim, ze je lepsi mit vetsi zavazadla pod sedackou nez nad hlavou, treba kvuli prudkemu brzdeni v pripade problemu), takze se jedna pouze o jakysi psychologicky efekt - podobny, jako se tu vyskytuje obcas ve stylu "zlutym vlakem nepojedu, ani kdyby byl zadarmo" a tak podobne.

V zadnem pripade netvrdim, ze patro je vselek na vsechno - nicmene realita je takova, ze vyska stropu je treba u slona vetsi, nez u Hurvinka a treba o vysce stropu v takovem Sukafonu (at uz pred nebo po prezluceni) si taky nedelam iluze, ze by byla vyrazne vyssi.

Ano, v klasickem velkoprostoru nebo kupe je nad hlavou mista vic... ale muzem si dovolit tam vozit vzduch zadarmo, kdyz tam muzem pridat patro a vozit lidi za penize?
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko