..: Nové barevné řešení osobních vozů ČD :..

Návrh nového barevného schématu ČD na vozu B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard JaklPraha - Již v loňském roce informovala ŽelPage o novém nátěru lokomotivy 163.257 ve světle a tmavě modrém provedení na světle šedém podkladu, realizovaném při příležitosti otevření pražského Nového Spojení 2. prosince 2008. Tento stroj však nebyl jediným vozidlem, které v době postupného zavádění jednotného vizuálního stylu Českých drah dostalo nový kabát - před několika dny k lokomotivě nově přibyl i osobní vůz řady B (51 54 20-41 691-6) z plzeňského depa, jehož barevné provedení je řešeno v podobném duchu. Zatím se jedná o zkušební verzi řešení nátěru, přičemž jeho případné celoplošné zavedení závisí na rozhodnutí představenstva ČD.

Navrhované barevné schéma se drží vizuálního stylu pražského Studia Najbrt, jenž České dráhy už delší dobu úspěšně používají v celé řadě médií, od informačních tabulí až po propagační a tiskové materiály. Kombinace dvou výrazných odstínů modré s typických optických prvků se rovněž v hojné míře objevuje na vozidlech společnosti ČD Cargo, a to už prakticky od momentu jejího oddělení od původního monolitického koncernu ČD. Nyní tedy přišla řada na otestování návrhu i v sektoru osobní dopravy.

Téma nátěrové unifikace lokomotiv a vozů v osobní divizi národního vlakového dopravcena dalo podnět mnoha obsáhlým diskuzím na železničních serverech. Ačkoliv se zatím jedná pouze o praktický test návrhu, podle vyjádření ČD pro ŽelPage je jasné, že zmiňované první dvě vlaštovky budou možná do budoucna znamenat mnohem větší změnu. "O problematice a schválení nového barevného schématu však teprve bude jednat představenstvo společnosti. Až podle výsledku tohoto jednání bude možné informovat, zda bylo toto barevné schéma schváleno, či zda dojde k nějakým korekcím," uvádí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení dopravce. Pokud dráhy tento grafický motiv schválí, bude aplikován postupně, a to zejména na vozech, které čekají pravidelné prohlídky nebo opravy. "To znamená, že u nově modernizovaných vozů z ŽOS Trnava ani u druhé série vozů Siemens nelze očekávat změnu nátěru v nejbližší době," uzavřel Šťáhlavský. Na kolejích tak budeme prozatím vídat dvě vozidla, která se výrazně odlišují od ostatních vagonů a lokomotiv z osobní divize Českých drah.

ČD 162.357, nový nátěr, foto: Javy ČD 162.257, nový nátěr, foto: Javy ČD 162.257, nový nátěr, foto: Javy new designed vůz B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard Jakl new designed vůz B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard Jakl new designed vůz B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard Jakl

Zdroj: ŽelPage; fotografie vozu: Richard Jakl, fotografie lokomotivy: Javy; námět: R 206


Vítek_V | 18.2.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Wawro  mail  
18.02.2009 (18:39)  
Tak nátěr nevypadá zase tak zle, i když tato kombinace barev nepatří k mým oblíbeným.Pravda je že to béčko vypadá líp natřený, ale uvnitř je to pořád starý béčko. To máte tak jako když na š-120L dáte zbrusu novej lak ale vše ostatní necháte být.Radši by se peníze měly investovat do oprav a rekonstrukcí
registrovaný uživatel MS 
18.02.2009 (18:14)  
2 seppe: Mas to nekde ulozeny? Docela bych se na to mrknul.
registrovaný uživatel japaka 
18.02.2009 (17:56)  
to je ale hnus zkuste si to porovnat se slovenskými vlaky...
registrovaný uživatel Seppe 
18.02.2009 (17:52)  
Zkoušel jsem editovat barvy a celkem se mi zamlouvá černá dole, pruh tmavě červený a modrá tmavší. Šedá střecha to pak skvěle doplňuje. Otázkou je, kolik by taková kombinace stála ve srovnání s tímhle.
18.02.2009 (17:31)  
Cestující - Pro začátek by stačilo, aby příslušní zaměstanci vysvětlili uklízečkám, že není dobré používat stejný hadr na podlahy a sedačky...

Když jim to řekneš, hodí do stejného kýble druhý hadr na sedačky, a jestli budeš dál kritizovat, čeká tě zařazení mezi trvalé nespokojence a nebude na tebe brán zřetel při případných dalších stížnostech :))
registrovaný uživatel Werkie  mail  
18.02.2009 (17:29)  
První pohled na vozy byl, že je to od někud z východu, a po přečtení diskuze názor, že je to jak z balkánu je víc než vystihující. Ale musim říct, že se mi to líbí. Jen nevim co a budou dělat s ostatníma vozama, jestli mzty a ty opravený Bee a Bpee taky šoupnou do tohodle laku až na ně příjde čas nebo jeslti jim vymyslej něco jiného aby byli odlišené stejněn jako ted.
registrovaný uživatel city.elefant  mail  
18.02.2009 (16:46)  
jj lokomotiva by měla být víc vidět.. měli by si vzít příklad z nových vozů policie :-)
registrovaný uživatel Přema 
18.02.2009 (16:40)  
Ano, vagony co už, ale lokomotiva by měla být vždy výraznější než vozy. Pokud vím, tak výrazné žluté pruhy byly za ČSD proto, aby byly už z dálky vidět. I řidič automobilu se takové lokomotivy všimně lepší, než té šedé 163.257.
Nechci kecat, ale myslím, že i proto byly ty žluté pruhy.
registrovaný uživatel city.elefant  mail  
18.02.2009 (16:32)  
zbytečnosti.. k čemu bude cestujícím že vlak bude mít hezký nátěr, když vevnitř to je hnus :/
18.02.2009 (16:27)  
No já to vidím asi tak,že ČD se přiblížili kvalitou vnitrostátní dopravy silně k Rumunsku,tak proč si nenatret taky i vozy na modro,ať jsme k nim blíž.Jedno je ale jistý,ta špína na tom bude míň vidět než na blonski nátěru a na slovensku z dálky už nerozeznat sedačku od lehátka a tady to bude naopak,teda vlastně rovněž.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko