Praha - Již v loňském roce informovala ŽelPage o novém nátěru lokomotivy 163.257 ve světle a tmavě modrém provedení na světle šedém podkladu, realizovaném při příležitosti otevření pražského Nového Spojení 2. prosince 2008. Tento stroj však nebyl jediným vozidlem, které v době postupného zavádění jednotného vizuálního stylu Českých drah dostalo nový kabát - před několika dny k lokomotivě nově přibyl i osobní vůz řady B (51 54 20-41 691-6) z plzeňského depa, jehož barevné provedení je řešeno v podobném duchu. Zatím se jedná o zkušební verzi řešení nátěru, přičemž jeho případné celoplošné zavedení závisí na rozhodnutí představenstva ČD.
Navrhované barevné schéma se drží vizuálního stylu pražského Studia Najbrt, jenž České dráhy už delší dobu úspěšně používají v celé řadě médií, od informačních tabulí až po propagační a tiskové materiály. Kombinace dvou výrazných odstínů modré s typických optických prvků se rovněž v hojné míře objevuje na vozidlech společnosti ČD Cargo, a to už prakticky od momentu jejího oddělení od původního monolitického koncernu ČD. Nyní tedy přišla řada na otestování návrhu i v sektoru osobní dopravy.
Téma nátěrové unifikace lokomotiv a vozů v osobní divizi národního vlakového dopravcena dalo podnět mnoha obsáhlým diskuzím na železničních serverech. Ačkoliv se zatím jedná pouze o praktický test návrhu, podle vyjádření ČD pro ŽelPage je jasné, že zmiňované první dvě vlaštovky budou možná do budoucna znamenat mnohem větší změnu. "O problematice a schválení nového barevného schématu však teprve bude jednat představenstvo společnosti. Až podle výsledku tohoto jednání bude možné informovat, zda bylo toto barevné schéma schváleno, či zda dojde k nějakým korekcím," uvádí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení dopravce. Pokud dráhy tento grafický motiv schválí, bude aplikován postupně, a to zejména na vozech, které čekají pravidelné prohlídky nebo opravy. "To znamená, že u nově modernizovaných vozů z ŽOS Trnava ani u druhé série vozů Siemens nelze očekávat změnu nátěru v nejbližší době," uzavřel Šťáhlavský. Na kolejích tak budeme prozatím vídat dvě vozidla, která se výrazně odlišují od ostatních vagonů a lokomotiv z osobní divize Českých drah.
Zdroj: ŽelPage; fotografie vozu: Richard Jakl, fotografie lokomotivy: Javy; námět: R 206
jak píše gribik , návrh oranžovo bílé kombinací s tmavě modrým pruhem vypadá celkem k světu... Možná by nebylo od věci si s tím trochu pohrát v nějakém gr. editoru a vypiplat to k absolutní dokonalosti (tj. vyzkoušet kombinaci různých odstínů mezi pruhy a vyhladit hrany) a následně zkusit to poslat na příslušnou adresu na nábžeží. Možná že by to tam někoho mohlo i zaujmout;), protože návrh Studia Najbrt je po estetické a praktické astránce slušně řečeno na prd... A zajímalo by mě, kolik si za tuto zdařilou zpatlaninu nechali zaplatit. Nerozumím také tomu, proč se podle tohoto vyjádření ,,O problematice a schválení nového barevného schématu však teprve bude jednat představenstvo společnosti. Až podle výsledku tohoto jednání bude možné informovat, zda bylo toto barevné schéma schváleno, či zda dojde k nějakým korekcím," natřelo jedno béčko a peršing, když v dnešní době není problém vytvořit nekonečné množství virtuálních návrhů a ty si projít kus za kusem, následně z nich vybrat několik zástupců, mezi kterými by se vybral konečný unifik... Co mě na jednu stranu taky mrzí, je, proč se ČD nezkusí někdy zeptat obyčejných cestujících, co by se líbilo zrovna jim...
Z diskuse: Je chyba, ze nejsou barevne odlisene dvere (nemecke, ani rakouske, vozy ale dvere odlisene nemaji)
Z diskuse: Je blbost mit dole bilou (nemecke vozy ale dole bilou maji)
http://www.serbianrailways.com/active/en/home/glavna_navigacija/putnicki_saobracaj.html
Souhlasím s názorem, že je to opět laciná kulisa. ČD lepí hodně samolepek a vymýšlí nové nátěry, ale opravdová kvalita cestování je jinde.
Mně se to nelíbí. Je to samozřejmě subjektivní, ale přijde mně, že je to nemoderní a že že se k sobě taková kombinace barev nehodí. Když si odmyslíme ten tmavě modrý pruh, je to jako současný zelený nátěr. Pak je to jen otázka, jestli se nám líbí modrá nebo zelená barva. Jenže právě tmavě modrý pruh to podle mne kazí. Podobně by vypadaly zelené vagóny, kdyby někdo natřel tmavě zelený pruh na stejné místo nebo k červenému vozu tmavě červený pruh. To by se mně také nelíbilo. Vzhledem k tomu, že by v dohledné době lak nedostaly všechny vozy, byl by to pěkný Kocourkov. Není to ale úplná katastrofa, tou je podle mně nátěr té lokomotivy.
Jinak by nebylo špatné kdyby se zde třeba ukázal i nějaký lepší navrh, zvláště od někoho komu to příjde příšerné.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.