..: Nové barevné řešení osobních vozů ČD :..

Návrh nového barevného schématu ČD na vozu B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard JaklPraha - Již v loňském roce informovala ŽelPage o novém nátěru lokomotivy 163.257 ve světle a tmavě modrém provedení na světle šedém podkladu, realizovaném při příležitosti otevření pražského Nového Spojení 2. prosince 2008. Tento stroj však nebyl jediným vozidlem, které v době postupného zavádění jednotného vizuálního stylu Českých drah dostalo nový kabát - před několika dny k lokomotivě nově přibyl i osobní vůz řady B (51 54 20-41 691-6) z plzeňského depa, jehož barevné provedení je řešeno v podobném duchu. Zatím se jedná o zkušební verzi řešení nátěru, přičemž jeho případné celoplošné zavedení závisí na rozhodnutí představenstva ČD.

Navrhované barevné schéma se drží vizuálního stylu pražského Studia Najbrt, jenž České dráhy už delší dobu úspěšně používají v celé řadě médií, od informačních tabulí až po propagační a tiskové materiály. Kombinace dvou výrazných odstínů modré s typických optických prvků se rovněž v hojné míře objevuje na vozidlech společnosti ČD Cargo, a to už prakticky od momentu jejího oddělení od původního monolitického koncernu ČD. Nyní tedy přišla řada na otestování návrhu i v sektoru osobní dopravy.

Téma nátěrové unifikace lokomotiv a vozů v osobní divizi národního vlakového dopravcena dalo podnět mnoha obsáhlým diskuzím na železničních serverech. Ačkoliv se zatím jedná pouze o praktický test návrhu, podle vyjádření ČD pro ŽelPage je jasné, že zmiňované první dvě vlaštovky budou možná do budoucna znamenat mnohem větší změnu. "O problematice a schválení nového barevného schématu však teprve bude jednat představenstvo společnosti. Až podle výsledku tohoto jednání bude možné informovat, zda bylo toto barevné schéma schváleno, či zda dojde k nějakým korekcím," uvádí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení dopravce. Pokud dráhy tento grafický motiv schválí, bude aplikován postupně, a to zejména na vozech, které čekají pravidelné prohlídky nebo opravy. "To znamená, že u nově modernizovaných vozů z ŽOS Trnava ani u druhé série vozů Siemens nelze očekávat změnu nátěru v nejbližší době," uzavřel Šťáhlavský. Na kolejích tak budeme prozatím vídat dvě vozidla, která se výrazně odlišují od ostatních vagonů a lokomotiv z osobní divize Českých drah.

ČD 162.357, nový nátěr, foto: Javy ČD 162.257, nový nátěr, foto: Javy ČD 162.257, nový nátěr, foto: Javy new designed vůz B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard Jakl new designed vůz B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard Jakl new designed vůz B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard Jakl

Zdroj: ŽelPage; fotografie vozu: Richard Jakl, fotografie lokomotivy: Javy; námět: R 206


Vítek_V | 18.2.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
19.02.2009 (11:44)  
Muzu se zeptat, proc byl muj komentar smazan?
registrovaný uživatel dohlib 
19.02.2009 (10:10)  
Já bych tam dal veselou žlutou....a to nejsem fanda SA
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
19.02.2009 (8:16)  
Jirka Smolik:
jak píše gribik , návrh oranžovo bílé kombinací s tmavě modrým pruhem vypadá celkem k světu... Možná by nebylo od věci si s tím trochu pohrát v nějakém gr. editoru a vypiplat to k absolutní dokonalosti (tj. vyzkoušet kombinaci různých odstínů mezi pruhy a vyhladit hrany) a následně zkusit to poslat na příslušnou adresu na nábžeží. Možná že by to tam někoho mohlo i zaujmout;), protože návrh Studia Najbrt je po estetické a praktické astránce slušně řečeno na prd... A zajímalo by mě, kolik si za tuto zdařilou zpatlaninu nechali zaplatit. Nerozumím také tomu, proč se podle tohoto vyjádření ,,O problematice a schválení nového barevného schématu však teprve bude jednat představenstvo společnosti. Až podle výsledku tohoto jednání bude možné informovat, zda bylo toto barevné schéma schváleno, či zda dojde k nějakým korekcím," natřelo jedno béčko a peršing, když v dnešní době není problém vytvořit nekonečné množství virtuálních návrhů a ty si projít kus za kusem, následně z nich vybrat několik zástupců, mezi kterými by se vybral konečný unifik... Co mě na jednu stranu taky mrzí, je, proč se ČD nezkusí někdy zeptat obyčejných cestujících, co by se líbilo zrovna jim...
registrovaný uživatel gribik  mail  
19.02.2009 (7:19)  
Jirka Smolik : Návrh s oranžovou nahoře je pěkný , z toho by si mohli ČD vzít vzor . To nikdo nemá :-)
registrovaný uživatel Jirka Smolik  mail  
19.02.2009 (2:44)  
Tak tedy tady je s dovolením autora můj návrh, který vychází z původního návrhu, ale s trochu pozměněnými teplejšími a výraznějšími barvami. Když někdo trvá na té modré, tak jsem ji tam nechal http://www.k-report.net/discus/messages/28/95084.html?1235007051
registrovaný uživatel M 
19.02.2009 (2:02)  
Z diskuse: Nemecke vozy a lokomotivy jsou pekne...

Z diskuse: Je chyba, ze nejsou barevne odlisene dvere (nemecke, ani rakouske, vozy ale dvere odlisene nemaji)
Z diskuse: Je blbost mit dole bilou (nemecke vozy ale dole bilou maji)
18.02.2009 (23:42)  
Na balkáně opravdu jezdí vagóny s podobným nátěrem:
http://www.serbianrailways.com/active/en/home/glavna_navigacija/putnicki_saobracaj.html
Souhlasím s názorem, že je to opět laciná kulisa. ČD lepí hodně samolepek a vymýšlí nové nátěry, ale opravdová kvalita cestování je jinde.

Mně se to nelíbí. Je to samozřejmě subjektivní, ale přijde mně, že je to nemoderní a že že se k sobě taková kombinace barev nehodí. Když si odmyslíme ten tmavě modrý pruh, je to jako současný zelený nátěr. Pak je to jen otázka, jestli se nám líbí modrá nebo zelená barva. Jenže právě tmavě modrý pruh to podle mne kazí. Podobně by vypadaly zelené vagóny, kdyby někdo natřel tmavě zelený pruh na stejné místo nebo k červenému vozu tmavě červený pruh. To by se mně také nelíbilo. Vzhledem k tomu, že by v dohledné době lak nedostaly všechny vozy, byl by to pěkný Kocourkov. Není to ale úplná katastrofa, tou je podle mně nátěr té lokomotivy.
registrovaný uživatel Werkie  mail  
18.02.2009 (23:36)  
Celý den tuto diskuzi sleduji a většina tu na tento návrh nadáva. Mě se to docela líbí, praktičnost světlého spodku není zrovna velká, ale do ted to bylo na všech vozech a zas tak velký problém to nebyl... Výhodou tohoto laku je určitě tmavá střecha, alespoň nebude vidět jak je špinavá, což je na současném schématu vidět docela dost, zvlášť když je v soupravě vůz po opravě. A co jde o barevné schéma modrá s modrou, tak si řikám proč ne? Vždyt je modrá barva hlavní barvou ČD. Je pravda že vůz v soupravě s novým schématem přitáhne lidi a ti pak budou nemile překvapeni, ale prostě někde začít museli a pokud chtějí schéma opravdu změnit tak musejí začít co nejdřív a ne na béčka dál patlat starý zelený, který na nich bude dalších deset let a čekat až bude potřebovat přelakovat něco "lepšího". Takže si myslím, že to bude zajímavá změna, teda pokud to drahám vydrží a dodělají do tohoto schématu celou flotilu.

Jinak by nebylo špatné kdyby se zde třeba ukázal i nějaký lepší navrh, zvláště od někoho komu to příjde příšerné.
registrovaný uživatel tomik 
18.02.2009 (23:26)  
Prosím, hlavně ať tohle neschválí. Jsou to nemoderní nevýrazné barvy a o designu ani nemluvím... Nemluvě o tom, že peníze by se daly využít mnohem líp než na prznění vzhledu vozidel ČD.
18.02.2009 (23:21)  
tenhle nater je krok zpet. nejenze je priserny ale taky by si cestujici moh myslet ze je to luzkac. preci jenom nejaka unifikace uz tu je, sice ne striktni, ale prece regio jsou casto cerveny, el rychliky zeleny, jidelaky cerveny a spaci modry. kdyz unifikace, tak prece priblizit tech par jinych vetsine a ne vsechny predelat na jine schema. tohle neprojde, tomu neverim(ani nerikam ze autor to tvrdi)
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko