..: Nové barevné řešení osobních vozů ČD :..

Návrh nového barevného schématu ČD na vozu B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard JaklPraha - Již v loňském roce informovala ŽelPage o novém nátěru lokomotivy 163.257 ve světle a tmavě modrém provedení na světle šedém podkladu, realizovaném při příležitosti otevření pražského Nového Spojení 2. prosince 2008. Tento stroj však nebyl jediným vozidlem, které v době postupného zavádění jednotného vizuálního stylu Českých drah dostalo nový kabát - před několika dny k lokomotivě nově přibyl i osobní vůz řady B (51 54 20-41 691-6) z plzeňského depa, jehož barevné provedení je řešeno v podobném duchu. Zatím se jedná o zkušební verzi řešení nátěru, přičemž jeho případné celoplošné zavedení závisí na rozhodnutí představenstva ČD.

Navrhované barevné schéma se drží vizuálního stylu pražského Studia Najbrt, jenž České dráhy už delší dobu úspěšně používají v celé řadě médií, od informačních tabulí až po propagační a tiskové materiály. Kombinace dvou výrazných odstínů modré s typických optických prvků se rovněž v hojné míře objevuje na vozidlech společnosti ČD Cargo, a to už prakticky od momentu jejího oddělení od původního monolitického koncernu ČD. Nyní tedy přišla řada na otestování návrhu i v sektoru osobní dopravy.

Téma nátěrové unifikace lokomotiv a vozů v osobní divizi národního vlakového dopravcena dalo podnět mnoha obsáhlým diskuzím na železničních serverech. Ačkoliv se zatím jedná pouze o praktický test návrhu, podle vyjádření ČD pro ŽelPage je jasné, že zmiňované první dvě vlaštovky budou možná do budoucna znamenat mnohem větší změnu. "O problematice a schválení nového barevného schématu však teprve bude jednat představenstvo společnosti. Až podle výsledku tohoto jednání bude možné informovat, zda bylo toto barevné schéma schváleno, či zda dojde k nějakým korekcím," uvádí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení dopravce. Pokud dráhy tento grafický motiv schválí, bude aplikován postupně, a to zejména na vozech, které čekají pravidelné prohlídky nebo opravy. "To znamená, že u nově modernizovaných vozů z ŽOS Trnava ani u druhé série vozů Siemens nelze očekávat změnu nátěru v nejbližší době," uzavřel Šťáhlavský. Na kolejích tak budeme prozatím vídat dvě vozidla, která se výrazně odlišují od ostatních vagonů a lokomotiv z osobní divize Českých drah.

ČD 162.357, nový nátěr, foto: Javy ČD 162.257, nový nátěr, foto: Javy ČD 162.257, nový nátěr, foto: Javy new designed vůz B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard Jakl new designed vůz B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard Jakl new designed vůz B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard Jakl

Zdroj: ŽelPage; fotografie vozu: Richard Jakl, fotografie lokomotivy: Javy; námět: R 206


Vítek_V | 18.2.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
18.02.2009 (8:44)  
Třeba je to o zvyku, ale myslím že nátěry tohoto typu byly například u DB v módě před nějakými 20 lety... Navíc nevím jestli se ČD poučily z toho, co na světlé spodní části vozu udělá hodně špíny a málo údržby - viz blonski. Celé to myslím směřuje k tomu, že se to udělá co nejlevněji a souprava ČD bude potom vypadat jako řada popelnic na směsný odpad.
registrovaný uživatel tomi  mail  
18.02.2009 (8:39)  
gribik: Ale náter nie je všetko. Je potrebné zabezpečiť aj pravidelné čistenie vozňov a zamedziť prístup nepovolaným osobám k nim (sprejeri). Hej, väčšina rýchlikových vozňov (+bagety) má náter krásny, ale stačí zísť z trate 120/180 a to, čo uvidíš na osobných či rýchlikových vozňoch, je doslova hnus.
Myslím, že na tom béčku mohli potiahnuť tú tmavomodrú farbu až dole a nechať len tenký pásik bielej ako na lokomotíve. Podobne tam mohli zakomponovať nejaký vzor v uhlopriečkach.
registrovaný uživatel Burák 
18.02.2009 (8:35)  
Což o to, na nátěr si zvyknem, spíš mě překvapuje, že ten vůz defakto jenom natřeli, uvnitr pořád staré Béčko s koženkou. Čili koženka vrací úder....
registrovaný uživatel gribik  mail  
18.02.2009 (8:13)  
MMaara - je to jen o zvyku . Vzpomenme si jak se pomlouval unifikovaný nátěr na slovenských železnicích . Když jsem to viděl poprvé , tak se mi to také moc nelíbilo ,ale dnes se mi červeno bílý nátěr docela líbí a tak to bude také s českým návrhem , časem tomu příjdeme na chut :-)
registrovaný uživatel MMaara 
18.02.2009 (7:49)  
Nejenom že je to dle mě hnusné, ale zase se utrácí prachy na zbytečnostech. Jestli to tak bude pokračovat tak si za chvíli budu plést osobáky s nákladníma. Ono to vlastně vyjde nastejno...
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko