..: Nové barevné řešení osobních vozů ČD :..

Návrh nového barevného schématu ČD na vozu B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard JaklPraha - Již v loňském roce informovala ŽelPage o novém nátěru lokomotivy 163.257 ve světle a tmavě modrém provedení na světle šedém podkladu, realizovaném při příležitosti otevření pražského Nového Spojení 2. prosince 2008. Tento stroj však nebyl jediným vozidlem, které v době postupného zavádění jednotného vizuálního stylu Českých drah dostalo nový kabát - před několika dny k lokomotivě nově přibyl i osobní vůz řady B (51 54 20-41 691-6) z plzeňského depa, jehož barevné provedení je řešeno v podobném duchu. Zatím se jedná o zkušební verzi řešení nátěru, přičemž jeho případné celoplošné zavedení závisí na rozhodnutí představenstva ČD.

Navrhované barevné schéma se drží vizuálního stylu pražského Studia Najbrt, jenž České dráhy už delší dobu úspěšně používají v celé řadě médií, od informačních tabulí až po propagační a tiskové materiály. Kombinace dvou výrazných odstínů modré s typických optických prvků se rovněž v hojné míře objevuje na vozidlech společnosti ČD Cargo, a to už prakticky od momentu jejího oddělení od původního monolitického koncernu ČD. Nyní tedy přišla řada na otestování návrhu i v sektoru osobní dopravy.

Téma nátěrové unifikace lokomotiv a vozů v osobní divizi národního vlakového dopravcena dalo podnět mnoha obsáhlým diskuzím na železničních serverech. Ačkoliv se zatím jedná pouze o praktický test návrhu, podle vyjádření ČD pro ŽelPage je jasné, že zmiňované první dvě vlaštovky budou možná do budoucna znamenat mnohem větší změnu. "O problematice a schválení nového barevného schématu však teprve bude jednat představenstvo společnosti. Až podle výsledku tohoto jednání bude možné informovat, zda bylo toto barevné schéma schváleno, či zda dojde k nějakým korekcím," uvádí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení dopravce. Pokud dráhy tento grafický motiv schválí, bude aplikován postupně, a to zejména na vozech, které čekají pravidelné prohlídky nebo opravy. "To znamená, že u nově modernizovaných vozů z ŽOS Trnava ani u druhé série vozů Siemens nelze očekávat změnu nátěru v nejbližší době," uzavřel Šťáhlavský. Na kolejích tak budeme prozatím vídat dvě vozidla, která se výrazně odlišují od ostatních vagonů a lokomotiv z osobní divize Českých drah.

ČD 162.357, nový nátěr, foto: Javy ČD 162.257, nový nátěr, foto: Javy ČD 162.257, nový nátěr, foto: Javy new designed vůz B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard Jakl new designed vůz B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard Jakl new designed vůz B (51 54 20-41 691-6), foto: Richard Jakl

Zdroj: ŽelPage; fotografie vozu: Richard Jakl, fotografie lokomotivy: Javy; námět: R 206


Vítek_V | 18.2.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
18.02.2009 (15:58)  
Jednotný nátěr? Proč ne. Nakonec Jančura taky nemá všechny autobusy žluté jen tak pro nic za nic. Jenže tahle "corporate identity" končí v momentě, kdy cestující vleze dovnitř vozu. Vůbec mám pocit, že se ČD věnují všemu možnému, jen ne interiérům rychlíkových vozů.

Pro začátek by stačilo, aby příslušní zaměstanci vysvětlili uklízečkám, že není dobré používat stejný hadr na podlahy a sedačky...
18.02.2009 (15:28)  
Natírat staré vraky na modro...Ach jo, kdy už tenhle Kocourkov skončí??? Kdopak zase zajistil firmě pěkný byznys a shrábnul všimné?
18.02.2009 (15:03)  
Takže poté co musím souhlasit se všemi negativními ohlasy mě opět napadá jedna otázka: Vidí vůbec současní architekti a návrháři dál jak za okraj kreslícího prkna či PC?
Byli vůbec někdy v realu a domysleli si jak "tohle" bude vypadat či fungovat po pár týdnech provozu. Jak "to" bude zapadat do okolního světa, atd, atd.
Krom toho, že peníze (by) mohly být využity účelněji, ze sebe stále nemůžu setřepat ten pocit že vše vyrobené po roce 1989 stojí za starou belu. Praktičnost nikde, hlavně že to (dobře) vypadá a my si s šefem napakovali kapsy
Co z toho, že je to nepoužitelné, my to potřebovat nebudeme a ti druzí ať si poradí sami, naše starost to není.

PS: narodil jsem se v roce 1986, takže se cítím být neovlivněn minulým režimem. To co mě opravdu ničí je dnešní doba, kdy si tu nějaký pátek hrajem na demokracii, ale stále o věcech rozhoduje pár lidí navrchu, jejichž rukama tečou penize a rozumné hlasy tu dole stále zůstavají nevyslyšeny.
18.02.2009 (14:58)  
Náhodou jsem na balkáně nebyl, takže pro mne je znakem Balkánu EC Hungaria. Zato se nám tady na západě léta prohánějí odstíny modré na německých spěšňácích (nyní ALEX), takže k tomu nemám averzi. Mně se to líbí, protože za mého mládí (kolem 1975) byly modrá mašina ze Škodovky výkřik moderní techniky.
Ovšem horší je to už s focením. Česká krajina je po 11 měsíců v roce buď zelená, nebo šedá. Takže tahhle kombinace nic moc, ale pořád lepší než ta vojenská zeleň vagonů z minulého století. Hlavně tenhle nátěr je pětkrát lepší než na EC Hungaria, který vypadá zvenku naprosto hnusně. Potěmkin by měl z ČD radost, tak mu ji nekažte.
18.02.2009 (14:50)  
Je to docela tragedie - myslím zejména volba těch modrých a šedých kombinací. A hlavně jak to bude vypadat po několika letech provozu - špinavé, vybledlé, tu šedou od modré nepůjde rozeznat. Myslím, že Slováci se svojí červeno-bílou jsou na tom nesrovnatelně lépe... Já jsem osobně pro unifikace, ale ČD měly jít cestou kombinací třeba různých červených odstínů s bílou nebo různých oranžových odstínů a stříbrné. Modra a šedá je prostě jedna velká tragedie...
18.02.2009 (14:50)  
Ježííš, to je vrchol nevkusu............ je to příšerné a škoda těch peněz vyhozených za tenhle šmoulí halucinogenní úlet!
registrovaný uživatel Pjetro 
18.02.2009 (14:48)  
Všimněte si jak se studiu Najbrt zalíbilo barevné schéma ČD a použilo ho i do loga viz link ... nebo že by to bylo naopak ... nebo náhoda? http://4.bp.blogspot.com/_ek9gFHiRWsw/SOny-Jk8y7I/AAAAAAAAB88/xlAWwiRkw6k/s400/logo+ostrava.jpg
registrovaný uživatel Jirka Smolik  mail  
18.02.2009 (13:57)  
Chce se mi zvracet z tohoto hnusu. Je to studené, nekontrastní. Nadává se ne Blonski nátěr, ale ten je svou červenou aspon výrazný. Proč neudělat žlutý nátěr, když se někdo bojí červené. Nebo momentálně je u moci Modrá ODS a proto vše do modra ? Pokud se toto schválí končím v České kotlině s focením vlaků
18.02.2009 (13:44)  
připomíná lidovou tvořivost nalitých brněnských strejců na bardotkách a brejlovcích.


Že by se dyzajnéři studia Najbrt inspirovali u opilých strejců z Moravy? Nebo již mají dyzajnérský nadhled a ví jaké jsou trendy a co bude IN v příštím desetiletí?Možná nám budou v zahraničí nátěr závidět a také přejdou od jejich zastaralých červených nátěrů na modní nátěry ala balkán 80.let minulého století :-))
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
18.02.2009 (13:25)  
Marně přemýšlím, jaká barva by byla ještě hnusnější. Nic mne nenapadá. Proč se nepřevezme barevné schema z 680 ? To je dle mého soudu naprosto perfektní. Ale v žádném případě to nepatlat na koženky a podobné muzejní exponáty. Nátěr loko bych bral za celkem zdařílý, mimo těch šikmých pásů - to připomíná lidovou tvořivost nalitých brněnských strejců na bardotkách a brejlovcích.
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko