Praha - Již v loňském roce informovala ŽelPage o novém nátěru lokomotivy 163.257 ve světle a tmavě modrém provedení na světle šedém podkladu, realizovaném při příležitosti otevření pražského Nového Spojení 2. prosince 2008. Tento stroj však nebyl jediným vozidlem, které v době postupného zavádění jednotného vizuálního stylu Českých drah dostalo nový kabát - před několika dny k lokomotivě nově přibyl i osobní vůz řady B (51 54 20-41 691-6) z plzeňského depa, jehož barevné provedení je řešeno v podobném duchu. Zatím se jedná o zkušební verzi řešení nátěru, přičemž jeho případné celoplošné zavedení závisí na rozhodnutí představenstva ČD.
Navrhované barevné schéma se drží vizuálního stylu pražského Studia Najbrt, jenž České dráhy už delší dobu úspěšně používají v celé řadě médií, od informačních tabulí až po propagační a tiskové materiály. Kombinace dvou výrazných odstínů modré s typických optických prvků se rovněž v hojné míře objevuje na vozidlech společnosti ČD Cargo, a to už prakticky od momentu jejího oddělení od původního monolitického koncernu ČD. Nyní tedy přišla řada na otestování návrhu i v sektoru osobní dopravy.
Téma nátěrové unifikace lokomotiv a vozů v osobní divizi národního vlakového dopravcena dalo podnět mnoha obsáhlým diskuzím na železničních serverech. Ačkoliv se zatím jedná pouze o praktický test návrhu, podle vyjádření ČD pro ŽelPage je jasné, že zmiňované první dvě vlaštovky budou možná do budoucna znamenat mnohem větší změnu. "O problematice a schválení nového barevného schématu však teprve bude jednat představenstvo společnosti. Až podle výsledku tohoto jednání bude možné informovat, zda bylo toto barevné schéma schváleno, či zda dojde k nějakým korekcím," uvádí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení dopravce. Pokud dráhy tento grafický motiv schválí, bude aplikován postupně, a to zejména na vozech, které čekají pravidelné prohlídky nebo opravy. "To znamená, že u nově modernizovaných vozů z ŽOS Trnava ani u druhé série vozů Siemens nelze očekávat změnu nátěru v nejbližší době," uzavřel Šťáhlavský. Na kolejích tak budeme prozatím vídat dvě vozidla, která se výrazně odlišují od ostatních vagonů a lokomotiv z osobní divize Českých drah.
Zdroj: ŽelPage; fotografie vozu: Richard Jakl, fotografie lokomotivy: Javy; námět: R 206
Pro začátek by stačilo, aby příslušní zaměstanci vysvětlili uklízečkám, že není dobré používat stejný hadr na podlahy a sedačky...
Byli vůbec někdy v realu a domysleli si jak "tohle" bude vypadat či fungovat po pár týdnech provozu. Jak "to" bude zapadat do okolního světa, atd, atd.
Krom toho, že peníze (by) mohly být využity účelněji, ze sebe stále nemůžu setřepat ten pocit že vše vyrobené po roce 1989 stojí za starou belu. Praktičnost nikde, hlavně že to (dobře) vypadá a my si s šefem napakovali kapsy
Co z toho, že je to nepoužitelné, my to potřebovat nebudeme a ti druzí ať si poradí sami, naše starost to není.
PS: narodil jsem se v roce 1986, takže se cítím být neovlivněn minulým režimem. To co mě opravdu ničí je dnešní doba, kdy si tu nějaký pátek hrajem na demokracii, ale stále o věcech rozhoduje pár lidí navrchu, jejichž rukama tečou penize a rozumné hlasy tu dole stále zůstavají nevyslyšeny.
Ovšem horší je to už s focením. Česká krajina je po 11 měsíců v roce buď zelená, nebo šedá. Takže tahhle kombinace nic moc, ale pořád lepší než ta vojenská zeleň vagonů z minulého století. Hlavně tenhle nátěr je pětkrát lepší než na EC Hungaria, který vypadá zvenku naprosto hnusně. Potěmkin by měl z ČD radost, tak mu ji nekažte.
Že by se dyzajnéři studia Najbrt inspirovali u opilých strejců z Moravy? Nebo již mají dyzajnérský nadhled a ví jaké jsou trendy a co bude IN v příštím desetiletí?Možná nám budou v zahraničí nátěr závidět a také přejdou od jejich zastaralých červených nátěrů na modní nátěry ala balkán 80.let minulého století :-))
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.