..: KTX-II: 300 km/h na jihokorejský způsob :..

KTX-II rollout, foto: webChangwon - 25. listopadu byl oficiálně představen první prototyp jihokorejské elektrické, 10vozové jednotky KTX-II, která je výsledkem více než desetiletého vývoje. Jde o evoluci dřívějšího prototypu HSR-350(X), přičemž projekt zaštítilo Ministerstvo znalostí a ekonomiky, stejně jako Ministerstvo vzdělání, vědy a technologie. Výzkum přišel na téměř 256 bilionů jihokorejských wonů, podílelo se na něm na sedm tisíc pracovníků z celkem 129 organizací. Největším z nich byl koncern Hyundai Rotem, který zároveň poskytnul vhodné zázemí. První jednotka v následujícím půlroce absolvuje sérii testů, po jejichž úspěšném absolvování bude nasazena na rychlodráhu Gyeongbu, spojující města Soul a Daegu, ale i na klasické tratě. Korejský železniční operátor Korail si v roce 2006 objednal celkem 19 souprav. Prvních šest by měl obdržet v červnu 2009, čtyři o rok později, zbylých devět do konce roku 2010. Počítá s nasazením na trasy Honam, Kyeongjeon a po dokončení také Jeolla.

Díky hliníkové, aerodynamicky tvarované karoserii a trakčních motorech o souhrnném výkonu 8,8 MW, může KTX-II dosáhnout rychlosti až 330 km/h. Trakční výzbroj a brzdové systémy byly vyvinuty v Jižní Korei. Na rozdíl od francouzských KTX, jezdících na rychlodráze Gyeongbu v pevné, 20vozové konfiguraci, má KTX-II poloviční počet vozů, avšak může být provozována v párech, což umožní větší pružnost v rámci řešení kapacity. Otočná sedadla v interiéru, oddíly pro rodiny, bezbariérové toalety a palubní Wi-Fi - to jsou jen některé z dalších deviz jednotky. Pro národní ekonomiku je přínosem i fakt, že poměr "domácího" podílu v Korei montovaných, leč francouzských KTX, versus de facto generické KTX-II, je 58 ku 87%.

kxt2_01, foto: katalog ktx2_04, foto: katalog ktx2_05, foto: katalog ktx2_06, foto: katalog ktx2_07, foto: katalog ktx2_08, foto: katalog

Zdroj: Railway Gazette


Martin Grill Poslat mail autorovi | 28.11.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Svět


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel LamRis 
28.11.2008 (14:47)  
Já pořád nechápu, proč někteří spojujete modernizaci vozového parku ČD a.s. s MD? A stejně, stačí se podívat jak skončilo darovaných 12 miliard na modernizace. Nevím, ale ČD mi připadají jako bezedná studna, čím víc dostanou, tím více chtějí a nikde nic.
Tady by byla asi lepší volba nákup nových a nebo nákup a modernizace vozidel státem/krajem a následným pronájmem dopravci, který by zajišťoval dopravu.
Další věc je modernizace tratí, tam investice jdou, ale o výsledku a nákladech na km nechci komentovat (to samé platí pro silnice).
registrovaný uživatel M 
28.11.2008 (14:45)  
Hele to B na EC je takovy trochu mytus... Pokud nejsou mysleny obecne i vozy typu Bmee treba, tak se to tyka pouze (snad) posilovych vozu, ktere jsou pripojeny v urcitych dnech nebo v urcitych usecich za "lepsi" vagony.

Jaka je alternativa k tomu przneni EC? Bud ty vagony nepridat vubec (tim vznikne previs poptavky) nebo vypravit specialni vlak (rychlik) soubezne s tim EC. V takovem pripade ale bude potreba i lokomotiva, bude potreba nejaky personal a hlavne - protoze ty vlaky pojedou soubezne, tak stejne nedokazete prinutit lidi, aby "ti posilovi" nastupovali do B a "ti neposilovi" do Bmz.
Jedinym zpusobem, jak toho docilit by bylo jine jizdne v predni casti vlaku a jine jizdne v zadni casti vlaku...

Protoze jak jinak chcete vyresit, ze Plecnik z Budejic veze Bmz i B. Pouze Bmz pouzit nemuzete, protoze nejsou. Pouze B pouzit nechcete, protoze to jede uz z Rakouska. Kdyz pojedou vlaky zvlast, tak vas to prijde draz a stejnak nic nevyresite. Kdyz Plecnik z Budejovic nepojede jako EC, ale pouze jako R, tak se nezmeni vubec nic - porad to bude tak, ze pulka lidi pojede pekne a pulka spatne. Nebo copak je opravdu tak dulezite, jak se vlak jmenuje (to je hloupost uplne) nebo jestli se mu "uredne" rika EC nebo IC nebo ETRVT? Pokud by to dulezite bylo, tak by "reseni" bylo ozncit vsechny vlaky jako R a clovek by potom byl prekvapeny, co prijelo.

Pripadne jake nabizite moznosti (treba pro toho Plecnika)? zase tak snadne to neni:-(


PS: Tohle se tyka POUZE tech smichanych kombinaci RIC-shit!
28.11.2008 (14:18)  
MuDr.: Tak nějak jsem to myslel s tím šidítkem. Že prostě pár vozů nezachrání zbytek. navíc mi to přijde opravdu jako Potěmkinova vesnice. Aby to v dálkové vypadalo něco pořídíme a zbytek necháme rozpadnout. Jinak jak by se to mělo řešit jsem naznačil v příspěvku u svého článku. A souhlasím, že B nemá n EC co dělat.
registrovaný uživatel M 
28.11.2008 (14:09)  
Paninaro
Ty mas nazory, ja mam fakta - na zeleznici jde 35% dopravnich vydaju tohoto statu. Vykon i delka site zeleznice rozhodne 35% nedosahuje (z tohoto nepomeru si subjektivne dovoluji rict, ze zeleznice dostava vic penez, nez kolik by byl ferovy dil. Tim nerikam, ze je to spatne, jenom, ze je velmi zvlastni tvrdit, ze zeleznice penez dostava malo). Presto nekteri tvrdi, ze zeleznice neni prioritou, pripadne, ze na ni nejdou penize, pripadne malo penez.
Hazeni cislama ti jde vyborne. Takze jeste par cisel - na zeleznici jde zhruba 19 miliard (v tomto pochopitelne neni tech 12 miliard darovanych CD), na silnice jde zhruba 36 miliard. Pokud se maji vydaje statu na zeleznici zvysit (pokud tva cisla ctu spravne, tak na neuveritelnych 60 miliard korun!), tak zkus prosim nebohemu rypalovi naznacit, jak. Tzn. zkus jen tak naznacit, komu vezmes (prijmy totiz jaksi nezvednes). Dekuji velice. Pravda, je to o neco slozitejsi, nez jenom tupe kvakat o prioritach a hazet cislama...

Pokud by zeleznice dostavala 60 miliard korun, tak to bude 60 miliard pripadajicich na 10000 kilometru trati (6 milionu na kilometr). Pokud investice do silniční sítě zůstanou nezměněny (resp. asi by měly poklesnout), tak 36 miliard bude pripadat na 55000 kilometru silnic (650 tisic na kilometr, tzn. desetkrat mene).
Proti tvemu navrhu nic nemam, je roztomily. Neresi sice potreby cele spolecnosti, neresi obe strany mince, ale jinak mu nelze nic vytknout. Je zhruba stejne ferovy jako kdyz nekdo rozhodne, ze si vezme tvuj barak, protoze chce mit baraky dva a ze ty taky nejakej barak potrebujes taky ho nezajima. Jeho argument? Proste dva baraky potrebuje, tohle je treba si uvedomit a vsichni by to meli pochopit:-)

Holt neni nad militantni nazory. Muzeme taky dat pulku rozpoctu na pestovani pomerancu - nerikejte, ze je nemate radi a navic jsou zdrave:-)))

Samozrejme ted naprosto pomijim (resp. nekteri ostatni), ze Praha jako jedine ceske velke mesto je v ramci Koreje nekde na desatem miste (kde by v korejskem zebricku bylo brno jakozto ceska dvojka, to snad ani nechci hledat). Ale proc to resit - podstatne je hlavne chtit co nejvic penez na uplne zbytecnou vec.
Jo, az budete nekdo kricet, ze VRT ma resit evropska unie, protoze na celoevropske pude to smysl ma a misto toho ti kokoti z Bruselu resi tvar bananu nebo kolik penez maji dostat francouzsti zemedelci, tak potom se ozvete, prijdu si bouchnout taky. VRT v Cesku bez celoevropske koncepce je ale stejne hloupa jako severokorejsky kosmicky vyzkum...
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
28.11.2008 (13:35)  
Casey_R: no mylsel tak na půl. Jel jsem tam vlakem a vim co je PKP zač. Obzvlášť jejich traťový svršek, kdy sem si v jednu chvíli myslel že vypadnu oknem z Ampz(ironie). Ale oproti nám je Polsko zase velká země, tak těch pár rádoby moderních... kousků se tam lehce ztratí. Nicméně asi se znaží pro zkvalitnění dopravy snad něco udělat, i když to je jen pár hloupých vozů. Naproti u nás se s největší pravděpodobností nepoříděj ani ty DB repase. Nebylo by to sice něco nóbl, ale furt lepší než aby sme se vozily v -kšuntech- 30/40 let starých. Viz můj příspěvek níže, přijde mi dost trapné nasadit na EC kožené B, když tim samim béčkem mě vozí i osobní vlak(pravda neni to RIC:))... A předpokládám že ČD asi nezvažují nákup nějakých nových vozů alá "..mz"???
28.11.2008 (13:30)  
Proč "už i". Tam VRT jezdí od roku 2004...
http://www.lifeinkorea.com/Information/Trans/ktx.cfm
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
28.11.2008 (13:22)  
Paninaro, DJTiësto
Jo jo, mě by jenom zajímalo, až se jim to všecko začne rozpadat, což se děje už dneska, tak co hodlají dělat... Až začne jezdit naostro 380, tu zas bude humbuku z úst představitelů ČD, Ministerstva dopravy, co že to neudělali za mimořádný pokrok v modernizaci vozového parku a už vidim tiskové zprávy, jak nová lokomotiva je schopna vyvinout rychlost přes 200km/h a jaký má óbrovský výkon, ale to že bude tahat historické vozy po tratích "důlního typu" , to už jaksi neřeknou. Nehledě na to, co se poslední doubou děje, že jeden průser střídá další (mám namysli Mimořádné události jak se říká), může taky stát, že z těch 20 kousků 380 jim toho moc nezbude...Jinak 380 přeju miliony km bez poruch a nehod.
28.11.2008 (13:11)  
MuDr.: S tím Polskem jste doufám nemyslel vážně. Pár suprových vagonů šidítka jménem PKP IC nezachrání celkovou bídu tamního vozového patrku. Modernizací EN-57 taky není nic extra. Sice je to pohodlnější než původní plastové sedačky, ale to je vše. A nové szynobusy to je kapitola sama pro sebe. Co chvíli trozbité, mnohačlené řízení nefunguje, když se spojí dva dokupy z odlišných sérií, tak se třeba nečekaně spustí brzdy. Atd. atd.
28.11.2008 (12:58)  
MUDr: U nás stále nic, protože železnice není dopravní prioritou a dokud se jí nestane, tak se nebude jezdit rychleji na konvenřčních tratích, nebude se jezdit v nových vlacích a zajisté nebudou ani VRT... Je to dáno vládnoucí garniturou, která si neuvědomuje význam železnice a hlavně význam a využití moderních železnic!! Dnes jde na obnovu vozového parku sotva 3 mld. ročně. Dokud to nebude 20 mld/rok a dalších 40 mld/rok na opravy tratí a stavby nových, tak se nehneme z místa... O tohle není o penězích, ale o prioritách. Když zde mohly být před časem uvahy o vyhození 270 000 000 000 do střední části zadních partií lidského těla, tak se zajisté v rozpočtu 1 100 000 000 000 najde oněch mnou navrhovaných 5,45 % ročně na železnici...
28.11.2008 (12:53)  
ad MuDr. :proste není politická vůle a přecijenom nejsme tak bohatá země a navíc teď ta krize tomu asi moc nepomůže. V našich poměrech by byly dobrý i ty repasy od DB ale ani ty bohužel nebudou....
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko