Liberec - Liberecký kraj dostál svého slibu a vypsal výběrová řízení na dopravce, který bude obsluhovat část tratí v kraji a to v rámci základní dopravní obslužnosti. Doposud, stejně jako ostatní kraje, objednával dopravu automaticky u Českých drah. Od výběrového řízení si kraj slibuje především zkvalitnění služeb na celkem 114 kilometrech tratí v Jizerských horách, které jsou předmětem řízení.
114 kilometrů, 5 tratí, 15 let
Pět tratí v celkové délce 114 kilometrů představuje 34 % celkové délky všech tratí v Libereckém kraji, na kterých v současnosti kraj objednává 1 350 000 vlkm ročně a denně tyto tratě využije zhruba 8 800 cestujících, tj. více než 3 miliony cestujících ročně.
Třetinu tratí, které jsou nabízeny pro provozování osobní železniční dopravy v rámci základní dopravní obslužnosti představují tratě 034 Smržovka – Josefův Důl, 036 Liberec – Harrachov, 037 Liberec – Černousy, 038 Raspenava – Bílý Potok pod Smrkem a trať 039 Frýdlant v Čechách – Jindřichovice pod Smrkem.
Vítěz soutěže má začít provozovat dopravu na daných tratích od 11. prosince 2011, přičemž mu kraj bude garantovat smlouvu na dalších 15 let z důvodu velkých počátečních investic do nákupu nových nízkopodlažních vozidel.
Zdroj: TED
Na spoje do Bílého Potoka/Jindřichovic/Josefova Dolu by měla Desira zbytečně velkou kapacitu, takže by to tak "horké" jistě nebylo, a jak opakuji - dle někdejšího vyjádření Železničního magazínu - Desiro Classic nemůže jet po trati z Tanvaldu do Harrachova, a to kvůli kolizi podvozku s ozubnicí. Tehdy byla jako řešení navržena starší vozidla německé výroby NE81.
Uplne jednoduse - vyrabim tricka, jedno mne stoji 100 penez. Prodavam je za 500 penez kus. Nekdo by je koupil za 300 penez. Ma smysl je prodat? Jako ja bych asi prodal, protoze 200 jsou dobry (samozrejme, musim mit nekoho kdo to vyrobi a nezmeni se ta vstupni stovka...)
PS: Mam pocit, ze jsem psal, ze zahranicni firma neni totez jako firma se zahranicnimi (nemeckymi) zamestnanci - proto opet nechapu, proc by DB meli chtit stejnou cenu jako v Nemecku
tenzor: a co se s nimi stalo? Pokud vim zalepil se s nimi krajsky dluh a zbytek jde do toho vozoveho parku. Zatim jich je stale 8 mld.
pořizovací náklady jsou vysoké,ale valnou část zaplatí MD z podpory pro obnovu voz.parku,viz.stránky MD a část se dá schrastit z fondů EU.Takže dotace budou činit nejmíň cca 50% ceny vozidla,možná i více.Navíc nejspíš nedojde na Siemens,neb nevyrábí malokapacitní vozidlo typu regioschuttle,či lint27.Pro soukromníka je lepší mít vozidla v maximální možné unifikaci
Co se týká délky licence, domnívám se v zásadě, že čím delší tím je větší pravděpodobnost, že vyhraje někdo jiný než ČD. Jen těžko totiž můžeme očekávat, že soukromý dopravce by šel do výběrového řízení, kde by se licence dávala např. na pět let, kdyby za pět let mohl o ni zase přijít. Co by pak dělal s vozy?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.