..: Liberecký kraj hledá provozovatele Jizerskohorské železnice :..

Liberec, foto: AdysLiberec - Liberecký kraj dostál svého slibu a vypsal výběrová řízení na dopravce, který bude obsluhovat část tratí v kraji a to v rámci základní dopravní obslužnosti. Doposud, stejně jako ostatní kraje, objednával dopravu automaticky u Českých drah. Od výběrového řízení si kraj slibuje především zkvalitnění služeb na celkem 114 kilometrech tratí v Jizerských horách, které jsou předmětem řízení.

114 kilometrů, 5 tratí, 15 let

Pět tratí v celkové délce 114 kilometrů představuje 34 % celkové délky všech tratí v Libereckém kraji, na kterých v současnosti kraj objednává 1 350 000 vlkm ročně a denně tyto tratě využije zhruba 8 800 cestujících, tj. více než 3 miliony cestujících ročně.

Třetinu tratí, které jsou nabízeny pro provozování osobní železniční dopravy v rámci základní dopravní obslužnosti představují tratě 034 Smržovka – Josefův Důl, 036 Liberec – Harrachov, 037 Liberec – Černousy, 038 Raspenava – Bílý Potok pod Smrkem a trať 039 Frýdlant v Čechách – Jindřichovice pod Smrkem.

Vítěz soutěže má začít provozovat dopravu na daných tratích od 11. prosince 2011, přičemž mu kraj bude garantovat smlouvu na dalších 15 let z důvodu velkých počátečních investic do nákupu nových nízkopodlažních vozidel.

Zdroj: TED


JiříK. | 22.10.2008 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
23.10.2008 (0:48)  
Pro pana M
Také díky za informaci.
Pro pana mates 111
Kdyby byly na kraje převedeny i lokálky. Kraj by tím získal větší šanci ovlivnit jejich technický stav. Byli byste pro??.
Souhlasil bych s tím .I když někdy mám dojem, že kraje o stav silnic 2 a 3 řídy moc nedbají. Ale spíš asi nejsou peníze.
23.10.2008 (0:47)  
Tak samozřejmě že jsem to myslel společně se zvýšením rozpočtu kraje. Mě jde hlavně o to, že v současné době to vypadá na železnici tak, že většina peněz jde do koridorů, které jsou prokazatelně předražené. Naproti tomu do lokálek jde minimum a to jenom ve chvíli, kdy už se nám trať rozpadá. Po převedení tratí na kraj by to byl právě kraj, který by rozhodoval o tom, které tratě bude preferovat.

Já se totiž obávám, že současný stav dospěje jednoho dne do té fáze, kdy budeme muset tratě zavírat nikoliv kvůli nezájmu cestujících, ale kvůli totálnímu rozpadnutí...
registrovaný uživatel M 
23.10.2008 (0:38)  
happy - no, silnice to "navyseni rozpoctu" taky nejak prezily. kazdopadne jsem si jisty, ze to mates myslel vcetne tech penez.
Na druhou stranu, je na tom pekne videt ta, podle mne, nesmyslnost... - stat vybere nejake penize na danich a ty vrazi do SFDI, odtam to jde do SZDC a odtam firmam na opravy. Ted by to udelal jeste tak, ze ty penize by rozdelil na 13 dilku a mezi SFDI a SZDC (kde by se ty penize zase spojily) vrazil jeste kraje. Pritom vsechno to jsou statni "firmy". Nez by ty penize dorazily na ucet "Skansky", tak z nich jenom sprava tech vsech ouradu sezere polovinu:-(
No a druha vec je, ze kdyz kraje dostanou penize navic, tak nebudou ucelove vazane (kdyby jo, tak je to fakt jenom byrokracie navic), takze ty penize navic nemusi pouzit na koleje, ale treba na silnice nebo na platy doktoru...
registrovaný uživatel happy 
23.10.2008 (0:30)  
Jinak bych se chtěl zeptat zde diskutujících na názor na to, že by po vzoru silnic 2. a 3. třídy byly na kraje převedeny i lokálky. Kraj by tím získal větší šanci ovlivnit jejich technický stav. Byli byste pro??

zasadit jim smrtelný úder???Ne.Byl bych pro pouze v případě,že by se krajům navýšil rozpočet tak,aby bylo možné investovat mimo silnic i do železnice.Za současného stavu je to vražda
registrovaný uživatel happy 
23.10.2008 (0:28)  
ad M:Dobře trochu sem tě nepochopil.Samozřejmě je vhodné mít dlouhodobé koncepce,ale třeba je kraj má a uvažuje sněma.Já nejsem představitelem kú lbc kraje,takže nechci soudit.Ale já myslím,že zde stačí dořešit otázku IDS a zatlačit na stát,aby se dal do oprav žel. dopravní cesty.Opravdu 15 let zase není tak dlouhá doba,aby se nějak radikálně změnilo uvažování lidí.Ale nepopírám,že může cena nafty vzrůst do astronomických výšin.Ale to je stále jen kdyby...kdyby se lidi odstěhovali,kdyby přistáli marťni,kdyby všichni jezdili autem......
registrovaný uživatel M 
23.10.2008 (0:27)  
mates - bylo by potreba rozdelit trate... A taky bych mel hruzu z trati, ktere vedou z kraje do kraje... Jeste mne napda, ze silnice jsou taknak nici, trate patri SZDC... Tim vsim ale nerikam ne - jenom ze by to asi nebylo tak snadny a kraje myslim nejsou odvazany ani z tech silnic:)
23.10.2008 (0:23)  
Jinak ještě k té koncepci dopravy v Libereckém kraji. Zatím existuje dokument, který je volně ke stažení na stránkách kraje. Do konce roku přitom má být vytvořen nový dokument, který se bude věnovat železniční dopravě včetně jejího výhledu na 30 let dopředu.

Jinak bych se chtěl zeptat zde diskutujících na názor na to, že by po vzoru silnic 2. a 3. třídy byly na kraje převedeny i lokálky. Kraj by tím získal větší šanci ovlivnit jejich technický stav. Byli byste pro??
registrovaný uživatel bugear 
23.10.2008 (0:22)  
@Huffnaggel: Problém spíš bude v tom, že OeBB nemá mašinku, která by Shuttly vytopila a zároveň mohla do Brna.
registrovaný uživatel M 
23.10.2008 (0:20)  
Milan jbc - pokud nebudou cestujici se sluzbami spokojeni - to se podle mne nemuze stat, protoze ve smlouve (predpokladam...) bude jasne uvedeno, co cestujici maji dostavat. A pokud jde o ty potize, tak je vysoce pravdepodobne, ze by tam byla i smluvni pokuta, ktera by zajistila provozovani nahradni dopravy apod. Navic v tomto pripade je jedno, jestli je smlouva na 15 let nebo 15 mesicu, protoze k problemum muze dojit v obou pripadech.
Proc je to na 15 let je vysvetleno v clanku. Co se tyce toho casu v prostredku, navaznosti atd., tak tohle prece nebude rozhodnuti na te firme - to bude urcovt kraj, takze vse pises (a z ceho mas snad obavy) bude na vitezne firmy zcela nezavisle...

happy - a ja snad nekde pisu, ze je dlouhodoba smlouva neco nenormalniho? Kde presne to pisu? Pisu, ze neni normalni delat dlouhodobe rozhodnuti, ktere promyslim na dva roky dopredu. Asi jako delat statni rozpocet s uvazovanym 5% rustem, kdyz je celkem jasne, ze tento rust je nerealny a rozpocet je nadhodnoceny. Rekl bych velmi dobra ukazka toho, ze dobra koncepce vyhledu ma smysl a ze rozhodnuti se musi delat podle ni. Ale k cemu koncepce a vyhledy - proste do toho rozpoctu neco nahazeme a pak jak to vyjde, tak rozdil pripiseme na futro ke strymu dluhu...
Mimochodem, o DB jsem ja nezacal nic - ja psal o zahranicnich spolecnostech. A nekdo na tech nemeckych lokalkach snad jezdi, ne?

DJ/Anri - jedno desiro by melo velkou kapacitu? Jak jsi na to prisel? Odhadl to od oka? Znas uzemni plany okoli trate? Je to tvuj tip? Vis jaky by mel byt interval souprav?
23.10.2008 (0:18)  
Pro pana mates 111
V současné době kraj příliš nemůže ovlivnit to, jaká trať se bude modernizovat.
Tak to jsem jsem netušil. To je škoda.
Ohledně licence jsem se domníval, že to bude souviset s pořízením souprav. To je fakt. Není to žádná levná sranda dělat dopravce. Tak také děkuji za informace.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko