..: Liberecký kraj hledá provozovatele Jizerskohorské železnice :..

Liberec, foto: AdysLiberec - Liberecký kraj dostál svého slibu a vypsal výběrová řízení na dopravce, který bude obsluhovat část tratí v kraji a to v rámci základní dopravní obslužnosti. Doposud, stejně jako ostatní kraje, objednával dopravu automaticky u Českých drah. Od výběrového řízení si kraj slibuje především zkvalitnění služeb na celkem 114 kilometrech tratí v Jizerských horách, které jsou předmětem řízení.

114 kilometrů, 5 tratí, 15 let

Pět tratí v celkové délce 114 kilometrů představuje 34 % celkové délky všech tratí v Libereckém kraji, na kterých v současnosti kraj objednává 1 350 000 vlkm ročně a denně tyto tratě využije zhruba 8 800 cestujících, tj. více než 3 miliony cestujících ročně.

Třetinu tratí, které jsou nabízeny pro provozování osobní železniční dopravy v rámci základní dopravní obslužnosti představují tratě 034 Smržovka – Josefův Důl, 036 Liberec – Harrachov, 037 Liberec – Černousy, 038 Raspenava – Bílý Potok pod Smrkem a trať 039 Frýdlant v Čechách – Jindřichovice pod Smrkem.

Vítěz soutěže má začít provozovat dopravu na daných tratích od 11. prosince 2011, přičemž mu kraj bude garantovat smlouvu na dalších 15 let z důvodu velkých počátečních investic do nákupu nových nízkopodlažních vozidel.

Zdroj: TED


JiříK. | 22.10.2008 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Liberecký


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
22.10.2008 (22:08)  
Muze se stat take to, ze se ty obce u trati takrka vylidni a za 10 let tam nikdo nebude bydlet,

nebo přiletí marťani a všechny lidi vybijí...s touto rétorikou by potom nemělo smysl dělat nic.Je to totální demagogie
registrovaný uživatel happy 
22.10.2008 (22:07)  
ad DJ: souhlas

Toto je krok dopředu.Sice neoddiskutovatelně se musí do infrastruktury zainvestovat,ale k čemu mít pěkné koleje a na nich funící 810 s přívěsem.Jsem zvědav,jak VŘ dopadne.
registrovaný uživatel M 
22.10.2008 (22:06)  
S tou silnici to byl priklad... Muze se stat take to, ze se ty obce u trati takrka vylidni a za 10 let tam nikdo nebude bydlet, protoze se vsichni prestehuji do Liberce (nebo Prahy) a ted garantovane platby budou vyplacene za vicemene zcela prazdne vlaky.
A pokud jde o tech 15 let, kdy tam stejne budou CD jezdit, tak cislo je to stejne, ale rozdil obrovsky - tech 15 let s CD neni garantovanych dopredu.

No a jestli neni potreba nejaka koncepce? Clovece nevim, ja delat investici s navratnosti 15 let, tak si nejakou udelam urcite. Ty ne?
registrovaný uživatel DJ 
22.10.2008 (20:44)  
M: Na takové koncepci podle mě nezáleží. I kdyby nebylo žádné VŘ vypsáno, tak by tam ČD těch dalších 15 let jezdily.
Snad nikde se u nás ještě nestalo, že by postavili novou silnici a kvůli tomu by byla v důsledku té stavby záhy zastavena osobní železniční doprava. Navíc - pokud dojde ke zvýšení kvality a kultury cestování, tak snad lidi nebudou mít potřebu hned přesedat do aut, i kdyby se nějaká ta silnice postavila.
registrovaný uživatel M 
22.10.2008 (19:50)  
Secteno, podtrzeno - kraj chce davat "licenci" na 15 let. Podle mne je podstatne, zda-li ma zpracovanou i obecnou koncpeci dopravy na tech 15 let. Jak to myslim? Uvedu priklad: "Pronajima" se trat z A do B, kde nyni neni zadne silnicni spojeni. Za 10 let se ale udela nova silnice a vlakem uz tam nikdo jezdit nebude chtit - presto kraj bude muset jeste 5 let vyplacet penize za zeleznicni smlouvu. Pochopitelne to plati i opacne!!
No a obavam se, ze jakakoliv koncepce chybi (viz napriklad "dlouhodobe" pripravovane reformy, ktere se pak upravovaly narychlo pres noc), pripadne nemusi byt nezavisla na tom, kdo bude vladnout:-((
registrovaný uživatel M 
22.10.2008 (19:44)  
Tu zaverecnou otazku lze polozit i jinak, resp. polozit jinou - je tam prostor pro to, aby tam tato doprava fungovala? Pricemz na tuhle otazku nechci nijak odpovidat, jen mi neni jasne, proc ani nebyla polozena...

Proc mi to neni jasne? Protoze prodejce kondomu v okamziku, kdy bude stat pred LDN pravdepodobne nebude resit to, co ma udelat, aby prodal, ale spis to, jestli vubec ma smysl to zkouset:)

Tahle otazka te od milana lbc musi nutne predchazet - teprve podle odpovedi na otazku moji lze adekvatne polozit a posleze zodpovedet otazku milanovu

Ad tlacitko na znameni - z hlediska cestujiciho to podle mne nic neresi (vyjma tech, kteri hcou vystupovat hned v nasledujici zastavce), protoze vlak stejne rychleji jet nemuze (pokud teda nejsou lbc kraji jenom orientacni casy v JR:-)) Je to ale prinos z pohledu dopravce, ktery setri naklady se zastavenim spojene
22.10.2008 (19:39)  
Zahlédl jsem, že tam mám chybu ´´vítězství´´. A také ten odstavec. Tak snad to horší nebude. Omlouvám se proto pánovi, který spravuje tento web.
22.10.2008 (19:27)  
Dobrý večer pánové. Opět bych rád reagoval na tento příspěvek. Ještě než napíši myšlenku, tak bych rád poděkoval panu Zikmundovy za podrobný popis problému 843 na trati Olomouc Krnov. Nicméně i nadále se domnívám, že 843 jsou spolehlivější než 814. A další + je lepší odpružení soupravy, lepší chodové vlastnosti čtyřnápravového podvozku obloukem o malém poloměru. Nyní ovšem zpět k článku. Pokud si vzpomínám správně, tak o tratě v Libereckém kraji mělo zájem několik dopravců. Napadá mě dopravce Railtrans. Vítěztví připadlo ČD. Zřejmě cena - produkt zapříčinilo její vítěztví.
Hned na úvod musím říci, že dopravci to v Libereckém kraji nemají lehké.
Nedávno jsem četl, že prioritou tohoto kraje je budovat rychlostí silnice na Žitavu, na Hradec Králové a brzo se bude poupravovat i další část silnice směr na Jablonec nad Nisou. Výhledově dále na Tanvald. O železnici zde bylo napsáno pouze to, že někdy v budoucnu se možná bude stavět rychlé železniční spojení na Prahu s časem těsně pod hodinu. :-) Dle mého se jedná o malované scifi. Autobus to zvládne za 1:05-1:10. Dále tam nebylo napsáno nic o ostatních tratích směr Hradec Králové, směr Žitava, směr Jablonec nad Nisou a dále Tavald-Harachov, směr Děčín, směr Černovousy. Také tam nebylo nic o úpravě, opravě trati 036. Přitom o shnilé, rozpadlé pražce a chybějící šrouby není nouze. Ostré oblouky na trati kde máte pocit, že jednotkou 814 utrhente koleje vnímáním nárazů v obloucích, pocit bezpečné jízdy jen dokreslují. Proč o tom píši. Jako dopravce abych mohl konkurovat jiné dopravě a mohl přitáhnout, nalákat zákazníky, měl bych mít dobře zabezpečenou a rychlou dopravní cestu. V Libereckém kraji o žádné nevím. Jediná trať, která celkem jde je směr Hrádek. A je tu další perlička. Z Liberce do Jablonce nad Nisou vedou dvě tratě. Železniční a tramvajová. Ani jedna není pořádně opravena. Nyní nejen o tratích v okolí Libereckého kraje trochu pozitivněji. V posledním horizontu jsem zanamenal praktické tlačítko zastávka na znamení. Pokud nikdo nevystupuje souprava projíždí zastávkou. Škoda, že těch tlačítek není v soupravě více. Tato volba společně se zrychlenými vlaky je dle mého zajímavou volbou pro cestujícího na trati 036. Z hlediska bezpečnosti též chválím křižování vlaků ve stejných stanicích na trati 036. Smržovka hl.n, Jablonec n N hl.n a Vesec u Liberce. Praktické. A když už jsem u té chvály, tak bych chtěl pochválit nové zabezpečovací zařízení na trati 036. Místy úpravy trati na rychlost 50 km h a také za docela včasnost a čistotu vlakových souprav dle možností. Dále jsem zaznamenal opravy trati na 030. To je asi vše.

Ale tím snaha přilákat zakázníka snad nekončí. Co udělat, aby si dále tento druh dopravy uchoval své stavající zákazníky Libereckém kraji a třeba i získal nové? Jaká udělat opatření, aby byli dopravci lépe motivováni a bylo jim umožněno důstojných podmínek oslovujících a motivujících zákazníka? To už je pánové otázka pro vás!
registrovaný uživatel M 
22.10.2008 (19:10)  
Anri - proc? Myslis, ze nemecke firmy maji Xkrat vetsi zisky nez ceske firmy? Jako nemecka firma jeste neznamena firma s vyhradne nemeckymi zamestnanci... Sorry, ale to, ze bysme se Nemcum nedoplatili neni nicim podlozene - ono letenka s Lufthansou taky myslim neni drazsi nez letenka s CSA a ze bych se ji nemel doplatit...
Ja teda netvrdim, ze na to nemci cekaji jako na smilovani, ale v zadnem pripade to nelze vyloucit (pokud nebude v podminkach nejake omezeni...)
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
22.10.2008 (18:17)  
Kolik je vlastne na techto tratich turnusovano motorovych vozu a privesaku?
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko