..: ČD: 34 řídicích vozů řady 961, modernizace vozů řady 842 :..

842.031Aktualizováno: Praha - České dráhy několik dní po vyhlášení výběrového řízení na modernizaci 6 jídelních vozů na řadu ARmpee61 a dodávku 17 řídicích vozů řady 954 vyhlásily hned dvě další výběrová řízení. Kromě očekávané 34kusové modernizace vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961 vypisují i zcela nečekaný tendr na modernizaci všech 37 kusů motorových vozů řady 842. Vše může souviset i s tím, že nákup jednotek Desiro podle zdrojů blízkých ČD uvázl na mrtvém bodě a s největší pravděpodobností k němu vůbec nedojde.


Jeden řídicí vůz řady 961 = 29 milionů

První zmínky o vozech řady 961 padly již před více než rokem v plánu na modernizaci vozového parku osobní dopravy Českých drah. Ze zadání VŘ na dodávku vozů řady 961 vyplývá, že dráhy mají zájem o 34 kusů vzniklých přestavbou z vozů Bdt279, které mají být dodány v průběhu 47 měsíců od zadání zakázky. Celková cena je odhadována na 990 milionů Kč (bez DPH). Je pravděpodobné, že se do soutěže se přihláší i český výrobce Škoda Transportation, který na vlastní náklady v šumperské továrně Pars již takový vůz vyvíjí. Řídicí vůz má být po rekonstrukci schopen provozu rychlostí až 140 km/h a získat místa k sezení ve velkoprostorových salónech 1. i 2. třídy, bezbariérové WC s uzavřeným okruhem a univerzální prostor pro přepravu kočárků, jízdních kol a větších spoluzavazadel.

842 - neočekávaná modernizace

Druhou vyhlášenou zakázkou je modernizace všech 37 motorových vozů řady 842 v majetku Českých drah. Podobně jako u vozů řady 961 má být celý proces hotov do 47 měsíců od uzavření kontraktu. Při rekonstrukci půjde zejména o nahrazení agregátů LIAZ modernějšími jednotkami s nižší spotřebou i produkcí škodlivých exhalací, dosazení moderního WC s uzavřeným okruhem, opticko-akustického informačního systému a dálkově ovládaného akustického majáku VPN a vnitřních nápisů v Brailově písmu pro nevidomé. Za předpokládanou cenu 445 milionů korun bez DPH tedy půjde o výraznou modernizaci, kdy cena jednoho kusu přesáhne sumu 12 milionů. Stejně jako předchozí, i tato zakázka by měla být zhotovena do 47 měsíců od podpisu smlouvy.

Další výběrová řízení na modernizace jsou na obzoru

V blízké budoucnosti se rýsuje uzavření dalšího výběrového řízení. A to na modernizaci dalších kusů vozidel na řadu 814. ŽelPage to v připravovaném rozhovoru potvrdil náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu, Ing. Petr Moravec. Konečný počet jednotek 814 a 814.2 by dle jeho slov měl být 157 kusů motorových souprav.

Zdroj: www.isvzus.cz - Modernizace motorových vozů řady 842, Modernizace osobních železničních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961, ceskedrahy.cz


JiříK. | 20.10.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   
23.10.2008 (9:00)  
Railpic: Samozřejmě že více cestujících přiláká druhá varianta. Když budu mít pro plné pokrytí rozsahu dopravy polovinu Desir a polovinu plyšových 810, budu v dopravních sedlech kdy není potřeba všech souprav nasazovat přednostně Desira, která tak zajistí celkově nadpoloviční většinu spojů. Záplava Regionov je jen takové provizorium a ke zlepšení situace vozového parku nevede, spíš ho jen o něco odsouvá. Navíc nevím jak můžeš napsat celkem pohodlná regionova a dejme tomu o kousek pohodlnější desiro - jel jsi s tím někdy po stejné trati?
registrovaný uživatel tenzor 
23.10.2008 (0:24)  
George_Couser: obávám se že vyjít levněji to prostě nemůže. V tomhle věřím MZ a zdrojům, které jsem si našel - pokud by kapacitně srovnatelná klasika stála cca 400 miliónů , tak je to pořád méně i kdyby se původní kontrakt dodržel a žádné peníze se nevydaly zbytečně.
Ale klidně si myslete dál, že výroba naklápěci jednotky s aerodynamickým designem může být levnější než klasika a že jsou železniční dopravci úplně mimo, když kupují horší věci za vyšší cenu :)
registrovaný uživatel happy 
23.10.2008 (0:21)  
Já jsem samozřejmě pro variantu něco nového (třeba Desiro) plus 810 s drobnými úpravami(plyš).Protože i časem se obnoví ta část s 810 a budu mít všude nová vozidla,i když to bude trvat daleko déle.
23.10.2008 (0:09)  
Tak naposled. Myslíš, že pro přilákání cestujících je lepší varianta na půlce spojů desiro, na půlce 810, nebo varianta na všech spojích regionova? Nebo jinak, je lepší poskytnout celkem pohodlnou regionovu x cestujícím, nebo dejme tomu o kousek pohodlnější desiro x/2 cestujícím a tu druhou x/2 dál vozit v 810? V kterém případě se, za jinak nezměněných okolností, podaří přilákat víc cestujících?
registrovaný uživatel happy 
22.10.2008 (23:52)  
tak ještě jednou a zřetelněji
1)regína je modernizace a vcelku neřeší současný nedostatek kvalitních vozů nezáv.trakce
2)nové vozidlo,třeba Desiro by šlo po 20 letech modernizovat,regína ne,proto je z dlouhodobého hlediska Desiro perpektivnější
3)Desiro přitáhne nové cestující.Obsahuje totiž věci,které má dneska každé moderní auto:klimatizace,tichý chod,solidní akcelerace,solidní chodové vlastnosti.Ani jedním z toho regína nedisponuje
4)Desiro je spolehlivé a zavedené v několika zemích EU a nejen tam.Pokud nechci Siemens,tak koupím Staadlera nebo Alstom či Bombardier (flirt,lint,talent)
5)kvalitní VHD se dělá kvalitními vozidly
22.10.2008 (23:48)  
Je opravdu tak těžké udržet nit diskuze? No nic, dobrou a zase někdy :-))
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
22.10.2008 (23:47)  
Ma cenu diskutovat? Hlavne, ze jsme Happy, ne?!
registrovaný uživatel happy 
22.10.2008 (23:46)  
hlavně že to je supermoderní a superdrahé, je docela sranda

co je sakra supermoderní a superdrahé?!!Hlavně,že opravy regín jsou super levné a ty jsi supermimo
22.10.2008 (23:41)  
No tak diskutovat s někým, koho nezajímá pořizovací cena, protože ji hradí kraj, komu je fuk, kolik tím jede lidí, ale hlavně že to je supermoderní a superdrahé, je docela sranda. Zdroje přece jsou a z cizího krev neteče, že?
registrovaný uživatel happy 
22.10.2008 (23:23)  
ad Railpic:být tebou,tak raději zmírním slovní výpady a lépe se zamyslím nad tím,kdo vlastně hradí podstatnou část nákladů na provoz vozidel a na jejich nákup.Desiro je asi o 200% lepší vozidlo než regionova.To se totiž nedá s regionovou ani srovnávat a proto srovnávám srovnatelné narozdíl od tebe.Ale budiž.Ano desiro je cca jednou tak drahé jako regionova trio.Ale je celkem fuk,kolik v čem jede lidí protože největší část nákladů(vč.odpisů) hradí kraje či MD.Tudíž podle tvé rétoriky by stačilo oplyšovat pár 810 a bylo by vymalováno,protože to přitáhne pár lidí,ale stojí to nejmíň.(A i kdyby desiro ještě nějaké procento cestujících navíc proti regionově! přilákalo, nikdy to nevyrovná rozdíl v jejich pořizovacích cenách.)Doufám,že nejsi nikde ve vedoucí pozici,protože lidi s tvým myšlením jsou hrobaři VHD.
  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko