..: ČD: 34 řídicích vozů řady 961, modernizace vozů řady 842 :..

842.031Aktualizováno: Praha - České dráhy několik dní po vyhlášení výběrového řízení na modernizaci 6 jídelních vozů na řadu ARmpee61 a dodávku 17 řídicích vozů řady 954 vyhlásily hned dvě další výběrová řízení. Kromě očekávané 34kusové modernizace vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961 vypisují i zcela nečekaný tendr na modernizaci všech 37 kusů motorových vozů řady 842. Vše může souviset i s tím, že nákup jednotek Desiro podle zdrojů blízkých ČD uvázl na mrtvém bodě a s největší pravděpodobností k němu vůbec nedojde.


Jeden řídicí vůz řady 961 = 29 milionů

První zmínky o vozech řady 961 padly již před více než rokem v plánu na modernizaci vozového parku osobní dopravy Českých drah. Ze zadání VŘ na dodávku vozů řady 961 vyplývá, že dráhy mají zájem o 34 kusů vzniklých přestavbou z vozů Bdt279, které mají být dodány v průběhu 47 měsíců od zadání zakázky. Celková cena je odhadována na 990 milionů Kč (bez DPH). Je pravděpodobné, že se do soutěže se přihláší i český výrobce Škoda Transportation, který na vlastní náklady v šumperské továrně Pars již takový vůz vyvíjí. Řídicí vůz má být po rekonstrukci schopen provozu rychlostí až 140 km/h a získat místa k sezení ve velkoprostorových salónech 1. i 2. třídy, bezbariérové WC s uzavřeným okruhem a univerzální prostor pro přepravu kočárků, jízdních kol a větších spoluzavazadel.

842 - neočekávaná modernizace

Druhou vyhlášenou zakázkou je modernizace všech 37 motorových vozů řady 842 v majetku Českých drah. Podobně jako u vozů řady 961 má být celý proces hotov do 47 měsíců od uzavření kontraktu. Při rekonstrukci půjde zejména o nahrazení agregátů LIAZ modernějšími jednotkami s nižší spotřebou i produkcí škodlivých exhalací, dosazení moderního WC s uzavřeným okruhem, opticko-akustického informačního systému a dálkově ovládaného akustického majáku VPN a vnitřních nápisů v Brailově písmu pro nevidomé. Za předpokládanou cenu 445 milionů korun bez DPH tedy půjde o výraznou modernizaci, kdy cena jednoho kusu přesáhne sumu 12 milionů. Stejně jako předchozí, i tato zakázka by měla být zhotovena do 47 měsíců od podpisu smlouvy.

Další výběrová řízení na modernizace jsou na obzoru

V blízké budoucnosti se rýsuje uzavření dalšího výběrového řízení. A to na modernizaci dalších kusů vozidel na řadu 814. ŽelPage to v připravovaném rozhovoru potvrdil náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu, Ing. Petr Moravec. Konečný počet jednotek 814 a 814.2 by dle jeho slov měl být 157 kusů motorových souprav.

Zdroj: www.isvzus.cz - Modernizace motorových vozů řady 842, Modernizace osobních železničních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961, ceskedrahy.cz


JiříK. | 20.10.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 14      Zpráv na stránku:   
21.10.2008 (23:56)  
A ještě bych dodal, že budu velmi rád, když všechny tyto zakázky získají čeští výrobci kolejových vozidel!! :-)
21.10.2008 (23:51)  
Tak kdy to vidíte na obnovení provozu na tratích 113 (Most-Lovosice) a 132 (Děčín-Oldřichov u Duchcova)?:-))
21.10.2008 (23:49)  
Tak kdo myslíte, že získá zakázku na výrobu řídicích vozů 961? Jinak ta rekonstrukce řady 842 je rozumná a chtělo by to zrekonstruovat také vozy 843, aby mohly všechny spolehlivě jezdit a nemusela jich 1/3 stát jako zásobárná náhradních dílů. Každopádně to chce v prvé řadě nové spolehlivé a dostatečně výkoné motory!!
21.10.2008 (23:49)  
Když tu všichni litujete chudáčka Siemense, který v ČR nemůže prorazit proti zlovolné Škodovce, máte na mysli tu samou firmu, na kterou nedávno prasklo, že na černých fondech pro úplatky v zahraničí měla miliony eur? Že by jich Škodovka měla ještě víc?
registrovaný uživatel happy 
21.10.2008 (23:37)  
Proč je třeba modernizovat 842? V jakém směru jsou na tom o tolik hůř než ostatní vozy/jednotky?

A které jiné by měly jít na reko??řady 831 a 850/851 jsou na dosluhu a zbytek je buď rekonstruován (854) nebo se nyní rekonstruuje (814).Navíc řada 842 je silně poruchová a proto,aby byla pro běžný provoz použitelná,tak musí být rekonstruovaná!!
21.10.2008 (23:25)  
DJ : ČD si nemohou u SKV objednat nic bez toho, že by předcházela veřejná soutěž, v níž by SKV zvítězil.

zigzaja : chápete to bezvadně.
Ten systém má logiku, mně taky zajímalo, jak se budou rozlišovat vozidla "dalších" dopravců, když pro označení dopravce se používalo jen dvojmístné číslo. Řešením je přechod na třinástimístné nebo čtrnáctimístné číslo, takže tak či onak byste musel všechna vozidla přečíslovat, včetně kontrolní číslice, tohle řešení je elegantní.

V současné době umí výpočetní technika pracovat i s písmenkovým označením, zatímco výpočetní technika v období zavádění "dvanáctimístného čísla" to prostě neuměla. Používaly se děrné štítky apod.

Původně se to číslo nazývalo "vlastnická železnice", protože v podstatě s výjimkou Švýcarska byl v každém státě jeden dopravce. Vozy "přepravců" byly označovány jako "soukromé", označené hranatým P, ale byly vedeny v našem případě jako vozy ČD (ČSD) - totéž samozřejmě v zahraničí. Vstupem dalších dopravců téže země se musí problém vyřešit kvůli odúčtování. Takže místo vlastnické železnice se číslo používá pro označení "domovského státu" (takže 54 není označení ČD, ale CZ) a do onoho termínu se musí vozy (vozidla) ČD přepsat na CZ – ČD, vozy (vozidla) Carga na CZ - CD Cargo, podobně CZ - OKD atd. atd. Každý vlastník vozidla (tedy nejen dopravce, ale také přepravce) bude mít nějakou zkratku, která se napíše za název domovského státu vozidla.

A proč by nemohly ? Tohle řešení není z mé hlavy, debatoval jsem na tohle téma s jedním pracovníkem odvětví kolejových vozidel, který má tyhle věci v malíčku.

Jestliže na české koleje může německý RIC / RIV vůz homologovaný EBA s číslicí 80 (Německo, dříve DB), tak je proti zdravému rozumu, aby týž typ vozu musel schvalovat tuzemský drážní úřad jen z toho důvodu, že tam místo 80 napíšete 54, protože majitel "80" ho prodá majiteli "54".


Hawkey : DB nabízely k odkupu široký sortiment vozů, včetně vozů někdejších DR, které jezdily "za bolševika" na Interexpresech do Prahy a Budapešti. Myslíte, že německé vnitrovozy Bimz by měly vysokonapěťovou elektrickou výzbroj na 3000 V = bez níž se na českých kolejích neobejdete. To je stejný důvod, proč se nemohly kupovat vozy od SBB používané na vnitru.
21.10.2008 (23:15)  
Trainman: Proč je třeba modernizovat 842? V jakém směru jsou na tom o tolik hůř než ostatní vozy/jednotky?
21.10.2008 (23:15)  
Miroslav Zikmund:
"Zákon a reakce", který se uči ve fyzice na základní škole > Každá akce vyvolává stejně velkou, avšak opačně orientovanou reakci" je naprosto srozumitelný.


Je hezké, že tenhle zákon znáte a asi ani nevíte, jak moc jste s tím v případě vyhnání zahraničních výrobců uhodil hřebíček přesně na to tlusté kovové. Jen máte problém s tím, co je příčina a co je důsledek. Škoda má obšancovaný DP Praha, Škoda má obšancované MD, potažmu ČD. Pokud byste tu měl továrnu, tak pro ní máte jen velmi omezené využití, protože nikoli většina, ale veškerá její produkce bude na export. Unikátní situace, ale já být továrník, tak raději fabriku při prvních potížích zavřu a utlumím i své další aktivity.
registrovaný uživatel Natix  mail  
21.10.2008 (23:11)  
HEŘMAN:
Pak se ovšem nabízí otázka, jestli je třeba posílat do Mova a Trnavy všechny najednou, vzhledem k rychlosti jejich navracení.
21.10.2008 (22:59)  
Když tady tak krásně debatujete někteří o humusné úrovni českých Ec / Ic, že se nasazují B atd. Co se sakra na ty vlaky má nasadit, když je 31 vozů A/B(p)ee odstaveno pro modernizaci (klima, vakuhajzlík atd.)? Uvědomujete si to vůbec někdo?
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko