..: ČD: 34 řídicích vozů řady 961, modernizace vozů řady 842 :..

842.031Aktualizováno: Praha - České dráhy několik dní po vyhlášení výběrového řízení na modernizaci 6 jídelních vozů na řadu ARmpee61 a dodávku 17 řídicích vozů řady 954 vyhlásily hned dvě další výběrová řízení. Kromě očekávané 34kusové modernizace vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961 vypisují i zcela nečekaný tendr na modernizaci všech 37 kusů motorových vozů řady 842. Vše může souviset i s tím, že nákup jednotek Desiro podle zdrojů blízkých ČD uvázl na mrtvém bodě a s největší pravděpodobností k němu vůbec nedojde.


Jeden řídicí vůz řady 961 = 29 milionů

První zmínky o vozech řady 961 padly již před více než rokem v plánu na modernizaci vozového parku osobní dopravy Českých drah. Ze zadání VŘ na dodávku vozů řady 961 vyplývá, že dráhy mají zájem o 34 kusů vzniklých přestavbou z vozů Bdt279, které mají být dodány v průběhu 47 měsíců od zadání zakázky. Celková cena je odhadována na 990 milionů Kč (bez DPH). Je pravděpodobné, že se do soutěže se přihláší i český výrobce Škoda Transportation, který na vlastní náklady v šumperské továrně Pars již takový vůz vyvíjí. Řídicí vůz má být po rekonstrukci schopen provozu rychlostí až 140 km/h a získat místa k sezení ve velkoprostorových salónech 1. i 2. třídy, bezbariérové WC s uzavřeným okruhem a univerzální prostor pro přepravu kočárků, jízdních kol a větších spoluzavazadel.

842 - neočekávaná modernizace

Druhou vyhlášenou zakázkou je modernizace všech 37 motorových vozů řady 842 v majetku Českých drah. Podobně jako u vozů řady 961 má být celý proces hotov do 47 měsíců od uzavření kontraktu. Při rekonstrukci půjde zejména o nahrazení agregátů LIAZ modernějšími jednotkami s nižší spotřebou i produkcí škodlivých exhalací, dosazení moderního WC s uzavřeným okruhem, opticko-akustického informačního systému a dálkově ovládaného akustického majáku VPN a vnitřních nápisů v Brailově písmu pro nevidomé. Za předpokládanou cenu 445 milionů korun bez DPH tedy půjde o výraznou modernizaci, kdy cena jednoho kusu přesáhne sumu 12 milionů. Stejně jako předchozí, i tato zakázka by měla být zhotovena do 47 měsíců od podpisu smlouvy.

Další výběrová řízení na modernizace jsou na obzoru

V blízké budoucnosti se rýsuje uzavření dalšího výběrového řízení. A to na modernizaci dalších kusů vozidel na řadu 814. ŽelPage to v připravovaném rozhovoru potvrdil náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu, Ing. Petr Moravec. Konečný počet jednotek 814 a 814.2 by dle jeho slov měl být 157 kusů motorových souprav.

Zdroj: www.isvzus.cz - Modernizace motorových vozů řady 842, Modernizace osobních železničních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961, ceskedrahy.cz


JiříK. | 20.10.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
20.10.2008 (17:48)  
Jen se zeptám co je na 842 špatneho? A jak by měl vypada ten řidičak 961??nemá někdo nákres.nebo se ptam asi ještě moc brzo...
20.10.2008 (17:47)  
ekoter: To víš, že zvítězí...
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
20.10.2008 (17:45)  
ekoter: A kdo jiný by to měl být, když Škodovce patří jak Pars, tak i MOVO? :-)
20.10.2008 (17:41)  
Když už ŠT vůz řady 961 vyvíjí, tak by mohla i v tendru zvítězit, nebo ne?
registrovaný uživatel messah 
20.10.2008 (17:34)  
tak doufam, že to u nás na 246 povede k tomu, že už tam nebude jezdit vubec nic schopneho, protože ty zrekonstrované půjdou jinam. asi se ještě neví, co s těmi zrekonstrovanými bude, co?
registrovaný uživatel happy 
20.10.2008 (17:34)  
Tak dobrá zpráva je ta reko řady 842,protože čd tlačí momentálně jejich enormní nespolehlivost.
registrovaný uživatel blue_seal  mail  
20.10.2008 (17:32)  
Teda na to, že ta 961 by údajně měla být částečně nízkopodlažní s interiérem jako Bmz (už je to dlouho, ale jpp že s elefantím čelem), tak mě nepřijde těch 9 MKč navíc oproti 954 zas tak mnoho. Jo a ještě rychlost 160 kmh .... 954 má max. 120 kmh?
20.10.2008 (17:30)  
No tak to je krásný - regionovy, nový řídící vozy a rekonstruovaný 842. K tomu 954, nový jídelňáky. No to už bude někde vidět.
20.10.2008 (17:28)  
Ještě bych vyhlásil tendr na rekonstrukci Bmz a ř. 380, taky už začínají být zastaralé. Ne, prostě B-koženka forever, toho se fakt nezbavíme ani za 50 let.
20.10.2008 (17:24)  
No potěš koště - nákup nových vozů a jednotek se tímto odkládá. Ale pořád lepší než nic, kromě regionovy.
  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko