Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.
Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.
Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.
Fotografie záchranných prací v místě nehody
Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong
Doplněno o informace Drážní inspekce ČR
velký vliv mělo to ,že ten vůz šel nad nárazníky. Jak moc brzdí
163 namokru ... kdo nezažil plácá nesmysly. Před 2 měsíci jsem
díky Bohu TRS a štesti vyvázl z podobného ťukance (řikec).
Nechte to posoudit odborníkům vždyť čím by se ...
Sebevrazda to nebude. Snad se to na to nekdo nepokusi svest.
Hodně z vás zde zmiňuje, že podvědomě mačkal živák, ale ještě se mi chce položit jiná otázka. Měl vůbec KBS zapnutou? Říkejte si co chcete, ale i na tak důležitou věc se dá zapomenout. Na automatice nastavených 80 km/h a pak se to spí...
No a co se výpravčího týká, tak i přesto, že vlaky nevypravuje, má povinnost je sledovat. Takže si představuju, jak vychází z DK s příjezdem vlaku, podívá se směrem k mašině a vlakové četě, jestli od něj něco nepotřebují, počká až dá vlakvedoucí souhlas s odjezdem strojvedoucímu a odchází do DK. Ještě než vůbec usedne na židli - BUM!!!
V takovém případě by neměl možnost nikoho varovat.
Nebudu dál polemizovat a raději počkám na výsledky šetření!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.