..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický


  1 ... 35 36 37 38 39 ... 41      Zpráv na stránku:   
19.05.2008 (15:46)  
AD Sýkoráček ať to bylo jak to bylo muže zato nejspíš ESA 11.Což je obrovský průser.
19.05.2008 (15:44)  
Po přečtení zprávy DI mě spadla čelist někam k zemi.Stalo se něco co stát prostě nesmí. Někde někdo něco udělal hodně špatně. U AŽD asi nebudou mít klidné spaní.
registrovaný uživatel Sýkoráček  mail  
19.05.2008 (15:43)  
Libor: ale tam se nepíše nic o tom, že by z ESy ten vlak zmizel. Je tam jen že bylo postavený návěstidlo na volno. A to že vjel na kolej, kde stál osobák mohlo být způsobeno špatně přehozenou výhybkou.
registrovaný uživatel Libor 
19.05.2008 (15:26)  
Výpravčí:Jseš si po přečtení zprávy Drážní inspekce,že šlo o p......Jen jsem to prostě věděl o chvilku dřív.
19.05.2008 (14:52)  
AD Farkač Karel ESA 11 je staniční zab. zař. ovlivňuje výměny,návěstidla apod. ve stanici,vliv na hnací vozidla nemá. Vliv na hnací vozdla má vlakový zabezpečovač (výbava hnacích vozidel) ikdyž v našich podmínkách jde spíše o návěstní opakovač + potvrzování bdělosti (v daných případech na tratích bez přenosu návěstních znaků na návěstní opakovač((většina tratí)) a na tratích s přenosem potrvzení bdělosti 1x při jízdě proti návěsti výstraha a opakovaně při jízdě proti "stůj").Na nějaké hodnocení bych počkal na informace z DI alespoň předběžné,příčin muže být více,ale pravděpodobnost selháný techniky jako takové je velmi,ale velmi malá.
registrovaný uživatel M 
19.05.2008 (14:51)  
No, souhlasim s xAnrim - prijde mi dost pritazeny za vlasy, ze nekdo spi a soucasne neco dela presne kdyz to delat ma...
registrovaný uživatel Desiro 
19.05.2008 (14:50)  
Farkač Karel: Pořádně si ten článek přečtěte, je tam všechno. ŽM 2 nebo 3/07
registrovaný uživatel pawlik 
19.05.2008 (14:46)  
Zařízení, které zastaví vlak až po projetí návěsti stůj už je k ničemu. Pokud projedete z jakéhokoliv důvodu vjezdové návěstidlo v rychlosti 160 km/h, potom např. 400 m k první výhybce, kde může dojít ke kolizi, na zastavení vlaku nestačí. Aby to bylo bezpečné muselo by to zcela vyloučit možnost projetí návěsti stůj.
19.05.2008 (14:40)  
Kdysi, asi před dvěma lety, bylo psáno v časopisu Železniční magazín, že v Německu po projetí návěstidla STUJ, vlak automaticky zastaví. To u nás na koridorech není? Pokud tomu tak je, tak zabezpečovací zařízení ESA 11 je naprosto nedokonalé a nelze je vlastně ani řadit mezi zab.zař, protože nezabezpečí selhání lisdkého faktoru. Byl jsem toho názoru, že za návěstidlem je čidlo, které po jeho projetí se znakem STUJ automaticky nahodí na mašině rychlobrzdu, aby nedošlo k následujcí nehodě, podobné této. Je to pro mne velmi překvapivé. FRK
registrovaný uživatel JOHNZ 
19.05.2008 (14:15)  
George_Couser: Zavisi na poskodeni hlavneho ramu ... masina vyzera urcite na opravu, tam je ten ram snad nedotknuty (defektoskopia ukaze). To Bdmtee je na tom horsie, tam je nottny kus dokonca uvaleny, no capy vyzeraju byt na miestach ... mozno sa dockame riadiaceho vozne ...
  1 ... 35 36 37 38 39 ... 41      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko