..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický


  1 ... 37 38 39 40 41      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel vojtik 
19.05.2008 (13:23)  
Jak zde již bylo napsáno, LV vlaky mají velmi nízká brzdící procenta, prot max. 80 KM/H.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
19.05.2008 (13:16)  
Libor: Ztratil?! Neměla by se ESA bránit?
registrovaný uživatel rohilkk  mail  
19.05.2008 (13:15)  
Jestli selhalo zab. zar. tak to uz nevim cemu mame na ne draze verit....
19.05.2008 (13:15)  
4 Libor:
A tuto 3,14čovinu jsi slyšel kde?
19.05.2008 (13:14)  
Pro Pavliq.Co je platné,když se s velkou slávou spustí GSM-R,když ho stále nemají lokomotivy.V celém depu Brno(bývalém),to má jedem plecháč,jedem panťák a jedno ESO.A k MIRELU,ten je ještě horší než naše VZ.
registrovaný uživatel Libor 
19.05.2008 (13:07)  
Tak podle posledních zpráv se z panelu ztratil osobní a šlo tudíž normálně postavit vlakovou cestu,takže lv vjížděla na náv.volno...
19.05.2008 (13:01)  
Co je to za výraz stanicoval ...

Jeden zelený peršing mající otevřenou cestu k přestavbě na modrého, jedna nohavice mající otevřenou cestu k přestavbě na řídící vůz pro modré a zelené peršinky (případně jiné lokomotivy).

Moravany – 2 výpravčí ve službě; vjezdové návěstidlo 1S v km 292,445; doprava v km 291,650.

Jinak je to průšvih, nicméně další, v rámci pravidla tří, budou následovat.
registrovaný uživatel Praha hl. n.  mail  
19.05.2008 (12:48)  
To bylo ve všech zprávách a teď to bude ve 13:00 na ČT24. Je to hrozné.
registrovaný uživatel sysel 
19.05.2008 (12:36)  
Podle mě spánek a automatické mačkání živáku.Identická nehoda ve Vranovicích - jízda proti Stůj,nad ránem,unavený fíra,zautomatizovaná a podvědomá činnost.Načase nahradit staré LVZ modernějšími,např.Mirell.
ad Pavliq: k pánům v dopravě - v tomhle případě by pomohl jen Bůh.
19.05.2008 (12:29)  
To že není "červený" výpravčí neznamená,že výpravčí nesleduje jízdu vlaku,"modrý" výpravčí musí stále sledovat jízdu vlaku,jen neprovádí výpravu vlaku.Proto je dosti pravděpodobné že výpravčí byl venku a sledoval osobní vlak a nemohl sledovat zab. zař. a zaznamenat projetí vjezdového návěstidla.
  1 ... 37 38 39 40 41      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko