Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.
Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.
Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.
Fotografie záchranných prací v místě nehody
Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong
Doplněno o informace Drážní inspekce ČR
Ze proste ranni unavovy syndrom zpusobil, ze - "necham Lvecko projet po jednicce, vzdyt osobaka jsem dal na trojku" - jenze tam osobak nestal... a druhy unavovy syndrom plus mozne oslneni, nebo absence koncaku zpusobilo zbytek...
???
takze chyba neni na straně strojvedoucího.
http://www.dicr.cz/moravany-mrtvy-strojevedouci-a-pet-zranenych-cestujicich-po-srazce-lokomotivy-a-osobniho-vlaku
A je to tady! Po přečtení těchto řádek mi běhá mráz po zádech!
Drážní inspekce se k případu oficiálně vyjádřila!
Drážní inspekce šetří srážku lokomotivy s osobním vlakem jedoucím z Pardubic do České Třebové, ke které došlo dnes ve 4.48 hodin v Moravanech na Pardubicku. Nehoda si vyžádala život strojvedoucího lokomotivy, která do osobního vlaku narazila zezadu, lehce zraněn byl strojvedoucí osobního vlaku a 5 cestujících. Lokomotiva se zaklínila do posledního vozu osobního vlaku a jednou nápravou vykolejila, výše škody byla předběžně vyčíslena na 5 milionů korun.
Rozbor zabezpečovacího zařízení prokázal, že strojvedoucí lokomotivy měl do stanice vjezd povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), a to přestože staniční kolej byla ještě obsazená osobním vlakem.
Takže, pokud jsem výpravčím ve službě, pod oknem dopravní kanceláře na koleji č.1 mi zastaví osobní vlak (proč na koleji č.1??? Podle plánu obsazení kolejí má být na koleji č.3), já na poslední vagon z okna dopravní kanceláře vidím, ... ač by se jednalo o jakoukoli poruchu a právě o PORUCHU, co kontrola obsazení koleje? V pohodě na ní postavím pro další vlak? ??? Nic proti dobrým výpravčím nemám, směna končila...
Právník doktor Baborák bude mít při zastupování výpravčího práci jednoduchou, stejně tak, jako čerčanského, prohlásí že v okamžiku nehody byl "nepříčetný" a bude z toho venku!
Promiňte mi ten tón..., ale mrtvého kolegu jsem znal, spolužák z ročníku na SPŠŽ v České Třebové, ...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.