..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický


  1 ... 34 35 36 37 38 ... 41      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel milos  mail  
19.05.2008 (16:24)  
takze chapu to tak, ze je mozne ze Lv jel spravne tak jak mel (mel predjet osobak) - jenze z nejakeho duvodu osobak stal na prvni a ne na treti koleji, jak si zabezpecovacka a vypravci mysleli ci nejak vsugerovali?
Ze proste ranni unavovy syndrom zpusobil, ze - "necham Lvecko projet po jednicce, vzdyt osobaka jsem dal na trojku" - jenze tam osobak nestal... a druhy unavovy syndrom plus mozne oslneni, nebo absence koncaku zpusobilo zbytek...
???
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
19.05.2008 (16:18)  
Sýkoráček: ESA nesmí postavit návěstidlo na obsazenou kolej, ať je výhybka kam chce.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
19.05.2008 (16:16)  
Josef Vaňous: Pozdit osobák kvůli LV? Nesmysl.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
19.05.2008 (16:15)  
Pavliq: Jste úplně mimo. Postavit vlakovou cestu do obsazeného úseku ESA dovoluje naprosto standartně s tím, že nerozsvítí návěst povolující jízdu. Toto se používá naprosto běžně, je to v podstatě to samé, jako když přes stanici navolíte autoblok - cesta zůstane zapevněna a návěst se opět rozsvítí, až když je následující úsek volný. Čiže pokud ESA nenahlásila nějaký nestandartní stav, (o čemž pochybuji, protože v takových případech prostě návěstidlo shazuje) a výpravčí na něj správně nezareagoval, tak ten malý rozsvícený trojúhelníček prostě nemusel vidět. Výpravčí tam není od toho, aby stále sledoval jedinou obrazovku, ale telefonuje, vyplňuje dopravní deník atd.
19.05.2008 (16:14)  
I já jsem svého bývalého kolegu B.D. dobře znal...dobrej pohodovej kluk...stále se z toho ještě nemůžu vzpamatovat a je mi do breku a blbě...je těžko pochopitelné,z jaké ba nality.tzn.jízdy za Os vlakem,kdy stačí 50 km/h jízda, se může stát taková tragedie...a jak je vidět,tak se bohužel stala...pan výpravčí měl 1 hodinu před koncem směny a tak se mu už nechtělo přemýšlet,že by měl dát Os na 3.kolej a pustit před něj 80 km Lv vlak...
19.05.2008 (16:10)  
AD pavliq proč jet s osobním vlakem po 3 SK kde by byl na vjezdu a odjezdu omezen na 60 Km/hod.Vím u zastavujícícho vlaku to tolik nevadí,ale když to není třeba je to zbytečné.
19.05.2008 (16:05)  
Výměna dosti nepravděpodobná protože: v cca 4:48 projížděl po 2 SK R 224,Os 5011 stál na 1 SK a jet s Lv po 3 SK dost dobře nejde(vjížděla by do vystupujících/nastupujících cestujících). Můj osbní názor je:vlaková cesta pro Lv byla předvolena předem a nějakou obrovskou chybou došlo k jejímu postavení(rozsvícení návěstidla) ikdyž nebyli splněny všechny podmínky.toto je jen osobní spekulace a ještě jedna spekulace R 224 mohl strojvedoucího "oslnit" dálkovým refletorem,prot si nevšml nebo pozdě všiml koncových návěstí os. vlaku(svítili li vůbec) ale tohle všechno jsou jen spekulace odvozené z kusých zprav.
19.05.2008 (16:01)  
Rozbor zabezpečovacího zařízení prokázal, že strojvedoucí lokomotivy měl do stanice vjezd povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), a to přestože staniční kolej byla ještě obsazená osobním vlakem.

takze chyba neni na straně strojvedoucího.

http://www.dicr.cz/moravany-mrtvy-strojevedouci-a-pet-zranenych-cestujicich-po-srazce-lokomotivy-a-osobniho-vlaku
registrovaný uživatel pavliq 
19.05.2008 (15:58)  
Vypravcí
A je to tady! Po přečtení těchto řádek mi běhá mráz po zádech!

Drážní inspekce se k případu oficiálně vyjádřila!

Drážní inspekce šetří srážku lokomotivy s osobním vlakem jedoucím z Pardubic do České Třebové, ke které došlo dnes ve 4.48 hodin v Moravanech na Pardubicku. Nehoda si vyžádala život strojvedoucího lokomotivy, která do osobního vlaku narazila zezadu, lehce zraněn byl strojvedoucí osobního vlaku a 5 cestujících. Lokomotiva se zaklínila do posledního vozu osobního vlaku a jednou nápravou vykolejila, výše škody byla předběžně vyčíslena na 5 milionů korun.

Rozbor zabezpečovacího zařízení prokázal, že strojvedoucí lokomotivy měl do stanice vjezd povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), a to přestože staniční kolej byla ještě obsazená osobním vlakem.

Takže, pokud jsem výpravčím ve službě, pod oknem dopravní kanceláře na koleji č.1 mi zastaví osobní vlak (proč na koleji č.1??? Podle plánu obsazení kolejí má být na koleji č.3), já na poslední vagon z okna dopravní kanceláře vidím, ... ač by se jednalo o jakoukoli poruchu a právě o PORUCHU, co kontrola obsazení koleje? V pohodě na ní postavím pro další vlak? ??? Nic proti dobrým výpravčím nemám, směna končila...

Právník doktor Baborák bude mít při zastupování výpravčího práci jednoduchou, stejně tak, jako čerčanského, prohlásí že v okamžiku nehody byl "nepříčetný" a bude z toho venku!

Promiňte mi ten tón..., ale mrtvého kolegu jsem znal, spolužák z ročníku na SPŠŽ v České Třebové, ...
registrovaný uživatel Sýkoráček  mail  
19.05.2008 (15:50)  
Jiří Průša: V tom máte pravdu, ani bych netvrdil, že to chyba ESy nebyla. Teď jde o to přijít na to, kde přesně byla chyba a zajistit, aby se nic podobného už nikdy neopakovalo.
  1 ... 34 35 36 37 38 ... 41      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko