..: All news and reports :..

Opole-Brzeg/Polsko Ve středu 17. listopadu před 4. hodinou ranní došlo k poruše zabezpečovacího zařízení mezi stanicemi Opole Zachodnie - Brzeg na trati 220 (Katowice - Wrocław). Během mimořádnosti vlaky nabíraly několikahodinová zpoždění, v úseku Opole Główne - Brzeg byla zavedena náhradní autobusová doprava. Dle TVP vázla informovanost cestujících. Vlaky dálkové dopravy byly nahrazeny nebo vyčkávaly, zřejmě neobjížděly mezi Opolí a Vratislaví přes Dobrzeń Wielki. Ve 14.50, dle 24OPOLE.PL, došlo k částečnému zprovoznění - k ručnímu řízení provozu. Některé vlaky už projíždějí, nabírají zpoždění, je snížena kapacita trati. Oprava a potíže budou trvat zřejmě až do noci. Problémem je, že na zhruba třicetikilometrovém úseku je možno jet vždy jen s jedním vlakem, protože neexistuje možnost žádné komunikace mezi strojvůdcem a řízením dopravy.

JETE3, foto: Japo, Wikipedia Temelín — Společnost ČEZ, provozující mimo jiné i jadernou elektrárnu Temelín (JETE) požaduje po Ministerstvu dopravy alternativní železniční trasu do tohoto objektu. V současnosti je využívána vlečka ze stanice Temelín na trati 192 (Číčenice – Týn nad Vltavou) a silnice. Tiskový mluvčí ČEZu M. Pavláček uvedl, že „vzhledem k dalšímu rozšiřování elektrárny čili přivážení stavebního materiálu a zařízení a posléze k častějšímu návozu paliva a vývozu jaderného odpadu, bude nutné zvýšit dopravní kapacitu. Ze samozřejmých důvodů využíváme železnici a počítáme s ní do budoucna.“. Jak rovněž zmínil, jednalo by se o strategickou stavbu, alternativu při případné havárii a nebo teroristickém útoku na současnou trať a rovněž jako další možnost v případě evakuace okolí. „Nezanedbatelným rizikem jsou rovněž ekologičtí aktivisté, kteří se často snaží zabránit transportům do jaderných elektráren a existencí druhé tratě bychom je tak mohli vždy přechytračit“, jak v žertu dodal M. Pavláček. Ministerstvu dopravy byly představeny dvě základní varianty. ČEZ hodlá stento projekt spolufinancovat, ale náklady na další využití trati, např. pro osobní dopravu ponese MD, případně Jihočeský kraj.

Modernizace polských rychlíkových vozů, foto: PKP Przewozy Regionalne Polsko — Kdo si myslel, že chaos v uznávání jízdenek při cestování po železnici v Polsku dosáhl svého vrcholu, se "napewno" zmýlil. Jelikož se na začátku října nedohodli dva největší železniční dopravci v Polsku, PKP Przewozy Regionalne (PKP PR) a PKP spólka InterCity (PKP IC), došlo k dalšímu rozkolu – pokladny jednoho dopravce přestaly vydávat jízdní doklady toho druhého. Podle zdroje jde doslova o válku dopravců, čehož dokladem může být i odchod zástupců PKP IC z jednání. Zdrojem dlouhotrvající anarchie na polských kolejích je hlavně nesouhlas s rozdělováním peněz mezi jednotlivé dopravce. Ve výsledku je v největší nevýhodě cestující, který k cestování potřebuje několik typů jízdních dokladů a musí vědět, kde je zakoupit (zda v té či té stanici lze zakoupit i doklady jiného přepravce nebo je nutno je pořídit až ve vlaku u průvodčího). Pro zahraniční cestující se doporučuje zakoupit mezinárodní doklad uznávaný všemi přepravními společnostmi.

121 Roztoky u Prahy, foto: Karel HavlovicŘež - V neděli 22.3. kolem třetí hodiny ranní najel nákladní vlak z Berouna do Hněvic do osobního automobilu Volkswagen Golf v blízkosti zastávky Řež (trať 091) a asi 250 metrů jej hrnul před sebou, než se mu podařilo zastavit. Lokomotiva 130.019 vzápětí vzplála, strojvůdci se nepodařilo oheň zvládnout a kabina vyhořela. Na železničním svršku a vozdidlech vznikla škoda 4,5 miliónu korun, zničený osobní automobil měl zůstatkovou hodnotu 50 tisíc. Zajímavé na celém případu je, jak se automobil na koleje dostal. K místu nehody totiž nevede žádná silnice ani příjezdová cesta.

16.5.2007 - 14:00 - V Polsku vlak vykolejil po nárazu do nákladního automobilu

Ilustrační obrázekOlsztyn - Dnes po sedmé hodině ranní narazil rychlík P 53100 z Olsztyna do Krakowa u obce Stawiguda mezi stanicemi Olsztyn Zachodni a Olsztynek do nákladního automobilu, který nezastavil na přejezdu a vykolejil. Mimo trať se nacházela lokomotiva a dva vagóny. Nikdo nezemřel, jen 4 zranění v automobilu, z toho řidič těžce. 50 cestujících z vlaku bylo převezeno autobusy. Doprava na elektrické jednokolejné trati Olsztyn Zach. - Działdowo bude zastavena na několik hodin pro odklízení vozu ze železničního svršku. Doprava do Kaliningradské oblasti bude zřejmě odkloněna přes Iławu.

zdroj: Onet.pl

   
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2019 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 06:41
sets at 19:10
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...