..: ÖBB a České dráhy budou v dubnu prezentovat railjety veřejnosti :..

railjet za Brnem, foto: Martin GrillPraha - Vysokorychlostní netrakční jednotky Siemens Viaggio Comfort, známé pod rakouskou komerční značkou railjet, se v průběhu dubna opět podívají na české koleje. Zatímco únorové zkušební jízdy tohoto vlaku byly neveřejné a sloužily k ověřování technických parametrů a prvotní zácvik vlakového doprovodu, již v dubnu se tato rakouská jednotka objeví na dvou pravidelných spojích z Prahy do Ostravy, kde si ji budou moci vyzkoušet i běžní cestující. Konkrétně se bude jednat o spoje SC Pendolino SC 513 dne 17. dubna a SC 506 o den později. Na vlacích bude platit běžný tarif pro vlaky přepravní kategorie SuperCity. S tím ostatně počítají již řadu měsíců také Smluvní přepravní podmínky Českých drah (SPPO), které uvádějí, že pokud vlak není zajišťován jednotkou Pendolino, ale je veden jiným typem rychlovlaku, například jednotkou railjet, tak cestujícímu nevzniká nárok na návratek z ceny místenky.

Zdroj: Železničář 5/2013, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 9.3.2013 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Rikin  mail  
30.03.2013 (11:43)  
Propagační jízdy jednotky Railjet ÖBB i v úseku Wien - Praha (přj. 14:18) EC 30000 dne 17.4. a Praha (odj.11:44) - Wien EC 30003 dne 18.4.2013.
registrovaný uživatel bukes 
17.03.2013 (19:11)  
@ kave: Díky. To jsem chtěl slyšet/vidět.
registrovaný uživatel kave 
17.03.2013 (16:55)  
Souprava by stála v Rakousku a tady by tím pádem chyběla. Pro tuto variantu není žádný a už vůbec ne rozumný důvod, proč by se to tak nesmyslně mělo vlastně udělat.
registrovaný uživatel bukes 
17.03.2013 (14:23)  
Jak velký problém v rámci oběhů by způsobilo, kdyby byla předváděcí jízda na EC z Vídně do Prahy, pak SC do Ostravy a zpět a další EC do Vídně? Tedy, že by min. jeden den stála v Rakousku jedna česká souprava.
15.03.2013 (21:48)  
arj: Proč se hlásí, že vlak, který je na příjezdu v režii ŽSSK, je vlakem ČD?
To, že na mašině sedí fíra ZSSK a ve vlaku jsou průvodčí ZSSK ještě neznamená, že to není vlak dopravce ČD. Dopravce se papírově mění na hranicích.
14.03.2013 (20:54)  
Máte pravdu, napsal jsem pěkný nesmysl.
Jinak v Železničáři psali,že railjety budou nasazeny u nás od počátku roku 2014, / možná tedy na současných relacích Praha Vídeň?/, od prosince 2014 pak Praha Graz.
Takže ostrý provoz se blíží..
registrovaný uživatel koyot 
14.03.2013 (19:58)  
Koukám na ten čínskej design v oficiální prezentaci Simensu... nějaký takový facelift bude i na SiViC pro ČD?
13.03.2013 (16:48)  
K te predvadeci trase: Jakej hlubsi smysl by melo predvadet lidem co uz ted jezdej Praha - Brno vlakem, co jim tam bude jezdit za rok? Podle me je nejvetsi vyznam v tom, ze se objevi mnoho reportazi v mediich o tom, ze CD koupily neco novyho. Praha - Ostrava je delsi, jezdi tam vic lidi, je tam konkurence... Otazka ovsem je, proc neni jizda s cestujicimi i mezi Brno - Praha, kdyz to tamtudy stejne pojede. (Tedy pokud nebude, treba na nejakem EC.)
registrovaný uživatel SYN 
13.03.2013 (12:08)  
EC174: nevím, já jel tehdy zpáteční cestou a to až z Přerova, ale tehdy už nikdo nikoho neomezoval, bylo možno si libovolně přecházet i sedat klidně i do premium... pravda v jedničce a prémiu nebylo až tak prázdno jako v celé dvojce, nicméně dost míst se ještě našlo...
13.03.2013 (9:57)  
tarten
1) Na části trati to jezdit bude (Pha - Pardubice).
3) Zákaznící na úseku Praha - Pardubice budou titíž, část těch výchozích z Prahy se dost možná podívají i do Brna a Vídně.

A Využívají titíž zákazníci povinně místenkového vlaku? Řekl bych, že do SC ve směru Praha jsou nástupy marginální, to samé i z Prahy do Pardubic.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko