Praha - Vysokorychlostní netrakční jednotky Siemens Viaggio Comfort, známé pod rakouskou komerční značkou railjet, se v průběhu dubna opět podívají na české koleje. Zatímco únorové zkušební jízdy tohoto vlaku byly neveřejné a sloužily k ověřování technických parametrů a prvotní zácvik vlakového doprovodu, již v dubnu se tato rakouská jednotka objeví na dvou pravidelných spojích z Prahy do Ostravy, kde si ji budou moci vyzkoušet i běžní cestující. Konkrétně se bude jednat o spoje SC Pendolino SC 513 dne 17. dubna a SC 506 o den později. Na vlacích bude platit běžný tarif pro vlaky přepravní kategorie SuperCity. S tím ostatně počítají již řadu měsíců také Smluvní přepravní podmínky Českých drah (SPPO), které uvádějí, že pokud vlak není zajišťován jednotkou Pendolino, ale je veden jiným typem rychlovlaku, například jednotkou railjet, tak cestujícímu nevzniká nárok na návratek z ceny místenky.
Zdroj: Železničář 5/2013, ŽelPage
Helmut Kafka > Protože než se dokodrcaj na Zličín a přelezou tam ten terminál, tak je vlak v Rokycanech...
Nene, to se pletete, pane kolego. V tu chvili je vlak uz v Horovicich :-))))
...protože komfort je komfort a ten mi vlak nikdy nedá. sedět vedle smrdícího dědka,co se roztahuje přes moje sedadlo,to jsem si užil v devadesátých letech. a voschlý občerstvení a vlezlá stewardka to nespraví
Jojo, zlatej autobus, tam budete spokojenej :-D
SŽDC zkrátila hlášení, takže v Břeclavi "vlak EC Avala z Bělehradu společnosti ČD bude při příjezdu opožděn o x minut". Proč se hlásí, že vlak, který je na příjezdu v režii ŽSSK, je vlakem ČD? ... pak se nedivte, že v očích veřejnosti "ČD jsou blbý a neschopný"
Ze slušnosti reaguji i na předchozí "budějovické" dotazy a komentáře:
vjezd by mě skoro zajímal
Uhnout z I/20 v okamžiku, kdy jsou vidět první obchoďáky a první dráty
30 lidi. To i "Svejk" jich veze vic
Tohle je oblíbený problém statistik - volba vhodného indikátoru. Švejkem jsem tehdy jel zpátky ... cestujících se vystřídalo možná opravdu víc než v tom žlutém busu, jenže prakticky všichni jeli "z obce do okresního města", takže v osobokm 40x15 km.
Realita: Pha-KO-PA - obsazenost slušná (4-5 lidí/kupé), PA-BM 1-2 cest/kupé, BM-BV mírný nárůst. Přestup na EC 105 do Vidně (příjezd ve 20:xx) - obsazenost 1 cest/2-3 kupé. Služby v madarském vlaku zřejmě jen v jídelňáku, polskému WARSu stojí za to projet s vozíkem i "na konci" - kafe za € 1,50. Vozy PKP pohodlné (výrazně proti MAVu), ovšem ani MAV ani PKP mi nenabídly zásuvku.
K railjetu - soupravu OBB jsem potkal na Meidlingu a mám jeden dotaz: proč jsou lepší cestovní třídy značeny opačně než v letectví? A jaký je (na OBB) rozdíl v jejich službách?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.