..: ÖBB a České dráhy budou v dubnu prezentovat railjety veřejnosti :..

railjet za Brnem, foto: Martin GrillPraha - Vysokorychlostní netrakční jednotky Siemens Viaggio Comfort, známé pod rakouskou komerční značkou railjet, se v průběhu dubna opět podívají na české koleje. Zatímco únorové zkušební jízdy tohoto vlaku byly neveřejné a sloužily k ověřování technických parametrů a prvotní zácvik vlakového doprovodu, již v dubnu se tato rakouská jednotka objeví na dvou pravidelných spojích z Prahy do Ostravy, kde si ji budou moci vyzkoušet i běžní cestující. Konkrétně se bude jednat o spoje SC Pendolino SC 513 dne 17. dubna a SC 506 o den později. Na vlacích bude platit běžný tarif pro vlaky přepravní kategorie SuperCity. S tím ostatně počítají již řadu měsíců také Smluvní přepravní podmínky Českých drah (SPPO), které uvádějí, že pokud vlak není zajišťován jednotkou Pendolino, ale je veden jiným typem rychlovlaku, například jednotkou railjet, tak cestujícímu nevzniká nárok na návratek z ceny místenky.

Zdroj: Železničář 5/2013, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 9.3.2013 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
13.03.2013 (9:01)  
Helmut Kafka: Souhlasím s Vámi. Ale musím souhlasit i se Simem. Chtěl jste napsat bus a napsal jste nechtěně vlak :).
registrovaný uživatel Sim 
12.03.2013 (23:01)  
Helmute, ja to pochopil dobre ... ale vy jste to blbe napsal ;-)
registrovaný uživatel EC 174  mail  
12.03.2013 (21:24)  
Na prezentační jízdy se těším, pojedu obě cesty. Jsem rád, že díky nasazení soupravy Railjet na běžnou linku SC je možné využít i 1. třídu - když jsem jel Railjetem na Czech Raildays do Ostravy, bylo možné jet standardně pouze 2. třídou.
12.03.2013 (21:14)  
ad Sim to jste špatně pochopil, já nevychvaluju autobusy,ale naopak. /Počítám, že za tuto nevinou větu chytím tak dvacet mínusů.../ udejší hodnocení je vskutku zajímavé.
registrovaný uživatel Sim 
12.03.2013 (17:23)  
Michale, ja vim, ze je to mimo tema, ale tohle rypnuti si neodpustim ;-)

Helmut Kafka > Protože než se dokodrcaj na Zličín a přelezou tam ten terminál, tak je vlak v Rokycanech...
Nene, to se pletete, pane kolego. V tu chvili je vlak uz v Horovicich :-))))

...protože komfort je komfort a ten mi vlak nikdy nedá. sedět vedle smrdícího dědka,co se roztahuje přes moje sedadlo,to jsem si užil v devadesátých letech. a voschlý občerstvení a vlezlá stewardka to nespraví
Jojo, zlatej autobus, tam budete spokojenej :-D
12.03.2013 (15:59)  
Bartik09: Pokud jede vše podle řazení, tak to zase takovej rozdíl není jestli je souprava ÖBB, nebo ČD. Viz souprava Vindobony někdy...
registrovaný uživatel arj 
12.03.2013 (13:05)  
Ještě ke zkušenostem na trase Pha-Vie:
SŽDC zkrátila hlášení, takže v Břeclavi "vlak EC Avala z Bělehradu společnosti ČD bude při příjezdu opožděn o x minut". Proč se hlásí, že vlak, který je na příjezdu v režii ŽSSK, je vlakem ČD? ... pak se nedivte, že v očích veřejnosti "ČD jsou blbý a neschopný"

Ze slušnosti reaguji i na předchozí "budějovické" dotazy a komentáře:
vjezd by mě skoro zajímal

Uhnout z I/20 v okamžiku, kdy jsou vidět první obchoďáky a první dráty

30 lidi. To i "Svejk" jich veze vic

Tohle je oblíbený problém statistik - volba vhodného indikátoru. Švejkem jsem tehdy jel zpátky ... cestujících se vystřídalo možná opravdu víc než v tom žlutém busu, jenže prakticky všichni jeli "z obce do okresního města", takže v osobokm 40x15 km.
12.03.2013 (13:01)  
arj: Tak ta obsazenost zas tak nehraje roli. Z Prahy do Pardubic je vzdycky celkem slusna, dal uz je to slabsi. Ale mam za to, ze ty railjety se porizujou hlavne kvuli tomu, ze Rakusaci uz o tu nasi pojizdnou zeleznicni historii proste nestojej...
registrovaný uživatel arj 
12.03.2013 (12:42)  
Abych se vrátil k tématu (jak nás vyzývá autor): včera odpoledne jsem jel předpokládanou budoucí (nikoliv předváděcí) trasu railjetů.
Realita: Pha-KO-PA - obsazenost slušná (4-5 lidí/kupé), PA-BM 1-2 cest/kupé, BM-BV mírný nárůst. Přestup na EC 105 do Vidně (příjezd ve 20:xx) - obsazenost 1 cest/2-3 kupé. Služby v madarském vlaku zřejmě jen v jídelňáku, polskému WARSu stojí za to projet s vozíkem i "na konci" - kafe za € 1,50. Vozy PKP pohodlné (výrazně proti MAVu), ovšem ani MAV ani PKP mi nenabídly zásuvku.

K railjetu - soupravu OBB jsem potkal na Meidlingu a mám jeden dotaz: proč jsou lepší cestovní třídy značeny opačně než v letectví? A jaký je (na OBB) rozdíl v jejich službách?
12.03.2013 (11:56)  
Pánové, berte prosím v úvahu, že aktualita je o prezentačních jízdách jednotek Viaggio Comfort, nikoliv o porovnání autobusových a železničních dopravců na tratích do Plzně či Českých Budějovic.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko