Praha - Vysokorychlostní netrakční jednotky Siemens Viaggio Comfort, známé pod rakouskou komerční značkou railjet, se v průběhu dubna opět podívají na české koleje. Zatímco únorové zkušební jízdy tohoto vlaku byly neveřejné a sloužily k ověřování technických parametrů a prvotní zácvik vlakového doprovodu, již v dubnu se tato rakouská jednotka objeví na dvou pravidelných spojích z Prahy do Ostravy, kde si ji budou moci vyzkoušet i běžní cestující. Konkrétně se bude jednat o spoje SC Pendolino SC 513 dne 17. dubna a SC 506 o den později. Na vlacích bude platit běžný tarif pro vlaky přepravní kategorie SuperCity. S tím ostatně počítají již řadu měsíců také Smluvní přepravní podmínky Českých drah (SPPO), které uvádějí, že pokud vlak není zajišťován jednotkou Pendolino, ale je veden jiným typem rychlovlaku, například jednotkou railjet, tak cestujícímu nevzniká nárok na návratek z ceny místenky.
Zdroj: Železničář 5/2013, ŽelPage
co si budem namlouvat, většina lidí tím metrem pokračuje...
a dám Vám jiný příklad, bydlím na skvrňanech, chci jet do Prahy na Václavák (už jsem tak několikrát jel na návštěvu přátel), jakou výhodu má pro mě to že bus jede na Zličín? podotýkám to že je žlutej není pro mě výhoda ani argument
apropo jak často jezdíte do té IKEi?? doufám, že alesppoň 3× v týdnu, když už tím neustále argumentujete
jen momentálně nelze koupit místenku, což předpokládám ČD vyřeší vložením jiného plánku
Takze to vypada na klasicky potemkin - ukazeme vam vlak v provozu s cestujicimi, ale cestujici se svezt nemuzou :-( Nedivil bych se, kdyby mistenky v prodeji vubec nebyly a byly rozdavany pouze jako VIP "volnasky" ... ale v mediich to bude prezentovano jako jizdy pro verejnost.
Ono je to mnohem jednodušší než vaše konspirační teorie. railjet ma jiné rozložení sedadel, takže to musí do eshopu doprogramovat. Proto se ještě nedá koupit. A normálním cestujícím to nevadí, protože takto brzo si místenky stejně nekupují - sousední SC spoje mají prodanou čistou nulu míst.
1) u cestujícího, který občas jede z dálky do Prahy bych neočekával nabitou OpenCard = nemá metro zdarma
2) autobus není levnější, stojí stejně jako vlak na ČD Promo, které se mi ještě nestalo, aby na pokladně bylo vyprodané
podotýkám mluvím jen o relaci Plzeň-Praha, situaci Praha-ČB neznám, a situace příměstských linek "ves/městečko u Prahy"-Praha je jiná situace, tam už tu OpenCard mají
Ale protoze nejede Pendolino, nejde mistenka v rezervacnim systemu koupit - on ten vlak totiz vubec nevyskoci v nabidce spojeni.
Takze to vypada na klasicky potemkin - ukazeme vam vlak v provozu s cestujicimi, ale cestujici se svezt nemuzou :-( Nedivil bych se, kdyby mistenky v prodeji vubec nebyly a byly rozdavany pouze jako VIP "volnasky" ... ale v mediich to bude prezentovano jako jizdy pro verejnost.
Mimochodem, ono to nakonec bude zrejme znamenat, ze kvuli tehle kulisarne proste zmizi jeden par vlaku Pendolina v tomhle tydnu ... kdyby to aspon dali jako nasled, dalo by se to pochopit, ale takhle to je fakt super sluba pro cestujici. To uz je srovnatelny s tim, kdyz na Slovensku kvuli tomu, ze nemeli spravne pomalovanou lokomotivu pro PR prezentacni jizdy, zpozdili nekolik pravidelnych vlaku.
JiP > S jizdni dobou Railjet/Pendolino by nemel byt problem.
Spis by me zajimalo az zacnou rekonstrukce, jak svoji jizdi dobu bude stihat Leo - sice se chlubi jizdni dobou podobnou pendolionu, ale to nesmi byt zadny zadrhel na trati. Jinak jde okamzite vcasny prijezd do kytek.
Neprotirecite si tak trosku? SiViC i Flirt muzou jet stejne rychle, Flirt bude pravdepodobne zivejsi na rozjezd.
Karel Kovářík (, turista)> rekneme, ze bydlim v Plzni primo u hlavniho nadrazi (treba nad obuvi na Americke) ... a ze chci jet vybrat nabytek do IKEA v Praze ... jakou vyhodu ma pro me, ze vlak jede az do centra? :-D
nemusíte řešit jízdenku předem, ani místenku, vlak jedepřímo do centra, tj. pokud ke slavnému žlutému autobusu připočtete dobu potřebnou na přesun metrem dostanem se na velmi podobné časy přepravy....
Že bus nejede do centra je i jeho výhoda. Může tak být levnější a lidi co mají tramvajenku mají metro zadarmo.
Čas přepravy? Přeceňujete schopnost národa sečíst dvě čísla. Autobus jede 1 hodinu a proto je nejrychlejší. Že jen na hranice Prahy, to nikoho nezajímá.
Další faktor je kafe a něco ke čtení zdarma. Češi velice rádi dostávají něco zdarma.
Jinak jak asi slabší povahy nepochopily, smyslem mého příspěvku nebylo propagovat na jižním a západním směru autobusy (nakonec je to zbytečné), jen poukázat na to, že systematickým a dlouhodobým sraním na kvalitu v těchto relacích ČD ztrácejí a je nerealistické očekávat, že se na tom něco v dohledné době změní.
A kdo na trati 220/221, kde nejezdí snad ani trnavské rekonstrukce (občas možná jednička?), čeká Railjet, musí být na hlavu padlý.
Jediné, co je positivní je, že ČD aspoň trochu ukazují zájem o zlepšení relace Praha-Brno, která má do ostravské kvality taky stále dost daleko. Osobně si ale myslím, že bez skutečné konkurence to na Brnu stejně daleko nedojde.
Nehledě na to, že se obávám, že spoje budou stejně vyprodány s velkým předstihem právě více či méně šílenými šotouši, což ale bude zase znamenat, že ten váš potenciální cestující stejně nebude mít velkou šanci se tím svézt, a navíc taková zkušenost by byla velmi kontraproduktivní. Ne každý psychicky zvládne zkušenost s velkou skupinou podivných individuí ve věku od 15 do 70 let, kteří se nejprve neurvale cpou do vagónů bez ohledu na kohokoliv, pak po soupravě zběsile pobíhají sem a tam, aby nafotili každý detail, a pak nad chlebem se salámem hlubokomyslně filozofují, že to stejně stojí za hovno, potože tohle a támhle. Brrr.
http://www.zelpage.cz/story/railjet/railjet-4--pilatus.jpg
Pokud vidíte něco jiného, než malé r, pravděpodobně to vidět chcete.
čemu říkáte denní sedlo? jestli stejně jako já vnímáte jako sedlo dobu od 8.00 do 13.00, tak počet cestujících v relaci Plzeň-Praha je celkem konstantní, tj. množství lidí je ve špičce jen mírně vyšší, spíš večerní spoje (po osmé z Prahy) bývají prázdnější, co se týče dojíždění tak větší rozdíl je v úseku Hořovice-Praha, kde R využívají lidé pro dojíždění za prací do Prahy...
na druhou stranu, pokud nepatříte mezi Jančuraultraz, tak on ten vlak do Prahy z Plzně vůbec není k zahození....
nemusíte řešit jízdenku předem, ani místenku, vlak jedepřímo do centra, tj. pokud ke slavnému žlutému autobusu připočtete dobu potřebnou na přesun metrem dostanem se na velmi podobné časy přepravy....
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.