..: Pars provede opravy a modernizace 40 lokomotiv ČD řad 363 a 362 :..

362.120-8, Polanka nad Odrou - Jistebník (Jistebník), foto: Samir LeparaŠumperk — Šumperská společnost Pars Nova, patřící do holdingu Škoda Transportation, získala od Českých drah zakázku na hlavní opravy a částečnou modernizaci celkem 40 lokomotiv řad 362 a 363. Soutěž byla Českými drahami vyhlášena loni v srpnu a Pars uspěl v konkurenci celkem čtyř uchazečů. Během příštích tří let by tak měl za celkem 630 milionů korun u všech lokomotiv kromě hlavní opravy provést i opravy strojoven a stanovišť strojvedoucího a aplikovat nový lak v korporátních barvách. U 20 lokomotiv řady 363 dojde k instalaci vybavení potřebného pro komunikaci pomocí WTB protokolu, který umožní provozování těchto strojů s řídicími vozy řady Bfhpvee. U 10 lokomotiv řady 363 navíc dojde ke zvýšení rychlosti ze 120 km/h na 140 km/h, a tedy i přeznačení na řadu 362.

Zdroj: Škoda Transportation


JiříK. | 24.5.2012 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
29.05.2012 (9:13)  
Ten Sysel je taky pěknej šmejd. Kolikrát má jet na 072 nebo o víkendu na 130 a jede 3x Bdmtee nebo 3x Bdt.
Jinak by bylo lepší, kdyby ze všech 363 byly 362.
registrovaný uživatel Jackub 
25.05.2012 (17:58)  
@ Ťululu: Jsem rád, že nejsme ve při. :-) Otázka ale, bohužel, nestojí jen tak, že ČD nemají peníze. Ona stojí, obávám se, tak, za co je jim je politicky dovoleno je utratit. Nové motorové vozy/jednotky se pořídily ze zahraničí nejspíš jen proto, že to "bylo dovoleno". Cokoliv elektrického je ze Škody. Reko zmíněných loko probíhá v PARSu, tedy taky ve Škodě. Do VŘ nevidím, ale přijde mi zajímavé, že ho opět vyhrál PARS... :-) Pokud jsou mé obavy oprávněné, pak se nových vozů stejně hned tak nedočkáme, když Škoda umí reko. Utratí se za ně, třeba i několikanásobně. A tady bych viděl hlavní problém kvality a účelnosti rekonstrukcí, jak píše JiP, se kterým v tomto naprosto souhlasím. Pak logicky na nové vozy není. Moc rád bych se mýlil! :-)
25.05.2012 (17:49)  
Jackub: souhlasim s vami, vubec nevyvracim,ale musite uznat ze ČD nema tolik penez aby z fleku koupily na vsechny spoje nove vlaky,takze to resi postupne,podle smluv s kraji a podle vyberoveho rizeni,ktere se bude konat a delaji alespon modernizace aby se v tom dalo jezdit
25.05.2012 (17:47)  
JiP : zajimavy clanek o kterem jsem se dozvedel ze vy vlastne nejezdite vlakem, lokomotiva je delana na jednu vec,aby tahala vagony, v tom pripade neni co resit,jen popripade zvysi rychlost a ohledne vagonu : 1.trida ma stolecky i zasuvky,mimo vagonu AB a A,kde budou jezdit vagony take vi,preci v ČR a jestli pojede Praha-Brno nebo Praha-Plzen,to je jedno,jsou urceny pro vsechny cestujici,1.trida slouzi jako 1.trida,2.trida slouzi jako 2.trida a na cestovani s kolem mozna potrebujete 3 lidi,ale v tom pripade v nemecku take, v rakousku taky,jen u jancury nepotrebujete zadneho,protoze kolo neprepravi,paskvily s neotviratelnym oknem a bez klimatizace ma Jancura plnou flotilu,uz nekdo na diskuzi psal ze obcas nefungovala a v rakousku jsem osobne zazil par vypadku klimatizace a jake sluzby mate na mysli?ulicka na pruchod pruvodciho a baru tam je,vic neni treba
registrovaný uživatel Jackub 
25.05.2012 (17:33)  
@ Ťululu: Tady ale nejde ani tak o ty rychlostní limity na tratích. Spíš o to, že tyto lokomotivy musí něco tahat. A to je ten problém! Kvalitních vozů mají ČD, bohužel, jako šafránu a reko/revitalizace a la ČD to, obávám se, nezachrání. Lidi přesednou z aut jen pokud jim bude nabídnut alespoň takový komfort, jaký znají z auta. To ostatně potvrzují samy ČD, když prostřednictvím mluvčího uvádějí, že např. díky většímu ř. 471 stoupl počet cestujících na S v Praze a okolí.

A propos - jak píše JiP, budoucnost (i současnost :-) ) je v jednotkách. Díky mnohem lepší akceleraci, než jaké je schopna dosáhnout souprava stávající el. lok ČD + 3*B, nabízejí možnost zkrácení jízdních dob i na stávající infrastruktuře...
registrovaný uživatel JiP 
25.05.2012 (17:29)  
To Tululu: Problem je, ze reko vozu nemusi byt drzhubne. To je akorat v pripade CD, ktere vlastne vubec nemaji predstavu, co od vozu ocekavaji, kde bude jezdit, jake se budou na palube provozovat sluzby apod. Na toto vsechno se musi pri rekostrukci myslet, aby vznikl nejaky smysluplny produkt. Dobre provedena rekonstrukce vozu se prakticky rovna uzitne hodnote noveho. To ze toho CD nejsou schopny je jenom a jenom jejich problem. V podstate veskere reko u CD jsou polovicate paskvily, kdy vlastne nikdo ani nevi k cemu , kde a jak by mel vuz slouzit. No a potom vznikaji paskvily typu-vagony s neotviratlenymi okny bez klimatizace, polohovatelne sedacky u CD asi jeste vubec nebjevili, pendolina bez zasuvek, vagony 1. tridy bez stolecku u sedadel a bez zasuvek, vagony na kola, kam je treba 3 lidi aby se tam to kolo dostalo atd..... V podstate nejsem schopen rict o jedine rekonstrukci v provedeneni CD, ze by byla zdarila!
Reko neni zadne drzhubne, viz vagony Regiojetu-take jsou to reko vozy, ale jsou po rekonstrukci u ktere byla jasna vize jak a komu budou slouzit.
No a potom se u CD delaji nektere rekonstrukce opakovane, draho a k vysledku to stejne nevede. No a pak neni samozrejme na nove vlaky s takovym systemem hospodareni.
25.05.2012 (17:19)  
SYN : tolik x63/2 ČD nemají, aby nahradily plecháče

Jinak rychlost 100-120 se porad stale v ČR vyskytuje, zkuste mrknout i na jine trate a ne jenom na koridory, Plzen-Budejovice-Jihlava,Budejovice-Velenice,Budejovice-Horni dvoriste,Budejovice-Praha (160 se jeste nejezdi),Brno-Havlickuv Brod,Brno-Prerov
registrovaný uživatel SYN 
25.05.2012 (17:01)  
Co pánové chcete, opravdu vážně předělávat x62/3 na 160kmh? To se přece nemůže vyplatit, to by byla reko za cenu půlky nové, a výsledek pořád ještě ne tak dobrý jako nová loko?? Hlavní oprava se prostě pravidelně udělat musí, u těchto strojů rozhodně má smysl (vyhazovat se případně můžou všeliké plecháče co nám tu zejména na střídavině stále hromadně jezdí, s maximálkou ne 120 ale 110 a nikdo to neřeší), a že se při tom udělá nějaká smysluplná menší úprava je zajisté správné. Ale hromadně je překopávat na 160? Vždyť ta loko by na to potřebovala lepší brzdy, silnější trafo a motory, úpravu podvozků, úpravu zabezpečovačky... to se může jen těžko vyplatit. Rozhodně by to nešlo v nějakém řádu 15MKč za kus jako vychází tato zakázka.
Takže upravit vše na standart 362 mi příjde rozhodně smysluplné, a dále raději cestou nových loko (třeba i té 380 když už to mosí byt, nebo jiné) místo starých plecháčů, raději než zdražit tuto opravu/úpravu na řádově dvoj- až trojnásobek a na nové loko pak nemít...
25.05.2012 (16:03)  
JiP : reko jsou pouze takzvane držhubné, když někdo chce něco kvalitního, ale má málo peněz, tak co udělá? Udělá reko a já v tomto směru ČD chápu, koupit nové vlaky něco stojí, narozdíl od Jančury provozují ČD dopravu na více tratí, tudíž to musí udělat tak, aby byly spokojeni všichni, co z toho budou mít, když koupí 10 nových lokomotiv, za které by bylo např 50 reko? Tech 10 bude jezdit v provozu a tech 50 skonci ve srotu,coz dopadne tak, ze se budou muset zrušit spoje protože je nebude mít kdo tahat a o Jančurovi silně pochybuji, za ty léta se nám stačil předvést až až a Leo se ještě nepředvedl, jedině by musely helfnout jiní dopravci
registrovaný uživatel JiP 
25.05.2012 (15:07)  
To J. Kocourek: Vyklizeni techto lokomotiv z vetsiny koridoru musi prijit jak pisete. S tim s Vami mohu souohlasit, ale bohuzel s Vami nesouhlasim v jejich Vami navrzenem nasazeni napr. Praha-Plzen. Doprava na trat Praha-Plzen by mela vypadat dle meho nazoru asi takto-prime spoje bez zastavky Praha-Plzen provozovane vhodne vybavenymi naklapecimi soupravami s prislusnou kapacitou(tim ale nerikam soucasna pendolina!!). R provozovane lehkymi jednotkami typu napr. Flirt + regionalni doprava provozovana napr. Panthery. Pro nejake lokomotivy 362 tam neni misto a pokud je tam budou chtit CD zivit, tak je driv nebo pozdeji prevalcuje konkurence. Zde se totiz nutne nabizi otazka, co ty 362 budou vozit za vagony??? Ty 3x predelane Bee???? Tyto lokomotivy dnes zkratka patri jenom a pouze do nakladni dopravy.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko