..: Vývoj jednotky Škoda 7Ev běží – zachytili jsme přepravu skříně :..

Skříň čelního vozu nové jednotky od Škody, foto: Aleš Petrovský Plzeň — Škoda Transportation pokračuje s pracemi na nové elektrické jednotce tovarního označení 7Ev. Zatímco redaktoři portálu Technet poskytli fotografie řídícího pultu, části podvozku a elektrovýzbroje, tak redaktorovi magazínu ŽelPage se podařilo zachytit další celek během přepravy mezi závody. V neděli 1. května ve stanici Plzeň hlavní nádraží byl odstaven nákladní vlak, který přepravoval skříň čelního vozu nové jednotky. Škoda Transportation přepravu potvrzuje. Zatímco první kus podstupuje statické pevnostní zkoušky ve Výzkumném ústavu kolejových vozidel (VÚKV) v Cerhenicích, na druhé provádí společnost MOVO povrchovou úpravu. „Poté bude probíhat montáž, na podzim pak začne oživování a zkoušky,“ prozrazuje nabitý program projektu Roman Binder.

Skříň čelního vozu nové jednotky od Škody, foto: Aleš PetrovskýSkříň čelního vozu nové jednotky od Škody, foto: Aleš Petrovský

Připomeňme, že České dráhy objednaly devatenáct jednopodlažních jednotek Škoda 7Ev ve dvouvozovém a třívozovém provedení. Po dodání mají být nasazeny prvotně v Ústeckém, Pardubickém a Královéhradeckém, Olomouckém a Jihočeském kraji. Dodávány by měly být od druhé poloviny roku 2012 do konce roku 2014. Škoda Transportation společně s Českými dráhami vyhlásily soutěž Pojmenujte nový vlak, ve ktré jste mohli do 30. dubna zasílat vaše nápady.

Zdroj: Škoda Transportation, ŽelPage

Aleš Petrovský | 13.5.2011 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel TS 
17.05.2011 (16:17)  
Ale v odkazu na výrobce uvedeném v příspěvku 14. května ve 12:23 je materiál jasně napsaný: hliníkové skříně, ocelové kabiny obložené plastem.
17.05.2011 (15:31)  
Takže je to tajný, z čeho bude mít tahle jednotka čela... Konstrukční tajemství, které zcela šokuje konkurenci. (Asi z lisovaného toaletního papíru - z ekologických důvodů použitého).
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
15.05.2011 (23:43)  
Josef Petrák: Já jsem to musel zmínit, aby si to zase někdo zase nevztáh na 7Ev. O mateirálech na čelech jsem psal výhradně v obecné rovině napříč spektrem kolejových vozidel a podal jsem k tomu i patřičné vysvětlení. Rozepisovat to do detailu nemá cenu, neboť ten, koho se to týkalo o dané informace nestojí. To, že mé vysvětlení někdo nepochopil, nebo nechce ve své neomylnosti pochopit, je už věc jiná.

A mě prosím nespojuj se stanovisky Škodovky, já nejsem v pozici, kdy by moje příspěvky v diskusním fóru mohla být braná jako stanovisko firmy. Já jsem napsal jen vyjádření jako konstruktér a jsem si zcela jistý, že to co jsem napsal o materiálech na čele by Ti řekl i konstruktér třeba od Siemenesu, Stadleru, Bomabrdieru, Alstomu atd..

Mimochodem, to je tak strašně tajný obecně říct, jestli je čelo kovové nebo plastové? ;-)
Tak pokud se bavíme v obecné rovině, v cca 90% případů se jedná o kombinaci obojího, nejčastěji ocelové plechy doplněné o komponenty z kompozitu (Taurus, 109E, Prima II, Desiro ML, Talent 2 atd.), zbytek jsou čela tvořena z ocelového plechu (tuším, že Traxx je zrovna tohoto příkladem). Celolaminátová čela (rozuměj bez další kontrstukce ve formě rámu, typově např tramvaj T3) se dnes již prakticky nepoužívají mimo určité vyjímky u reko tramvají (Vaira atd.)
15.05.2011 (16:21)  
Hawkey) Mně se tenhle přístup fakt vůbec nelíbí. Ty, pokud o něčem nemůžeš mluvit, tak o tom nemluv. Ničemu to nepomůže, když to nakousneš. Mně je jedno, co máte mezi sebou, ale nelíbí se mi, že v diskusi někomu předhazuješ, kde je nebo není člen. Až bude bota v článku, tak prosím, ale do diskuse si píše každý za sebe a co chce. Fakt nechápu, proč Škoda bere ty diskusní fóra tak vážně. Možná vážněji, než samotnou propagaci firmy.

Mimochodem, to je tak strašně tajný obecně říct, jestli je čelo kovové nebo plastové? ;-)
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
15.05.2011 (15:28)  
Josef Petrák: Pepo, neboj, já chápu, že železniční magazín není jen o vozidlech, tak jak píšeš. Nicméně, pokud redaktor napíše něco, ať v článku nebo v diskusi, mělo by to mít alespoň reálný základ a bylo by dobré si své tvrzení ověřit v případě, že hodlám psát o nečem, co není mým oborem. A sám víš, že pokud se mě někdo zeptá, tak pokud o konkrétní části mohu hovořit, tak že poradím..

Martin Grill: Mě je to vcelku jedno, co si o mě myslíš, já jsem Tě pouze kolegiálně upozornil, že to co jsi napsal je blbost, a že se Tvoje tvzení nezakládá na pravdě a taky jsem přidal i vysvětlení, ale Ty jsi ho asi zcela nepochopil a nebo jej necheš chápat.

Takže ješte jednou a polopaticky .. není pravda, že by se čela kolejových vozidel už drahná léta vyýráběla z jiných materiálů než je materiál, že kterého je vyroben zbytek HSS. Je pravdou, že některé komponenty čela mohou být z jiných materiálů, než je zbytek HSS, nicméně toto neznamená, že by se čela výraběla výhradně z jiných materiálů než zbytek HSS jak z Tvé formulace vyplývá.

O tom co jaké je konstrukční řešení jednotky vím hodně, nicméně ze zcela jasných důvodů to nebudu ventilovat na diskusním foru...
15.05.2011 (13:47)  
Hawkey) Ty už fakt blbneš, promiň. Já taky nejsem fyzik ani konstruktér a přesto můžu psát do železničního magazínu. Záleží na oboru zájmu – technika, konstrukce, jízdní řády, legislativa, tarify, cateringové služby, nebo třeba personalistika? Proč by Martin měl být všeuměl.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
15.05.2011 (11:32)  
Hawkey: Mne je absolutně jedno, co ty bys čekal, protože si z toho za prvé nic nevezmu a za druhé se díky tomu, že vlastně nejsi schopný nic vysvětit, sám ztrapňuješ. Navíc evidentně neumíš číst. Nenapsal jsem tam nic výlučného, ani absolutně determinujícího... Pro mne jsi jen jméno jednoho z tisíců registrovaných návštěvníků tohoto webu.
15.05.2011 (0:15)  
Hawkey: Já bych nebyl tak tvrdý. Navíc když nevysvětlíš co je vlastně v příspěvku špatně :-)

Já taky nejsem odborník, ale pokud se nepletu tak čela budou jako jediná z ocelových plátů, právě kvůli pevnostním nárokům nových TSI. Zbytek skříně je z hliníkových profilů.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
14.05.2011 (21:43)  
Martin Grill : V pravé části totiž chybí čelo, které už drahnou dobu není vyráběno ze stejného materiálu, jako zbytek skříně. Jakmile bude laminát nalepen, uvidíte, že se tam ten podvozek krásně vejde..

To co jsi napsal nedává moc hlavu a patu. Od redaktora železničního magazínu bych čekal mnohem vyšší úroveň znalostí z oblasti konstrukce kolejových vozidel.

Pokud zobecním Tvůj příspěvěk .. není zcela pravdou, že by čelo kolejového vozidla nemohlo být ze stejného materiálu jako zbytek HSS. Existuje celá řada moderních vozidel, kde je na čelo použit stejný mateirál jako na zbytek HSS.

O tom, že by čelo libovolného kolejového vozidla splnňující nové TSI bylo výhradně z laminátu, tak o tom slyším prvně.. Ona doba od laminátek a tramvají např. T3 trošku pokročila a požadavky jsou trošku někde jinde ..
14.05.2011 (20:45)  
Jirka Kraťas) No Ukrajina. :) Takový hotfix před MS ve fotbale.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko