Praha — Závěr minulého týdne byl na pražském hlavním nádraží plný novinek. Cestující si například již od počátku víkendu mohli všimnout výrazných změn v interiéru jeho severní části, která se otevřela po rekonstrukci. I zde si svá místa našlo několik obchodů a restaurací. Ke konci měsíce června bude ve sníženém přízemí zřízeny ČD Centrum a nové pokladní boxy, rozdělené na základní odbavení pro vnitrostátní jízdné, komplexní zejména pro mezinárodní jízdenky a klienty vlastnící in-karty a přednostní pro cestující 1.třídou a vlaky SuperCity. Mezitím byla v úterý 2. června na 1. nástupišti představena a pokřtěna další lokomotiva v reklamním provedení, jejich početnou flotilu oživila 363.086 z DKV Plzeň nyní v barvách ekonomického týdeníku Euro.
Kromě již dříve otevřených obchodních prostor a knihkupectví svá místa získala prodejna tisku Relay, specializovaný obchod s pralinkami, drogerie a lékárna, pobočka Raiffeisenbank a cestovní kancelář ČD Travel. Již brzy se v nových prostorách otevře taktéž pobočka restaurační sítě Burger King. V nové části haly byly instalovány velkoplošné informační tabule a dotykové panely s vyhledáváním vlakového spojení. Přístupnost byla zajištěna řadou nových eskalátorů a pohyblivého pásu propojující horní část nádražní haly s přízemím. Co však zatím zůstává při starém jsou kromě herny i vestibuly do metra, o jejichž případné zrekonstruování rozhodne Dopravní podnik, jemuž patří.
Prostory hlavního nádraží financuje italská společnost Grandi Stazioni, která později k pronájmu získá až 16000 m2 komerčních prostor na dobu 30 let. Poslední, nejnáročnější etapou rekonstrukce bude revitalizace historické Fantovy budovy.
Nové pasáže v hale, nová lokomotiva na I. nástupišti
I tento týden byl novinek plný. Zatímco v pondělí se pro veřejnost otevřely zmiňované nové prostory Hlavního nádraží, v úterý u prvního nástupiště proběhl krátký křest a představení jedné z nejnovějších reklamních lokomotiv - 363.086 EURO, propagující stejnojmenný magazín. Křtu se zúčastnili představitelé vydavatelství, stejně jako zástupci majitele stroje a agentury RailReklam realizující tento reklamní projekt. Proti původním informacím byl její turnusový oběh, a tedy i prezentace časově posunut a z Prahy odjela na vlaku R 647 do Českých Budějovic.
Zdroje: České dráhy, iDNES.cz, MF Dnes, ČT24, Týdeník EURO; foto: Vítek_V, Týdeník EURO
Snad se ale shodnem na tom, že ty automaty jsou dobrá věc narozdíl od toho českého paskvilu co bere jen černodíří kartu a to už nemluvím o tom, že by našel spojení a následně jej vytiskl. A navíc ten otřesnej desing...
Dusanh : německé varianty spojení s různou cenou jsou stále srozumitelnější než TR10. S tím si automat poradí.
Já si občas s těmi automaty hraji až do okamžiku nákupu, včetně rezervace.
Mně to spíš přijde, že to je jakákoliv špína, z bot, nápojů, jídla atd. Tam prostě měl bejt umyvatelnej hladkej mramor. To by ale musel někdo myslet a ne jen na to kolik kapříků mu za tu zakázku připluje na konto...
To co nejde umejt je s velkou pravděpodobností vysrážený chemický sajrajt obsažený v dešti (tzv. nerozpustné soli alias kotelní kámen).
Já mám výhradu proti tomu, z čeho jsou udělány "vlaštovky" na nástupištích I - IV. Ty (pravděpodobně) skleněné desky se tam montovaly už v zašpiněném stavu a je mi záhadou, jak si "ctihodný projektant" (renomovaný architekt) představoval, jak se bude provádět čistění "jeho zázraku".
Považuji za zásadní chybu, že "schvalovatelé" projektu, včetně vrcholových pracovníků (vlastníka) nepoloží jednoduchou otázku - pane architekte, jak to zastřešení budete umývat ? Nutno podotknout, že při práci ve výšce nad 1,5 metru musí být pracoviště opatřeno ochranným zábradlím ...
Takže pokud by mi tuhle zásadní otázku nezodpověděl, tak by se "super" projektem odkráčel ...
Pavel Z: Já jsem především reagoval na poznámku vůči panu Šlezingrovi.
Tady jde spíše o to, že k jakýmkoli změnám je nutný souhlas původního architekta (nebo jeho dědiců), protože jde o dílo chráněné autorským zákonem i když to "dílo" z hlediska užitných vlastností poněkud zastaralo a je třeba jej aktualizovat ...
To jsme si asi nerozuměli. Ono vytvořit něco extra světlého (s denním světlem), když nad hlavou má být magistrála asi zrovna 2x nešlo.
Pokud vím, tak nedávno se zase z pokladen ozývalo, že pokud budou nové přepážky bez skel, tedy s přímým kontaktem se zákazníkem, tak že většina podá výpověď...
No, na hlaváku se tomuto požadavku celkem ani nedivím.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.