Praha — Závěr minulého týdne byl na pražském hlavním nádraží plný novinek. Cestující si například již od počátku víkendu mohli všimnout výrazných změn v interiéru jeho severní části, která se otevřela po rekonstrukci. I zde si svá místa našlo několik obchodů a restaurací. Ke konci měsíce června bude ve sníženém přízemí zřízeny ČD Centrum a nové pokladní boxy, rozdělené na základní odbavení pro vnitrostátní jízdné, komplexní zejména pro mezinárodní jízdenky a klienty vlastnící in-karty a přednostní pro cestující 1.třídou a vlaky SuperCity. Mezitím byla v úterý 2. června na 1. nástupišti představena a pokřtěna další lokomotiva v reklamním provedení, jejich početnou flotilu oživila 363.086 z DKV Plzeň nyní v barvách ekonomického týdeníku Euro.
Kromě již dříve otevřených obchodních prostor a knihkupectví svá místa získala prodejna tisku Relay, specializovaný obchod s pralinkami, drogerie a lékárna, pobočka Raiffeisenbank a cestovní kancelář ČD Travel. Již brzy se v nových prostorách otevře taktéž pobočka restaurační sítě Burger King. V nové části haly byly instalovány velkoplošné informační tabule a dotykové panely s vyhledáváním vlakového spojení. Přístupnost byla zajištěna řadou nových eskalátorů a pohyblivého pásu propojující horní část nádražní haly s přízemím. Co však zatím zůstává při starém jsou kromě herny i vestibuly do metra, o jejichž případné zrekonstruování rozhodne Dopravní podnik, jemuž patří.
Prostory hlavního nádraží financuje italská společnost Grandi Stazioni, která později k pronájmu získá až 16000 m2 komerčních prostor na dobu 30 let. Poslední, nejnáročnější etapou rekonstrukce bude revitalizace historické Fantovy budovy.
Nové pasáže v hale, nová lokomotiva na I. nástupišti
I tento týden byl novinek plný. Zatímco v pondělí se pro veřejnost otevřely zmiňované nové prostory Hlavního nádraží, v úterý u prvního nástupiště proběhl krátký křest a představení jedné z nejnovějších reklamních lokomotiv - 363.086 EURO, propagující stejnojmenný magazín. Křtu se zúčastnili představitelé vydavatelství, stejně jako zástupci majitele stroje a agentury RailReklam realizující tento reklamní projekt. Proti původním informacím byl její turnusový oběh, a tedy i prezentace časově posunut a z Prahy odjela na vlaku R 647 do Českých Budějovic.
Zdroje: České dráhy, iDNES.cz, MF Dnes, ČT24, Týdeník EURO; foto: Vítek_V, Týdeník EURO
Jinak, to Ti nestačí dvoje čekárny i s restaurací?
DJTiësto: „Ty jeho [Kotasovy] stavby jsou nadčasové.“
Nadčasové?! Ty jsou právě poplatné době. Sklo a ocel jsou teď na vrcholu. Také proto, že pouze nyní se za celou historii Evropy nepočítá s příchodem války.
M: Provedení nákupního centra má splňovat účel, aby v něm nakupující (cestující?!) strávil co nejvíc času. Při dobíhání na vlak se asi máme nač těšit…
Pragotron: Není to s tím malým časem odjezdu tak, že už nemáte koukat na čas, ale rychle běžet na nástupiště? ;-) Nicméně je to software, takže pokud se sejde dostatek stížností, neměl by být takový problém to změnit.
Redakce: Chválím článek a především fotečky!
Nedostatky uvedené v diskusi vnímám taky, zejména mě fascinuje pos..né šikmé zasklení přímo v rest. Potrefená husa. Nicméně doufám, že se tady projeví tlak nájemců prostor. Žádné obchodní centrum není pos..né od holubů, tak doufám, že se k tomu dopracuje i hlavák. Zcela upřímně, stávající podoba mě natolik vyvedla z míry, že jsem (zcela nesprávně!) ochoten přimhouřit oko a dát GS nějakou dobu hájení, co s nedostatky provedou.
A co se týče šmíru na nástupištích - komu vlastně patří (ta nástupiště)? ČD nebo SŽDC?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.