Praha — Závěr minulého týdne byl na pražském hlavním nádraží plný novinek. Cestující si například již od počátku víkendu mohli všimnout výrazných změn v interiéru jeho severní části, která se otevřela po rekonstrukci. I zde si svá místa našlo několik obchodů a restaurací. Ke konci měsíce června bude ve sníženém přízemí zřízeny ČD Centrum a nové pokladní boxy, rozdělené na základní odbavení pro vnitrostátní jízdné, komplexní zejména pro mezinárodní jízdenky a klienty vlastnící in-karty a přednostní pro cestující 1.třídou a vlaky SuperCity. Mezitím byla v úterý 2. června na 1. nástupišti představena a pokřtěna další lokomotiva v reklamním provedení, jejich početnou flotilu oživila 363.086 z DKV Plzeň nyní v barvách ekonomického týdeníku Euro.
Kromě již dříve otevřených obchodních prostor a knihkupectví svá místa získala prodejna tisku Relay, specializovaný obchod s pralinkami, drogerie a lékárna, pobočka Raiffeisenbank a cestovní kancelář ČD Travel. Již brzy se v nových prostorách otevře taktéž pobočka restaurační sítě Burger King. V nové části haly byly instalovány velkoplošné informační tabule a dotykové panely s vyhledáváním vlakového spojení. Přístupnost byla zajištěna řadou nových eskalátorů a pohyblivého pásu propojující horní část nádražní haly s přízemím. Co však zatím zůstává při starém jsou kromě herny i vestibuly do metra, o jejichž případné zrekonstruování rozhodne Dopravní podnik, jemuž patří.
Prostory hlavního nádraží financuje italská společnost Grandi Stazioni, která později k pronájmu získá až 16000 m2 komerčních prostor na dobu 30 let. Poslední, nejnáročnější etapou rekonstrukce bude revitalizace historické Fantovy budovy.
Nové pasáže v hale, nová lokomotiva na I. nástupišti
I tento týden byl novinek plný. Zatímco v pondělí se pro veřejnost otevřely zmiňované nové prostory Hlavního nádraží, v úterý u prvního nástupiště proběhl krátký křest a představení jedné z nejnovějších reklamních lokomotiv - 363.086 EURO, propagující stejnojmenný magazín. Křtu se zúčastnili představitelé vydavatelství, stejně jako zástupci majitele stroje a agentury RailReklam realizující tento reklamní projekt. Proti původním informacím byl její turnusový oběh, a tedy i prezentace časově posunut a z Prahy odjela na vlaku R 647 do Českých Budějovic.
Zdroje: České dráhy, iDNES.cz, MF Dnes, ČT24, Týdeník EURO; foto: Vítek_V, Týdeník EURO
Pokud jde o konkrétní nové podhledy a podlahu - člověk, který se pořádně podívá, povšimne si, že podlaha je cca o 2 cm výš, než ta původní a pohledy jsou zase umístěny o dost níž, tudíž nejsou jen umyté, ale nové!
U hlaváku je jediná výhoda, že vše co tam bude nové je lepší než ten hnus co tam byl a na to taky všichni spoléhaj, že to tak lidi budou vnímat. Ve srovnání se stejně významnýma stanicema na západ, Lipsko, Berlín, Řím od nás je ale rekonstrukce hlaváku fušeřina.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.