Praha — Závěr minulého týdne byl na pražském hlavním nádraží plný novinek. Cestující si například již od počátku víkendu mohli všimnout výrazných změn v interiéru jeho severní části, která se otevřela po rekonstrukci. I zde si svá místa našlo několik obchodů a restaurací. Ke konci měsíce června bude ve sníženém přízemí zřízeny ČD Centrum a nové pokladní boxy, rozdělené na základní odbavení pro vnitrostátní jízdné, komplexní zejména pro mezinárodní jízdenky a klienty vlastnící in-karty a přednostní pro cestující 1.třídou a vlaky SuperCity. Mezitím byla v úterý 2. června na 1. nástupišti představena a pokřtěna další lokomotiva v reklamním provedení, jejich početnou flotilu oživila 363.086 z DKV Plzeň nyní v barvách ekonomického týdeníku Euro.
Kromě již dříve otevřených obchodních prostor a knihkupectví svá místa získala prodejna tisku Relay, specializovaný obchod s pralinkami, drogerie a lékárna, pobočka Raiffeisenbank a cestovní kancelář ČD Travel. Již brzy se v nových prostorách otevře taktéž pobočka restaurační sítě Burger King. V nové části haly byly instalovány velkoplošné informační tabule a dotykové panely s vyhledáváním vlakového spojení. Přístupnost byla zajištěna řadou nových eskalátorů a pohyblivého pásu propojující horní část nádražní haly s přízemím. Co však zatím zůstává při starém jsou kromě herny i vestibuly do metra, o jejichž případné zrekonstruování rozhodne Dopravní podnik, jemuž patří.
Prostory hlavního nádraží financuje italská společnost Grandi Stazioni, která později k pronájmu získá až 16000 m2 komerčních prostor na dobu 30 let. Poslední, nejnáročnější etapou rekonstrukce bude revitalizace historické Fantovy budovy.
Nové pasáže v hale, nová lokomotiva na I. nástupišti
I tento týden byl novinek plný. Zatímco v pondělí se pro veřejnost otevřely zmiňované nové prostory Hlavního nádraží, v úterý u prvního nástupiště proběhl krátký křest a představení jedné z nejnovějších reklamních lokomotiv - 363.086 EURO, propagující stejnojmenný magazín. Křtu se zúčastnili představitelé vydavatelství, stejně jako zástupci majitele stroje a agentury RailReklam realizující tento reklamní projekt. Proti původním informacím byl její turnusový oběh, a tedy i prezentace časově posunut a z Prahy odjela na vlaku R 647 do Českých Budějovic.
Zdroje: České dráhy, iDNES.cz, MF Dnes, ČT24, Týdeník EURO; foto: Vítek_V, Týdeník EURO
No a k těm nástupištím. Opět k.o.k.o.t.i. Jak mohli udělat takovou dlažbu co nejde umejt. Po takové krátké době to vypadá na blití. Proč tam nedělali lesklej mramor, kterej jde dobře umejt. Vážně v téhle zemi se nepřemejšlí..Jinak by ty nástupiště vypadaly pěkně. A taková pitomost zkazí celej dojem.
Za začátku nebyly k pokladnách ani závěsy – takže pokladní, která zavřela a dělala uzávěrku tam byla všem na očích jako (po roce 1989) prostitutka ve výkladní skříni v nějakém erotickém podniku na E55 a cestující se tlučením na okno domáhali jízdenek, protože "se svítilo a byla tam pokladní". Teprve po dalších jednáních milostivě "renomovaní" architekti souhlasili (po patřičném pohovoru na stranické půdě) s tím, že do jejich "geniálního" díla byly dosazeny závěsy ... ty pokladní se prostě vzbouřily ... a pohrozily výpovědí z důvodu péče o dítě ... což by v podstatě provoz pokladen zcela paralyzovalo ...(muži tam v té době fakticky nebyli).
Já jsem se do zázemí některých prostor dostal (i v těch kasách jsem párkrát byl) a ujišťují vás, že jako svoje pracoviště bych to mít rozhodně nechtěl. Každá cela ve věznici má okno ...
Pán je vystudovaný architekt, že by do toho odborně kecal?
Já myslím, že na tehdejší dobu to bylo celkem v pohodě, bohužel neúdržba se projeví všude a nic nevydrží věčně.
Jinak doporučuju všem co to viděli jen na obrázcích a chytře tu debatují o tom, co by kdyby, tak ať zvednou pozadí a jdou se tam osobně podívat. Můžou porovnávat obě poloviny naráz. Mě se to zatím docela líbí.
Komstrukce haly patří SŽDC. Kdyby patřila italům, tak by z plánované částky na opravu budovy, pokud by se měla rekonstruovat i ocelová hala, moc nezbylo, resp. by to Ital asi nikdy neopravil. Pokud vím, tak jediné co by měl zrekonstruovat na nástupišti, tak je prosklení nad 1. nástupištěm. Alespoň jsem to kdysi viděl v nějakém plánu, kde bylo dělení přesně popsané.
Čas odjezdu bliká i na peronním ukazateli a v podstatě upozorňuje na blížící se čas odjezdu. Jaká je závislost na tom, když vlak opustí nástupiště, resp. kolej nevím. Někdy je vlak dávno fuč a jeho čas tam ještě svítí.
Dále moje 3 fotky: http://picasaweb.google.com/melebius/AutobusovyTerminalWarrington V době, kdy jsem tam byl, tak ještě to monstrum v Hradci nestálo. Až tam zase pojedu, nafotím to líp, aby vynikly rozdíly…
A případně fotky jiných autorů: http://images.google.com/images?client=safari&rls=cs-cz&q=warrington+bus+station&oe=UTF-8&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=cs&tab=wi
P.S. Špatně rozpoznané odkazy je nutno překopírovat a vzít celé…
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.