..: Praha hlavní nádraží - závěr týdne plný novinek :..

680 Rollout Praha hl.n. 24.6.2003Praha — Závěr minulého týdne byl na pražském hlavním nádraží plný novinek. Cestující si například již od počátku víkendu mohli všimnout výrazných změn v interiéru jeho severní části, která se otevřela po rekonstrukci. I zde si svá místa našlo několik obchodů a restaurací. Ke konci měsíce června bude ve sníženém přízemí zřízeny ČD Centrum a nové pokladní boxy, rozdělené na základní odbavení pro vnitrostátní jízdné, komplexní zejména pro mezinárodní jízdenky a klienty vlastnící in-karty a přednostní pro cestující 1.třídou a vlaky SuperCity. Mezitím byla v úterý 2. června na 1. nástupišti představena a pokřtěna další lokomotiva v reklamním provedení, jejich početnou flotilu oživila 363.086 z DKV Plzeň nyní v barvách ekonomického týdeníku Euro.

Kromě již dříve otevřených obchodních prostor a knihkupectví svá místa získala prodejna tisku Relay, specializovaný obchod s pralinkami, drogerie a lékárna, pobočka Raiffeisenbank a cestovní kancelář ČD Travel. Již brzy se v nových prostorách otevře taktéž pobočka restaurační sítě Burger King. V nové části haly byly instalovány velkoplošné informační tabule a dotykové panely s vyhledáváním vlakového spojení. Přístupnost byla zajištěna řadou nových eskalátorů a pohyblivého pásu propojující horní část nádražní haly s přízemím. Co však zatím zůstává při starém jsou kromě herny i vestibuly do metra, o jejichž případné zrekonstruování rozhodne Dopravní podnik, jemuž patří.

Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V

Prostory hlavního nádraží financuje italská společnost Grandi Stazioni, která později k pronájmu získá až 16000 m2 komerčních prostor na dobu 30 let. Poslední, nejnáročnější etapou rekonstrukce bude revitalizace historické Fantovy budovy.

Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_V

Nové pasáže v hale, nová lokomotiva na I. nástupišti

I tento týden byl novinek plný. Zatímco v pondělí se pro veřejnost otevřely zmiňované nové prostory Hlavního nádraží, v úterý u prvního nástupiště proběhl krátký křest a představení jedné z nejnovějších reklamních lokomotiv - 363.086 EURO, propagující stejnojmenný magazín. Křtu se zúčastnili představitelé vydavatelství, stejně jako zástupci majitele stroje a agentury RailReklam realizující tento reklamní projekt. Proti původním informacím byl její turnusový oběh, a tedy i prezentace časově posunut a z Prahy odjela na vlaku R 647 do Českých Budějovic.

363.086 EURO, křest, foto: Týdeník EURO 363.086 EURO, křest, foto: Týdeník EURO 363.086 EURO, křest, foto: Týdeník EURO 363.086 EURO, křest, foto: Týdeník EURO

Zdroje: České dráhy, iDNES.cz, MF Dnes, ČT24, Týdeník EURO; foto: Vítek_V, Týdeník EURO


Michal Jaroš Poslat mail autorovi , Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 5.6.2009 (11:37)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
09.06.2009 (10:02)  
Tak sem si ten zázrak byl prohlédnout...No pravda, proti tomu humusu co tam byl je to pokrok, vcelku znatelnej. Takže chápu nadšení třeba Daviduse. Jenže jak říkám proti tomu absurdnu co tam bylo by byl pokrok úplně všechno. Jen poznámky. Kdyby ve vedení ČD neseděli takový k.o.k.o.t.i a alespoň občas si vzali příklad z ciziny tak by nebylo vůbec potřeba těch info panelů. Stačilo by koupit podobné automaty na jízdenky jako u DB. Ty umí nejen vydávat jízdenky za hotové ale i za karty a současně umí najít spojení. Tím by se ušetřilo za pokladní a kdo už touží po přímém kontaktu s pokladní tak by si jako u DB za tuto službu připlatil.
No a k těm nástupištím. Opět k.o.k.o.t.i. Jak mohli udělat takovou dlažbu co nejde umejt. Po takové krátké době to vypadá na blití. Proč tam nedělali lesklej mramor, kterej jde dobře umejt. Vážně v téhle zemi se nepřemejšlí..Jinak by ty nástupiště vypadaly pěkně. A taková pitomost zkazí celej dojem.
08.06.2009 (17:32)  
Pavel Z : pracovníci zaměstnaní v prostorách navržených "renomovanými" architekty (například osobní pokladní) byli v roce 1977 poněkud jiného názoru. Celé ty prostory byly velmi ponuré, hlavně v prostoru úschovních skříněk resp. úschovny ... To co je z architektonického hlediska "super" nemusí být taky "super" z hlediska toho, kdo v tom super má pracovat 8 - 12 hodin ...
Za začátku nebyly k pokladnách ani závěsy – takže pokladní, která zavřela a dělala uzávěrku tam byla všem na očích jako (po roce 1989) prostitutka ve výkladní skříni v nějakém erotickém podniku na E55 a cestující se tlučením na okno domáhali jízdenek, protože "se svítilo a byla tam pokladní". Teprve po dalších jednáních milostivě "renomovaní" architekti souhlasili (po patřičném pohovoru na stranické půdě) s tím, že do jejich "geniálního" díla byly dosazeny závěsy ... ty pokladní se prostě vzbouřily ... a pohrozily výpovědí z důvodu péče o dítě ... což by v podstatě provoz pokladen zcela paralyzovalo ...(muži tam v té době fakticky nebyli).
Já jsem se do zázemí některých prostor dostal (i v těch kasách jsem párkrát byl) a ujišťují vás, že jako svoje pracoviště bych to mít rozhodně nechtěl. Každá cela ve věznici má okno ...
07.06.2009 (23:11)  
Pro informaci, nová kancelář firmy Wasteels se otevře přímo proti obchodu s pralinkami v levé části spodní haly, hned vedle eskalátorů. Stane se tak ještě během června, do té doby normálně bude fungovat stará kancelář o patro výše vpravo.
07.06.2009 (19:16)  
Včera jsem hlavní nádraží procházel, když jsem přešel ze starých prostor do nových je to dost podstatný rozdíl. Osvětlené je to dost, ony ty fotky trochu zkreslují. Je to čistý a voňavý. Hned jsem si koupil čokoládové pralinky - vynikající. Protože už bylo dost pozdě moc lidí tam nebylo, nejvíc jich bylo asi v restauraci Potrefená husa. Chválím - není to polovičé, ale dali si záležet.
07.06.2009 (15:41)  
Jan Šlezingr: S těmi původními designery hlaváku bych si chtěl nekdy popovídat. Nebo spíš "popovídat".

Pán je vystudovaný architekt, že by do toho odborně kecal?
Já myslím, že na tehdejší dobu to bylo celkem v pohodě, bohužel neúdržba se projeví všude a nic nevydrží věčně.
Jinak doporučuju všem co to viděli jen na obrázcích a chytře tu debatují o tom, co by kdyby, tak ať zvednou pozadí a jdou se tam osobně podívat. Můžou porovnávat obě poloviny naráz. Mě se to zatím docela líbí.

Komstrukce haly patří SŽDC. Kdyby patřila italům, tak by z plánované částky na opravu budovy, pokud by se měla rekonstruovat i ocelová hala, moc nezbylo, resp. by to Ital asi nikdy neopravil. Pokud vím, tak jediné co by měl zrekonstruovat na nástupišti, tak je prosklení nad 1. nástupištěm. Alespoň jsem to kdysi viděl v nějakém plánu, kde bylo dělení přesně popsané.
07.06.2009 (15:27)  
aron : problém to není, ale kdo si co u firmy OTIS objednal, to dostal. Mne to taky štve. Ony jsou dvě možnosti. Buď bude eskalátor stát, což klame cestující, protože se rozjezde, až vstoupí do "zóny" nebo je v pomalém pohybu, což je lepší, protože méně technicky chápavý cestující i na ty pomalé schody vleze, aniž by müslel, že jsou v poruše. Mimo to motor nedostává takový proudový ráz.

Čas odjezdu bliká i na peronním ukazateli a v podstatě upozorňuje na blížící se čas odjezdu. Jaká je závislost na tom, když vlak opustí nástupiště, resp. kolej nevím. Někdy je vlak dávno fuč a jeho čas tam ještě svítí.
registrovaný uživatel aron 
07.06.2009 (11:00)  
wen: Přesně tak, bohužel mu chybí někdo, kdo by mu oponoval a je s podivem, že mu ty stavby , k praktickému použití nevhodné, vůbec berou.
registrovaný uživatel wen 
07.06.2009 (9:05)  
Kotas dělá věci hezký na pohled, pro život ovšem nepoužitelný (viz lávka ve Strančicích).
06.06.2009 (18:59)  
S těmi původními designery hlaváku bych si chtěl nekdy popovídat. Nebo spíš "popovídat".
registrovaný uživatel MirekM  mail  
06.06.2009 (14:33)  
Právě že to jde bez nadchodů a podchodů, s JEDNOU společnou čekárnou a ostatním vybavením – o tom jsem se přesvědčil v tom Warringtonu. Tady je plánek terminálu: http://www.warrington.gov.uk/images/Interchange%20Plan%2013%2010%202008_tcm15-31947.pdf
Dále moje 3 fotky: http://picasaweb.google.com/melebius/AutobusovyTerminalWarrington V době, kdy jsem tam byl, tak ještě to monstrum v Hradci nestálo. Až tam zase pojedu, nafotím to líp, aby vynikly rozdíly…
A případně fotky jiných autorů: http://images.google.com/images?client=safari&rls=cs-cz&q=warrington+bus+station&oe=UTF-8&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=cs&tab=wi

P.S. Špatně rozpoznané odkazy je nutno překopírovat a vzít celé…
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko