..: 363.078 vyjela poprvé v novém nátěru, štěstí ji ale nepotkalo :..

363.078 v reklamním nátěru ZOO.cz, foto: Vítek_VPraha - Aktualizováno 17:49 - Sága reklamních lokomotiv ČD má ode dneška další pokračování. Lokomotiva 363.078 v novém reklamním nátěru propagující Unii českých a slovenských zoologických zahrad se totiž vydala poprvé na řádný výkon ve službách DKV Plzeň a podle všeho to nebyl dobrý křest. Jí tažený vlak R 760 do Františkových Lázní totiž na trati 170 v úseku Chrást - Plzeň u Plzně-Bukovce zřejmě smetl sebevraha; starší muž, který srážku na místě nepřežil podle prvotních informací dokonce zanechal dopis na rozloučenou. Na místě je zaveden jednokolejný provoz.

Smutný křest nového nátěru jakoby zapadl do rozpačitého osudu lokomotivy. Již dříve natřena v barvách českého olympijského týmu. Nátěr měl projít úpravami, aby dále propagoval tým i před OH 2008 v Pekingu. To se však nestalo, údajně kvůli nezaplacení pronájmu. Díky tomu jsme tak lokomotivu mohli vídat ve stejném schématu avšak již bez reklamních motivů.

363.078 v reklamním nátěru ZOO.cz, foto: Vítek_VJejí nový grafický návrh pro Railreklam vytvořila společnost Agama, fólie potom dodala společnost Safex. Nám se jí podařilo jako prvnímu médiu vyfotografovat na spoji R 760. Na našich snímcích projíždí na svém prvním výkonu ještě před srážkou stanicí Praha-Radotín na trati 171.

Unie českých a slovenských zoologických zahrad je společnost, jenž zaštiťuje 15 českých a 4 slovenské zahrady. Garantuje a zastřešuje společné postupy a projekty a zároveň se organizačně podílí na mezinárodních kampaních.

V současné době se tak po českých kolejí prohání zhruba 20 lokomotiv drah s reklamními motivy. Velmi známá je 363.084 v nátěru sbírky 'Pomozte dětem', a dále nespočet lokomotiv propagující Poštovní spořitelnu a skupinu ČEZ. Za zmínku stojí i nátěry dceřiné společnosti drah, nákladního dopravce ČD Cargo.

Omluvte technickou kvalitu dokumentačních fotografií v důsledku špatné viditelnosti a počasí.

Zdroje: TZ ČD, Unie českých a slovenských zoologických zahrad, iDNES.cz, ŽelPage


Vítek_V | 1.12.2008 (16:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
04.12.2008 (21:39)  
mosquitoe 1.12. 22:36: Tohle je důvod, že autovlaky z Kolína směrované do Itálie neloží na prvním a posledním voze patro? Omlouvám se za OT.
registrovaný uživatel M 
04.12.2008 (10:46)  
A priklad s "rohlikama":-)
Neco stoji v obchode A 100 korun. Kdyz si to koupim v obchode B, kde to stoji 99 korun, tak usetrim 1 korunu. Kdyz si to koupim v obchode C, kde to stoji 95 korun, tak usetrim 5 korun. 5 je petkrat vetsi nez 1. Ejhle, uspory se kupodivu daji srovnavat i mezi sebou.
Ovsem mel jsem za to, ze tohle pochopi kazdej...
04.12.2008 (8:47)  
Miroslav Zikmund:

ÚSPORY = Náklady před inovací - náklady po inovaci (výsledek musí být kladný, kdyby byl záporný pak se nejedná o úspory)
VYŠŠÍ ÚSPORY = Náklady před inovací - náklady po "lepší" inovaci

kde...
ÚSPORY jsou pro náš případ změna regulace výkonu
VYŠŠÍ ÚSPORY jsou pro náš případ změna designu na aerodynamičtější

...by se použitím lépe aerodynamicky tvarovaného čela dosáhlo asi pětinásobných úspor v porovnání s nahrazením tolik nenáviděné odporové regulace bezkontaktní regulací. lze popsat vzorcem VYŠŠÍ ÚSPORY = 5 × ÚSPORY

Osobně si myslím, že to není nic neříkající blábol, když to lze popsat i takto...
03.12.2008 (23:09)  
Twix : co to jsou pětinásobné úspory ? To jsou, s prominutím vůči autorům, nekonkrétní bláboly.
Co to je vůbec za termín pětinásobná úspora.
Úspora je matematicky záporná hodnota vůči základu, násobek je zvýšení hodnoty základu. Pokud se nemýlím logická negace pojmů.
03.12.2008 (10:13)  
tenzor, C.M.Burns: K vašim příspěvkům by se hodilo citovat článek ze ŽM, který řešil aerodynamiku u rekonstruovaných lokomotiv řady 371. Výsledkem bylo, že při současném režimu provozu (rychlostní profil trasy, četnost rozjezdů, hmotnost vlaků), by se použitím lépe aerodynamicky tvarovaného čela dosáhlo asi pětinásobných úspor v porovnání s nahrazením tolik nenáviděné odporové regulace bezkontaktní regulací.
03.12.2008 (10:07)  
tenzor: ...dal jsem to úmyslně do uvozovek. Vím, že se s rychlostí "zvyšuje mocnina". Podal jsem to zjednodušeně. Když se s rychlostí "zvyšuje exponent", pak ta křivka odporu nápadně připomíná exponenciální funkci.
Když přednáším studentům mimo obor, pak podávám výklad rovněž zjednodušeně a nehrabu se v detailech... toto byl podobný pokus ;-)
02.12.2008 (23:53)  
MZ: A nejen drážních vozidel, ale všeho kde je kus volné plochy bez nonstop dozoru.
02.12.2008 (23:15)  
Nebudu komentovat vzhled mašiny, jen bych se zeptal autora článku, co si představit pod "a dále nespočet lokomotiv propagující Poštovní spořitelnu a skupinu ČEZ"?
Myslím, že (nejen já) těch 6 Poštovních spořitelen a 5 čezek spočítat dokážeme :-D
02.12.2008 (23:02)  
sAd : sprejeři se neptají provozovatele drážního vozidla a vytváří vlastní barevné schéma (desing) i bez výběrového řízení.
registrovaný uživatel tenzor 
02.12.2008 (20:49)  
C.M.Burns:
Ono to proudění je docela zapeklitá věc. V závislosti na rychlosti stoupá "odpor prostředí "exponenciálně"". Kdy může být odpor prostředí při rychlosti "X km/h" nepatrný, ale při rychlosti "2X km/h" bude několikanásobný a tudíž nezanedbatelný.

Abych to trochu upřesnil.. aerodynamická síla roste s druhou mocninou rychlosti (nad rychlostí zvuku s třetí). Tj. při dvojnásobné rychlosti lokomotivy bude max. 4násobná, ve skutečnosti ale menší, protože je tu i statická a lineární složka odporů které působí na vlak.
Výkon nutný k udržení rychlosti roste s třetí mocninou rychlosti, tj. při vysokých rychlostech bude růst až 8x při zvdojnásobení rychlosti.
Pokud vím, obecně se aerodynamika do 120 km/h u lokomotiv moc neřeší ze dvou důvodů. Jednak aerodynamická síla při 120 km/h typicky tvoří méně než polovinu odpůrných sil. Při 160 km/h už je to jinak. Druhý důvod je že aerodynamický odpor nevyvolává jen čelo lokomotivy, ani celá lokomotiva, ale celý vlak, mezery mezi vagóny.. u těžkého nákladního vlaku je to pak už úplně jedno. Proto se více vyplatí řešit aerodynamiku jednotek než lokomotiv při těchto rychlostech.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko