..: 363.078 vyjela poprvé v novém nátěru, štěstí ji ale nepotkalo :..

363.078 v reklamním nátěru ZOO.cz, foto: Vítek_VPraha - Aktualizováno 17:49 - Sága reklamních lokomotiv ČD má ode dneška další pokračování. Lokomotiva 363.078 v novém reklamním nátěru propagující Unii českých a slovenských zoologických zahrad se totiž vydala poprvé na řádný výkon ve službách DKV Plzeň a podle všeho to nebyl dobrý křest. Jí tažený vlak R 760 do Františkových Lázní totiž na trati 170 v úseku Chrást - Plzeň u Plzně-Bukovce zřejmě smetl sebevraha; starší muž, který srážku na místě nepřežil podle prvotních informací dokonce zanechal dopis na rozloučenou. Na místě je zaveden jednokolejný provoz.

Smutný křest nového nátěru jakoby zapadl do rozpačitého osudu lokomotivy. Již dříve natřena v barvách českého olympijského týmu. Nátěr měl projít úpravami, aby dále propagoval tým i před OH 2008 v Pekingu. To se však nestalo, údajně kvůli nezaplacení pronájmu. Díky tomu jsme tak lokomotivu mohli vídat ve stejném schématu avšak již bez reklamních motivů.

363.078 v reklamním nátěru ZOO.cz, foto: Vítek_VJejí nový grafický návrh pro Railreklam vytvořila společnost Agama, fólie potom dodala společnost Safex. Nám se jí podařilo jako prvnímu médiu vyfotografovat na spoji R 760. Na našich snímcích projíždí na svém prvním výkonu ještě před srážkou stanicí Praha-Radotín na trati 171.

Unie českých a slovenských zoologických zahrad je společnost, jenž zaštiťuje 15 českých a 4 slovenské zahrady. Garantuje a zastřešuje společné postupy a projekty a zároveň se organizačně podílí na mezinárodních kampaních.

V současné době se tak po českých kolejí prohání zhruba 20 lokomotiv drah s reklamními motivy. Velmi známá je 363.084 v nátěru sbírky 'Pomozte dětem', a dále nespočet lokomotiv propagující Poštovní spořitelnu a skupinu ČEZ. Za zmínku stojí i nátěry dceřiné společnosti drah, nákladního dopravce ČD Cargo.

Omluvte technickou kvalitu dokumentačních fotografií v důsledku špatné viditelnosti a počasí.

Zdroje: TZ ČD, Unie českých a slovenských zoologických zahrad, iDNES.cz, ŽelPage


Vítek_V | 1.12.2008 (16:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
01.12.2008 (18:52)  
Jo, ten radobycosi ale nepise, jestli je neco pekne nebo skarede, ale pise, ze to s kvalitou reklamy v jejim informaci smyslu nemusi az tak souviset... Ono totiz ta "krasna" Mozartovka je reklama na co? Na Mozarta? Na nejaky jeho cedecko? Nebo vystavu? Nebo cokoladu? Nebo co? Jaksi to z te vyborne graficky udelane reklamy neni jasny...
Takze "nater" je to urcite naprosto uzasnej, ale jak moc dobra je to i reklama, to jisty neni... Pokud ve mne ale ten nater ma pouze vyvolat dojem "Ten Mozart, panecku, to byl sikula", tak OK, je to vyborna reklama...
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
01.12.2008 (18:43)  
M: Vyjádřil jsem svůj názor, neobviňuj mě tady z kdovíčeho. Prostě se mi české reklamy NELÍBÍ, a tak nebudu falešně slintat, ani držet hubu a dělat, že je nevidím. A od žádného rádobyvševěda si do toho nenechám kecat. Rozuměno?
registrovaný uživatel M 
01.12.2008 (18:40)  
Fajn, takze vsechny reklamni lokomotivy na svete jsou skarede, jenom jedna je dobra (Mozart)? Nebo je tech dobrych vic? Nejake priklady?
Plus mas pocit, ze kdyz se ti nelibi nejaka reklama, ze je to dobre nebo spatne? Panacku, je to reklama, nemusi to byt nutne film s poselstvim. Reklama ma neco jako cilovou skupinu. A cilova skupina zpravidla neni identicka jako skupina sotousu...
Aby reklama predala to sve poselstvi, tak to muze byt nalepena folie, muze to tam byt nasplichany sprejem a muze to byt klidne olejomalba. Tyhle veci budou mit patrne vliv zejmena na tu cast "grafickou", neovlivni ale tu cast "informacni". A nechci tipovat, ktera cast je u reklamy dulezitejsi...

Pokud jde o ty fotbalovy lokomotivy, tak jejich ucel (nejake to upozorneni na to euro) splnily dokonale. Jestli tam nebyly vyjevy, ktere by sis pral je asi jen tvuj problem. A problem "nas vsech" (pro rypave - jsou tam uvozovky, nemyslim vsechny...) je, ze ty neco od zacatku kritizujes, ale porad jaksi nikdo nevi, jak by to bylo spravne...
01.12.2008 (18:37)  
MG) Všechny rakouské reklamní mašiny jsou dělané technologií tištěné folie. ÖBB Werbcenter zřejmě má v officech jen nějaký modelovací nástroj, tam to naklikají, pošlou do tiskárny, ta pošle nálepky to TS Linz a tam se stikeři na mašině vyřádí.
dopisovatel nebo člen ŽP Jan Faigl  mail  
01.12.2008 (18:33)  
nevím, nevím. Moc se mi to nelíbí, ty barvy jsou takové ošklivé... olympijská byla lepší...
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
01.12.2008 (18:32)  
M, nadkachna: Budiž tedy, pro pomalejší ještě jednou a pomalu. Na počinu, zvícím se "fotbalová flotila", nebylo dle mého soudu nic náročného, tedy usuzuji, že její příprava byla relativně primitivní. Prostě jen natisknout tampónem tapety, a nalepit. Nic graficky uchvacujícího. Ne, není na tom nic špatného, jen si nemyslím, že by právě toto mělo být vzorem. Souhlas s Pepou - ač se mi Mozart nelíbí, graficky je mnohem zajímavější a atraktivnější...ač to možná je taky tapeta - to nevím. U nás už nejezdí dobrá reklamní mašina, protože jedinou zmrvili červeno-žlutým paskvilem. Airbrush pánové...to je ten recept, který by českým, podle někoho tvarově náročným, lokomotivám slušel ;o)
registrovaný uživatel M 
01.12.2008 (18:26)  
topic - precti si prvni a treti prispevek v diskusi

babilon - ale vzdyt to jsou prece ruzne veci - jedna vec je hodnotit reklamu za jeji "graficke" provedeni a uplne neco jineho je hodnoceni jeji "informacni" hodnoty. Ty dva linky, co jsem poslal (hlavne ten Fedex) splnuji obe - cloveka to celkem dost pobavi a soucasne si zapamatuje, co si vlastne ma priste koupit. Tak CEZ loko je pekna, jen nevim, jestli se z ni snadno clovek dozvi, ze jde o CEZ:-) Relay neni pekna, ale naopak v cloveku vyvola (ne ten napis, ale to logo) ty obchody na nadrazi... Z toho plyne, ze CEZ je lokomotiva vhodna spise pro sotouse, protoze se na ni krasne diva a pekne se foti. Skareda Relay loko je ale (minimalne stejne) dobra jako lokomotiva reklamni a na fotografy pri jejim provedeni nebylo mysleno
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
01.12.2008 (18:26)  
nadkachna: Jakou hloupou argumentaci? Prosím konkrétní citace.
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
01.12.2008 (18:24)  
M: On se v níže uvedených komentářích nějaký šotouš vyjádřil, že se mu nátěr nelíbí? Kdo je ten šotouš? Znáš autora grafického provedení osobně, že za něj mluvíš?
01.12.2008 (18:24)  
nadkachna: Máte pocit, že když se odborná komunita shodne, že nějaký produkt (dílo) je na špičkové úrovni, tak se to všem musí líbit a komu se to nelíbí, tak je pitomec, který nic nechápe?
Pokud vás zdejší názory iritují, tak je nečtěte. Nebo aspoň jejich nositele neurážejte.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko