Praha - Aktualizováno 17:49 - Sága reklamních lokomotiv ČD má ode dneška další pokračování. Lokomotiva 363.078 v novém reklamním nátěru propagující Unii českých a slovenských zoologických zahrad se totiž vydala poprvé na řádný výkon ve službách DKV Plzeň a podle všeho to nebyl dobrý křest. Jí tažený vlak R 760 do Františkových Lázní totiž na trati 170 v úseku Chrást - Plzeň u Plzně-Bukovce zřejmě smetl sebevraha; starší muž, který srážku na místě nepřežil podle prvotních informací dokonce zanechal dopis na rozloučenou. Na místě je zaveden jednokolejný provoz.
Smutný křest nového nátěru jakoby zapadl do rozpačitého osudu lokomotivy. Již dříve natřena v barvách českého olympijského týmu. Nátěr měl projít úpravami, aby dále propagoval tým i před OH 2008 v Pekingu. To se však nestalo, údajně kvůli nezaplacení pronájmu. Díky tomu jsme tak lokomotivu mohli vídat ve stejném schématu avšak již bez reklamních motivů.
Její nový grafický návrh pro Railreklam vytvořila společnost Agama, fólie potom dodala společnost Safex. Nám se jí podařilo jako prvnímu médiu vyfotografovat na spoji R 760. Na našich snímcích projíždí na svém prvním výkonu ještě před srážkou stanicí Praha-Radotín na trati 171.
Unie českých a slovenských zoologických zahrad je společnost, jenž zaštiťuje 15 českých a 4 slovenské zahrady. Garantuje a zastřešuje společné postupy a projekty a zároveň se organizačně podílí na mezinárodních kampaních.
V současné době se tak po českých kolejí prohání zhruba 20 lokomotiv drah s reklamními motivy. Velmi známá je 363.084 v nátěru sbírky 'Pomozte dětem', a dále nespočet lokomotiv propagující Poštovní spořitelnu a skupinu ČEZ. Za zmínku stojí i nátěry dceřiné společnosti drah, nákladního dopravce ČD Cargo.
Omluvte technickou kvalitu dokumentačních fotografií v důsledku špatné viditelnosti a počasí.
Zdroje: TZ ČD, Unie českých a slovenských zoologických zahrad, iDNES.cz, ŽelPage
Takze "nater" je to urcite naprosto uzasnej, ale jak moc dobra je to i reklama, to jisty neni... Pokud ve mne ale ten nater ma pouze vyvolat dojem "Ten Mozart, panecku, to byl sikula", tak OK, je to vyborna reklama...
Plus mas pocit, ze kdyz se ti nelibi nejaka reklama, ze je to dobre nebo spatne? Panacku, je to reklama, nemusi to byt nutne film s poselstvim. Reklama ma neco jako cilovou skupinu. A cilova skupina zpravidla neni identicka jako skupina sotousu...
Aby reklama predala to sve poselstvi, tak to muze byt nalepena folie, muze to tam byt nasplichany sprejem a muze to byt klidne olejomalba. Tyhle veci budou mit patrne vliv zejmena na tu cast "grafickou", neovlivni ale tu cast "informacni". A nechci tipovat, ktera cast je u reklamy dulezitejsi...
Pokud jde o ty fotbalovy lokomotivy, tak jejich ucel (nejake to upozorneni na to euro) splnily dokonale. Jestli tam nebyly vyjevy, ktere by sis pral je asi jen tvuj problem. A problem "nas vsech" (pro rypave - jsou tam uvozovky, nemyslim vsechny...) je, ze ty neco od zacatku kritizujes, ale porad jaksi nikdo nevi, jak by to bylo spravne...
babilon - ale vzdyt to jsou prece ruzne veci - jedna vec je hodnotit reklamu za jeji "graficke" provedeni a uplne neco jineho je hodnoceni jeji "informacni" hodnoty. Ty dva linky, co jsem poslal (hlavne ten Fedex) splnuji obe - cloveka to celkem dost pobavi a soucasne si zapamatuje, co si vlastne ma priste koupit. Tak CEZ loko je pekna, jen nevim, jestli se z ni snadno clovek dozvi, ze jde o CEZ:-) Relay neni pekna, ale naopak v cloveku vyvola (ne ten napis, ale to logo) ty obchody na nadrazi... Z toho plyne, ze CEZ je lokomotiva vhodna spise pro sotouse, protoze se na ni krasne diva a pekne se foti. Skareda Relay loko je ale (minimalne stejne) dobra jako lokomotiva reklamni a na fotografy pri jejim provedeni nebylo mysleno
Pokud vás zdejší názory iritují, tak je nečtěte. Nebo aspoň jejich nositele neurážejte.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.