Praha - Aktualizováno 17:49 - Sága reklamních lokomotiv ČD má ode dneška další pokračování. Lokomotiva 363.078 v novém reklamním nátěru propagující Unii českých a slovenských zoologických zahrad se totiž vydala poprvé na řádný výkon ve službách DKV Plzeň a podle všeho to nebyl dobrý křest. Jí tažený vlak R 760 do Františkových Lázní totiž na trati 170 v úseku Chrást - Plzeň u Plzně-Bukovce zřejmě smetl sebevraha; starší muž, který srážku na místě nepřežil podle prvotních informací dokonce zanechal dopis na rozloučenou. Na místě je zaveden jednokolejný provoz.
Smutný křest nového nátěru jakoby zapadl do rozpačitého osudu lokomotivy. Již dříve natřena v barvách českého olympijského týmu. Nátěr měl projít úpravami, aby dále propagoval tým i před OH 2008 v Pekingu. To se však nestalo, údajně kvůli nezaplacení pronájmu. Díky tomu jsme tak lokomotivu mohli vídat ve stejném schématu avšak již bez reklamních motivů.
Její nový grafický návrh pro Railreklam vytvořila společnost Agama, fólie potom dodala společnost Safex. Nám se jí podařilo jako prvnímu médiu vyfotografovat na spoji R 760. Na našich snímcích projíždí na svém prvním výkonu ještě před srážkou stanicí Praha-Radotín na trati 171.
Unie českých a slovenských zoologických zahrad je společnost, jenž zaštiťuje 15 českých a 4 slovenské zahrady. Garantuje a zastřešuje společné postupy a projekty a zároveň se organizačně podílí na mezinárodních kampaních.
V současné době se tak po českých kolejí prohání zhruba 20 lokomotiv drah s reklamními motivy. Velmi známá je 363.084 v nátěru sbírky 'Pomozte dětem', a dále nespočet lokomotiv propagující Poštovní spořitelnu a skupinu ČEZ. Za zmínku stojí i nátěry dceřiné společnosti drah, nákladního dopravce ČD Cargo.
Omluvte technickou kvalitu dokumentačních fotografií v důsledku špatné viditelnosti a počasí.
Zdroje: TZ ČD, Unie českých a slovenských zoologických zahrad, iDNES.cz, ŽelPage
dle predpisu V2:
pokud mas za sebou autovozy nebo loko vzdy predni, jinak do 50 km/h muzes mit nahoru oba, nad 50 km/h pouze jeden. V principu ale plati to, cos napsal.
zadni smetak nema vubec nic spolecneho s aerodynamikou, pouze s logikou: kdyz urves predni, urves i spojovaci tyce a zpravidla poskodis i jak HV, tak i zadni smetak. kdyz urves zadni, tak jej odhodi pryc a mas predni k dispozici.
kdyz je cinna 1 loko:
normalne zadni smetak
pri namraze/mokru/spatnem pocasi predni nebo oba smetaky
kdyz veze na prvnim voze automobily, tak predni
kdyz jede dvojicka:
prvni na predni, druha na zadni (aby se nezachvistalo celni sklo)
nebo, kdyz je ustalena (tedy obe loko takhle spolu jezdi furt), tak casto obe na zadni.
Zadni smetak ma lepsi aerodynamiku, proto je preferovan, ale odletuji od nej kusy uhliku a medi (jiskry), ktere znecistuji prvni vuz (tedy nasledujici loko nebo treba celni skla prevazenych automobilu)
Prosim zkusenejsi o opravu pripadnych chyb, thx.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.