..: 363.078 vyjela poprvé v novém nátěru, štěstí ji ale nepotkalo :..

363.078 v reklamním nátěru ZOO.cz, foto: Vítek_VPraha - Aktualizováno 17:49 - Sága reklamních lokomotiv ČD má ode dneška další pokračování. Lokomotiva 363.078 v novém reklamním nátěru propagující Unii českých a slovenských zoologických zahrad se totiž vydala poprvé na řádný výkon ve službách DKV Plzeň a podle všeho to nebyl dobrý křest. Jí tažený vlak R 760 do Františkových Lázní totiž na trati 170 v úseku Chrást - Plzeň u Plzně-Bukovce zřejmě smetl sebevraha; starší muž, který srážku na místě nepřežil podle prvotních informací dokonce zanechal dopis na rozloučenou. Na místě je zaveden jednokolejný provoz.

Smutný křest nového nátěru jakoby zapadl do rozpačitého osudu lokomotivy. Již dříve natřena v barvách českého olympijského týmu. Nátěr měl projít úpravami, aby dále propagoval tým i před OH 2008 v Pekingu. To se však nestalo, údajně kvůli nezaplacení pronájmu. Díky tomu jsme tak lokomotivu mohli vídat ve stejném schématu avšak již bez reklamních motivů.

363.078 v reklamním nátěru ZOO.cz, foto: Vítek_VJejí nový grafický návrh pro Railreklam vytvořila společnost Agama, fólie potom dodala společnost Safex. Nám se jí podařilo jako prvnímu médiu vyfotografovat na spoji R 760. Na našich snímcích projíždí na svém prvním výkonu ještě před srážkou stanicí Praha-Radotín na trati 171.

Unie českých a slovenských zoologických zahrad je společnost, jenž zaštiťuje 15 českých a 4 slovenské zahrady. Garantuje a zastřešuje společné postupy a projekty a zároveň se organizačně podílí na mezinárodních kampaních.

V současné době se tak po českých kolejí prohání zhruba 20 lokomotiv drah s reklamními motivy. Velmi známá je 363.084 v nátěru sbírky 'Pomozte dětem', a dále nespočet lokomotiv propagující Poštovní spořitelnu a skupinu ČEZ. Za zmínku stojí i nátěry dceřiné společnosti drah, nákladního dopravce ČD Cargo.

Omluvte technickou kvalitu dokumentačních fotografií v důsledku špatné viditelnosti a počasí.

Zdroje: TZ ČD, Unie českých a slovenských zoologických zahrad, iDNES.cz, ŽelPage


Vítek_V | 1.12.2008 (16:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
02.12.2008 (9:19)  
Ono to proudění je docela zapeklitá věc. V závislosti na rychlosti stoupá "odpor prostředí "exponenciálně"". Kdy může být odpor prostředí při rychlosti "X km/h" nepatrný, ale při rychlosti "2X km/h" bude několikanásobný a tudíž nezanedbatelný.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
02.12.2008 (8:53)  
Payus: To není tak docela pravda...odpor vzduchu překonává lokomotiva neustále, nejen při třetině machu ;o) . Každá optimalizace se projeví na vyšší účinnosti stroje jako celku, a tedy nižších nákladech na provoz. Zde však jde primárně o přítlak sběrače na trolej, jak bylo vysvětleno níž.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
02.12.2008 (8:36)  
Myslím, že řešení aerodynamiky na lokomotivě, která rychleji než 120km/h nejede je podle mě zbytečné...asi jako řešit, jestli s křídlem ála žehlící prkno bude mít Škoda 120 lepší přítlak :-D
02.12.2008 (8:17)  
Používání sběračů má s aerodynamikou něco společného:jak praví klasik(v tomto případě konstruktéři ze Škodovky v příručce o lokomotivě dnešní řady 230) tak se nad první kabinou ve směru jízdy dělá při vyšší rychlosti turbulence,která má za následek ovlivnění přítlaku a změnu dynamiky předního sběrače. Kde je ta hranice vyšších rychlostí nevím,ale padesátka to asi nebude.
registrovaný uživatel sAd 
02.12.2008 (0:16)  
Pro všechny "znalce designu": Už to tady nebo někde jinde někdy v minulosti padlo. Když jste všichni takoví odborníci, tak si udělejte návrh, domluvte se s nějakým dopravcem a pomocí sbírky svůj návrh realizujte. Nebrání vám v tom nic.
registrovaný uživatel bigmac 
01.12.2008 (23:53)  
mosquitoe :
dle predpisu V2:
pokud mas za sebou autovozy nebo loko vzdy predni, jinak do 50 km/h muzes mit nahoru oba, nad 50 km/h pouze jeden. V principu ale plati to, cos napsal.
registrovaný uživatel bigmac 
01.12.2008 (23:49)  
mosquitoe :
zadni smetak nema vubec nic spolecneho s aerodynamikou, pouze s logikou: kdyz urves predni, urves i spojovaci tyce a zpravidla poskodis i jak HV, tak i zadni smetak. kdyz urves zadni, tak jej odhodi pryc a mas predni k dispozici.
registrovaný uživatel mosquitoe  mail  
01.12.2008 (22:36)  
C.M.Burns ad sberac:
kdyz je cinna 1 loko:
normalne zadni smetak
pri namraze/mokru/spatnem pocasi predni nebo oba smetaky
kdyz veze na prvnim voze automobily, tak predni

kdyz jede dvojicka:
prvni na predni, druha na zadni (aby se nezachvistalo celni sklo)
nebo, kdyz je ustalena (tedy obe loko takhle spolu jezdi furt), tak casto obe na zadni.

Zadni smetak ma lepsi aerodynamiku, proto je preferovan, ale odletuji od nej kusy uhliku a medi (jiskry), ktere znecistuji prvni vuz (tedy nasledujici loko nebo treba celni skla prevazenych automobilu)
Prosim zkusenejsi o opravu pripadnych chyb, thx.
01.12.2008 (21:47)  
ad. Payus a pluhy: To je zcela v zájmu domovkého depa a jak je známo tak dokud to drží tak to má správný lak :-D
dopisovatel nebo člen ŽP Jan Faigl  mail  
01.12.2008 (21:15)  
ad Anowis... no dostane...to je dřívější olympijská..tak alespon budu mít ve sbírce novou reklamu i když se mi tedy moc nelíbí
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko