Praha - Aktualizováno 17:49 - Sága reklamních lokomotiv ČD má ode dneška další pokračování. Lokomotiva 363.078 v novém reklamním nátěru propagující Unii českých a slovenských zoologických zahrad se totiž vydala poprvé na řádný výkon ve službách DKV Plzeň a podle všeho to nebyl dobrý křest. Jí tažený vlak R 760 do Františkových Lázní totiž na trati 170 v úseku Chrást - Plzeň u Plzně-Bukovce zřejmě smetl sebevraha; starší muž, který srážku na místě nepřežil podle prvotních informací dokonce zanechal dopis na rozloučenou. Na místě je zaveden jednokolejný provoz.
Smutný křest nového nátěru jakoby zapadl do rozpačitého osudu lokomotivy. Již dříve natřena v barvách českého olympijského týmu. Nátěr měl projít úpravami, aby dále propagoval tým i před OH 2008 v Pekingu. To se však nestalo, údajně kvůli nezaplacení pronájmu. Díky tomu jsme tak lokomotivu mohli vídat ve stejném schématu avšak již bez reklamních motivů.
Její nový grafický návrh pro Railreklam vytvořila společnost Agama, fólie potom dodala společnost Safex. Nám se jí podařilo jako prvnímu médiu vyfotografovat na spoji R 760. Na našich snímcích projíždí na svém prvním výkonu ještě před srážkou stanicí Praha-Radotín na trati 171.
Unie českých a slovenských zoologických zahrad je společnost, jenž zaštiťuje 15 českých a 4 slovenské zahrady. Garantuje a zastřešuje společné postupy a projekty a zároveň se organizačně podílí na mezinárodních kampaních.
V současné době se tak po českých kolejí prohání zhruba 20 lokomotiv drah s reklamními motivy. Velmi známá je 363.084 v nátěru sbírky 'Pomozte dětem', a dále nespočet lokomotiv propagující Poštovní spořitelnu a skupinu ČEZ. Za zmínku stojí i nátěry dceřiné společnosti drah, nákladního dopravce ČD Cargo.
Omluvte technickou kvalitu dokumentačních fotografií v důsledku špatné viditelnosti a počasí.
Zdroje: TZ ČD, Unie českých a slovenských zoologických zahrad, iDNES.cz, ŽelPage
A přidal bych se k prosbě o ukázku "skvělých" designových prací ze zahraničí.
Zrovna jsem před časem seškraboval starý nátěr na peršingovi a chtěl jsem ho natřít na nový lak ČD (světlá zelená+sloní kost) a teď mně docela zaujal ten nejnovější lak na to Paršingovi, tak zase budu asi vyměňovat barvy. ;o) Zatím to teda nevypadá vůbec špatně! Jen na Brejlovcovi by se mi to moc nelíbilo, ale esovitým lokomotivám (163, 363) to myslím sluší velice moc! Ale to bychom pak přišli o Mášu a Dášu 263!
Celé to nedělá nikdo z ČD, ale stejně jako u Carga to má na svědomí studio Najbrt, známé především filmovými plakáty, logem města Prahy či Karlovarským festivalem.
waszyn: Tak uveď nějaké příklady zdařilých nátěrů ze zahraničí (nikoliv reklamních). Netvrdím že schéma RegioNovy nebo CityElefanta mě uchvátilo, ale rád bych měl obrázek, jak se to tedy má dělat lépe. Protože co jsem já v Evropě viděl, bylo "to" dost často celé červené.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.