..: Nákladní doprava ČD už samostatně :..

Ilustrační obrázekPraha - V sobotu po měsících horečných příprav definitivně vznikl samostatný nákladní dopravce v rámci skupiny Českých drah, akciová společnost ČD Cargo. V regionu Střední Evropy byla nákladní doprava Českých drah jediná nevyčleněná ze struktur národního dopravce. Osamostatnění firmy by mělo zaručit flexibilitu a rozvázat ruce pro zahraniční spolupráci.

Společnost vznikla nepeněžitým vkladem majetku v odhadnuté ceně přes 9 miliard Kč. Jedná se například cca o třetinu lokomotiv (953) a všechny nákladní vozy Českých drah (34 936) včetně příslušného zázemí. Z mateřské společnosti přechází do ČD Cargo, a.s., cca 12,5 tisíce zaměstnanců.

Definitivně tak v holdingu Českých drah nastupuje model, kdy si jednotliví dopravci budou svoje lokomotivy obhospodařovat sami (oproti například ÖBB Traktion GmbH. nebo zajišťování veškerých lokomotiv PKP v režii PKP Cargo). Nový dopravce tak bude mít vlastní lokomotivy i opravny. Z Českých drah k němu z dep přechází DKV Ostrava, DKV Ústí nad Labem, DKV České Budějovice a vybrané provozní jednotky DKV Brno.

Organizační struktura Carga z pohledu vozidel má 9 provozních jednotek (Brno, Česká Třebová, České Budějovice, Nymburk, Ostrava, Plzeň, Praha, Olomouc, Ústí nad Labem) členěných na provozní pracoviště, které mají zajišťovat provozní a přepravní činnosti, zpracování technologických postupů a turnusů a v neposlední řadě také řízení práce podřízených provozních zaměstnanců – strojvedoucích, posunovačů, vlakových čet, komerčních pracovníků a dalších.

Provozní ošetření kolejových vozidel, malé a střední opravy, stejně jako údržbu, mají zajišťovat střediska oprav kolejových vozidel (SOKV). Budou tři – se sídlem v Českých Budějovicích, Ústí nad Labem a Ostravě – a podléhat jim má šestice opraven kolejových vozidel (OKV) provádějících malé a střední opravy a revize vozidel. OKV budou sídlit v Mostě, Nymburku, Třinci, Přerově, Břeclavi a v Brně-Maloměřicích.

Ilustrační obrázekNová firma přichází i s novým vzhledem. Nové logo má připomínat balík nebo vagon a je tvořeno stylizovanými písmeny ČD - připomíná však třeba i roztržený mobil. Používány jsou dva odstíny modré barvy ("seriozní" a "dynamický") a tučné písmo.

další informace: ČD Cargo, a.s., Tisková zpráva ČD, aktualne.cz


JiříK. | 4.12.2007 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tgw 
05.12.2007 (20:49)  
Toto je též modrá kombinace brejlovce a podle mě povedenější.

http://fira.hyperlink.cz/t_478_3.htm
05.12.2007 (20:39)  
doomlukas: COŽE????????? Tak to je "bomba".
05.12.2007 (15:58)  
Eh, a všimli jste si, že úplně stejné barvy užívá i osobní doprava?
registrovaný uživatel Přema 
05.12.2007 (15:51)  
To jako všechny lokomotivy, co jsou na http://spz.logout.cz/disl/disl_cdc.html budou v modrém laku nebo aspoň s logem ČD Cargo? Né tam je i 181 115, 182 072 a 182 168! Néééé. To jsou moje oblíbené lokomotivy... Jen tak pro ukázku.
182 072
http://trainweb.cz/foto/lokomotiva-182-072-9-lupene-hostejn-10198
182 168
http://trainweb.cz/foto/lokomotiva-182-168-5-mosty-u-jablunkova-1247
Myslím, že zvláště 182 168 bude škoda dát do modrého nátěru...
05.12.2007 (14:24)  
happy: Co se ti na slovenským unifikáči nelíbí? Je to lepší než ty naše omalovánky. Ten unifikáč Carga není špatnej, ale dala by se určitě najít barva, která by sedla líp na všechny stroje.
registrovaný uživatel Racek 
05.12.2007 (14:20)  
Tomáš Richtr: dá se to najít tady: http://spz.logout.cz/disl/disl_cdc.html

Kykin: o nasazení Taurusů na EC už jsem taky něco slyšel, ale na druhou stranu jsem taky četl, že aktuálně je u nás 1226 schválen jen do Brna (zatím v režimu zkušebního provozu s určitými omezeními) a do Českých Budějovic (tam nevím, jak to přesně je).
registrovaný uživatel Kykin 
05.12.2007 (12:37)  
Ono to vůbec s nasazením Taurusů u nás bude zajímavé.Slyšel jsem, že od první změny JŘ budou jezdit až do Prahy (zatím se neví jestli přes Vysočinu nebo po "liškárně") Taky se prý na kolejích SŽDC objeví i slovenské 560 a to dál než v Břeclavi.
registrovaný uživatel M@ra 
05.12.2007 (10:25)  
To je úplně stejně ubohá grafika jako u ČSA. To zas přišel nějaký marketingový guru (jako u Dilberta, viz www.idnes.cz/dilbert), co si myslí, že mu to přepravci sežerou a dají utržit. Akorát to stojí hafo peněz...
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
05.12.2007 (8:43)  
Hamster: Já jsem z Kopřivnice, takže Kunčice p.O. i Mořkov mám za bukem ;o)
05.12.2007 (1:26)  
Jugy: podľa Daniela Blonského, ktorý farebnú schému ZSSK vytvoril (presnejšie: vyhral so svojím návrhom súťaž o novú corporate image).
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko