Praha - V sobotu po měsících horečných příprav definitivně vznikl samostatný nákladní dopravce v rámci skupiny Českých drah, akciová společnost ČD Cargo. V regionu Střední Evropy byla nákladní doprava Českých drah jediná nevyčleněná ze struktur národního dopravce. Osamostatnění firmy by mělo zaručit flexibilitu a rozvázat ruce pro zahraniční spolupráci.
Společnost vznikla nepeněžitým vkladem majetku v odhadnuté ceně přes 9 miliard Kč. Jedná se například cca o třetinu lokomotiv (953) a všechny nákladní vozy Českých drah (34 936) včetně příslušného zázemí. Z mateřské společnosti přechází do ČD Cargo, a.s., cca 12,5 tisíce zaměstnanců.
Definitivně tak v holdingu Českých drah nastupuje model, kdy si jednotliví dopravci budou svoje lokomotivy obhospodařovat sami (oproti například ÖBB Traktion GmbH. nebo zajišťování veškerých lokomotiv PKP v režii PKP Cargo). Nový dopravce tak bude mít vlastní lokomotivy i opravny. Z Českých drah k němu z dep přechází DKV Ostrava, DKV Ústí nad Labem, DKV České Budějovice a vybrané provozní jednotky DKV Brno.
Organizační struktura Carga z pohledu vozidel má 9 provozních jednotek (Brno, Česká Třebová, České Budějovice, Nymburk, Ostrava, Plzeň, Praha, Olomouc, Ústí nad Labem) členěných na provozní pracoviště, které mají zajišťovat provozní a přepravní činnosti, zpracování technologických postupů a turnusů a v neposlední řadě také řízení práce podřízených provozních zaměstnanců – strojvedoucích, posunovačů, vlakových čet, komerčních pracovníků a dalších.
Provozní ošetření kolejových vozidel, malé a střední opravy, stejně jako údržbu, mají zajišťovat střediska oprav kolejových vozidel (SOKV). Budou tři – se sídlem v Českých Budějovicích, Ústí nad Labem a Ostravě – a podléhat jim má šestice opraven kolejových vozidel (OKV) provádějících malé a střední opravy a revize vozidel. OKV budou sídlit v Mostě, Nymburku, Třinci, Přerově, Břeclavi a v Brně-Maloměřicích.
Nová firma přichází i s novým vzhledem. Nové logo má připomínat balík nebo vagon a je tvořeno stylizovanými písmeny ČD - připomíná však třeba i roztržený mobil. Používány jsou dva odstíny modré barvy ("seriozní" a "dynamický") a tučné písmo.
další informace: ČD Cargo, a.s., Tisková zpráva ČD, aktualne.cz
182 072
http://trainweb.cz/foto/lokomotiva-182-072-9-lupene-hostejn-10198
182 168
http://trainweb.cz/foto/lokomotiva-182-168-5-mosty-u-jablunkova-1247
Myslím, že zvláště 182 168 bude škoda dát do modrého nátěru...
Kykin: o nasazení Taurusů na EC už jsem taky něco slyšel, ale na druhou stranu jsem taky četl, že aktuálně je u nás 1226 schválen jen do Brna (zatím v režimu zkušebního provozu s určitými omezeními) a do Českých Budějovic (tam nevím, jak to přesně je).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.