..: Aktuality a články - ČR Královéhradecký :..

nullHostinné - Už v roce 2000 se radní v Hostinném dohodli, že nechají postavit zastávku Hostinné město. Až letos se České dráhy rozhodly investovat 6 mil. Kč na zastávku Hostinné město. Nová zastávka bude blíže k centru města a bude blízko autobusového nádraží (300 m).

ČD - V návaznosti na vynikající sněhové podmínky v krkonošských lyžařských centrech mohou cestující z vybraných vlaků mezi Prahou a Trutnovem využít v období Velikonoc zdarma přepravu skibusy „Ski Pec“ z trutnovského hlavního nádraží do lyžařského střediska v Peci pod Sněžkou. Tato nabídka je výsledkem spolupráce mezi Českými drahami, a. s., a areálem Ski Pec a. s.

Konkrétně se jedná o tyto vlaky:

12. 4. (st) – z Prahy Ex 561 Krakonoš ve 14.46 h, z Hradce Král. v 16.15 h – z Trutnova skibusem v 17.50 h (příjezd do Pece v 18.20 h)
13. 4. (čt) – z Prahy R 961 Úpa v 6.10 h, z Hradce Král. v 8.04 h – z Trutnova skibusem v 9.40 h (příjezd do Pece v 10.15 h)
14. 4. (pá) – z Prahy Ex 561 Krakonoš ve 14.46 h, z Hradce Král. v 16.15 h – z Trutnova skibusem v 17.50 h (příjezd do Pece v 18.20 h)
15. 4. (so) – z Prahy R 961 Úpa v 6.10 h, z Hradce Král. v 8.04 h – z Trutnova skibusem v 9.40 h (příjezd do Pece v 10.15 h)

K návratu z Pece pod Sněžkou do Hradce Králové a Prahy:

17. 4. (Velikonoční pondělí) – odjezd z Pece od vleku Javor v 15.30 h k Sp 1789 do Trutnova, odjezd v 16.36 h do Prahy

O víkendu 7. až 9. 4. jedou skibusy od vlaků ČD Ex 561 a R 961 (pátek a sobota) a v neděli k Sp 1789 do Trutnova (v 15.30 odjezd od Javoru v Peci).
O víkendu 7. až 9. 4. je skibus před nádraží ČD Trutnov hl.n. přistavován bez nutnosti rezervace k vlakům Ex 561 a R 961 (v pátek a v sobotu). V období Velikonoc jede skibus od vlaků Ex 561 (ve středu a v pátek) a R 961 (ve čtvrtek a v sobotu). Na Velikonoční pondělí je pro cestu zpět vypraven od dolní stanice vleků Ski Pec Javor skibus navazující na vlak Sp 1789. Doprava do lyžařského areálu je po předložení platné jízdenky ČD a zakoupení minimálně denní jízdenky areálu Ski Pec zdarma.
Skupiny 15 a více osob si mohou jízdu skibusem z Trutnova do lyžařského areálu Ski Pec od uvedených vlaků ČD objednat i v jiné dny na telefonním čísle 777 210 207, vždy nejpozději půl hodiny po odjezdu vlaku z Prahy hl. n.

Zdroj: Tisková zpráva ČD

oredoStudnice - Ve středu 1.3.2006 se ve Studnici u Náchoda sešli zástupci měst a obcí ležících mezi Náchodem a Trutnovem. Na společném jednání byl představen záměr rozšíření integrované dopravy IREDO, ke kterému by mělo dojít k 1. 8. 2006.
Projekt integrované dopravy má, podobně jako na Hronovsku a Broumovsku, nabídnout podstatné zvýšení počtu spojů, přestupný tarif, pravidelný jízdní řád a dopravní spojení do většiny obcí po celý týden. Součástí projektu je také zlepšení návaznosti jednotlivých druhů dopravy (silnice-železnice).

Rošíření IDS IREDO-Náchodsko se týká hlavně východní části okresu Náchod a severozápadní části okresu Trutnov. Rozšiřovaná oblast je ohraničena obcemi a městy: Náchod, Česká Skalice, Hořičky, Úpice, Adršpach a Trutnov. Integrované území vytvoří jeden celek, kde bude pro hromadnou dopravu platit jeden tarif. Uvedené rozšíření se týká v železniční dopravě tratí 032 v úseku Česká Skalice - Trutnov hl.n. a 047 v úseku Trutnov hl.n. - Adršpach.

IDS IREDO nyní funguje ve dvou částech Královéhradeckého kraje - první bylo IREDO-Náchodsko (v roce 2004) a v únoru 2006 začalo fungovat IREDO-Rychnovsko. Kromě těchto dvou IDS funguje v Královéhradeckém kraji ještě Východočeská Integrovaná doprava (VYDIS).

Zdroj: Tisková zpráva OREDO

nehodaMladějov v Čechách - Ve čtvrtek 29.12.2005 před 20. hodinou se na přejezdu v Mladějově v Čechách střetl osobní vůz Audi s projíždějícím vlakem. Vlak odhodil automobil do příkopu. Řidič po nehodě vykopl přední sklo a utekl. V havarovaném voze zanechal manželku a dvě děti.
Než vlak zastavil, ujel ještě asi sto metrů. Řidičova manželka a děti měly jen lehká zranění. Škoda na vlaku je asi 45 000 korun. Nehodu zavinil řidič auta.

Praha - Pražští hasiči zasahovali ve Vršovicích u lokomotivy, ve které se vznítilo zařízení chránící stroj proti bleskům. Jednalo se o stroj 110.032. Oheň se jim podařilo okamžitě zlikvidovat. Škoda je 35 000 korun.

Zdroj : iDnes.cz

OREDOHradec Králové - Nový jízdní řád Českých drah podstatně zlepšil železniční dopravu na Rychnovsku. Železniční doprava jezdí v pravidelném taktu – například na trati Častolovice-Rychnov nad Kněžnou jede vlak každých 60 minut, ve špičce každých 30 minut. Mezi Doudlebami nad Orlicí, Kostelcem nad Orlicí, Týništěm nad Orlicí a Hradcem Králové jezdí vlaky v ranní a odpolední špičce každých 30 minut. Z Kostelce nad Orlicí vzniklo každé dvě hodiny přímé spojení spěšným vlakem nebo rychlíkem do Hradce Králové. Cesta vlakem z Rychnova nad Kněžnou do Hradce Králové je vždy pouze s jedním přestupem, buď v Častolovicích nebo v Týništi nad Orlicí.

Autobusy budou navazovat na vlaky
V přestupních uzlech je zajištěna návaznost vlaků a autobusů, železniční a autobusová doprava je koordinována. Nejvíce se toto zlepšení projevilo na páteřní železniční trase Hradce Králové-Týniště nad Orlicí-Kostelec nad Orlicí-Žamberk, která umožňuje rychlé spojení z Hradce Králové s možností přestupu na návazný autobus do dalších obcí. Jsou zlepšeny také přestupy pro spojení do turisticky atraktivní oblasti Orlických hor.

Od 1.1.2006 bude na Rychnovsku spuštěn integrovaný tarif IREDO
(Integrovaná REgionální DOprava), který umožní cestu na jednu jízdenku s přestupem mezi více dopravci. Stejnou jízdenku bude možné využít na autobus i vlak. Systém IREDO také nabídne výhodné sedmidenní a třicetidenní jízdné, při pravidelném cestování půjde při zakoupení třicetidenní jízdenky ušetřit až 25%. Také zde budou využity zkušenosti z Náchodska, kde systém IREDO již rok úspěšně funguje.
O integrovaném systému regionální dopravy IREDO informuje Ing. Pavel Matouš: „Dosud byli cestující za nepohodlí spojené s přestupem nuceni ještě platit vyšší jízdné. V integrovaném systému IREDO zaplatí vždy stejně za přímou cestu i za cestu s přestupem. Při zakoupení sedmidenní nebo třicetidenní jízdenky bude možné využít spojů všech integrovaných dopravců. Pro pravidelné cestující se tedy nejen sníží cena jízdného, ale také se zvýší nabídka spojů.“ říká Matouš a dodává: „Očekáváme, že se podstatně zvýší počet pravidelných cestujících veřejnou dopravou, což bude mít pozitivní vliv nejen na zlepšení ekonomiky provozu, ale také na životní prostředí.“

Zdroj : OREDO

infoPardubice / Hradec Králové - České dráhy zahájily ve východních Čechách proces revitalizace dvou nádraží s největší intenzitou pohybu cestujících. V následujícím období tak budou modernizována nádraží v Pardubicích a v Hradci Králové, a to ve spolupráci s partnery, kteří vzejdou z výběrových řízení vyhlášených Českými drahami.
Revitalizace hlavních nádraží v Pardubicích a v Hradci Králové jsou součástí komplexní strategie modernizace více než 60 stanic v České republice nazvané Živá nádraží. Celý postup bude zahrnovat nejen celkové omlazení interiéru i exteriéru nádražních budov, ale především přinese zásadní zvýšení kvality odbavovacích a dalších služeb poskytovaných cestujícím. Cíl je jediný – učinit z nádraží respektované součásti městské infrastruktury, kam lidé chodí rádi nejen, když někam cestují.
Standardní součástí revitalizačních aktivit by mělo být také plné zpřístupnění stanic občanům se sníženou pohyblivostí, zavedení dalších doplňkových služeb a větší zaměření na funkční podporu rozvoje turistického ruchu (služby pro cizince, apod.).
Se zcela novým typem široce dostupného kvalitního spojení zastavujícím v Pardubicích přijdou České dráhy počínaje platností nového jízdního řádu - 11. prosince 2005. Cestujícím na trase Pardubice – Olomouc – Ostrava a Pardubice – Praha nabídnou jako zákaznický produkt 6x denně spojení vlaky SuperCity Pendolino (SC Pendolino). Ty přinesou velmi podobnou kvalitu služeb i celkové pojetí cestování srovnatelné se západoevropskými vlaky TGV, Thalys či Eurostar. Současně budou vlaky SC Pendolino znamenat nejrychlejší nabídku spojení jak Pardubic s Ostravou tak i například s Olomoucí a Prahou. Kromě vlaků SC Pendolino zastaví v Pardubicích denně další čtyři páry vlaků kategorie EuroCity (EC) a InterCity (IC) provozované rovněž rychlovlaky pendolino.
Tiskové zprávy :
České dráhy dnes zahájily proces revitalizace nádraží v Pardubicích a v Hradci Králové
Pardubice se stanou městem v České republice s největší nabídkou spojení rychlovlaky pendolino

Stručně Hradec Králové - Na internetových stránkách společnosti Oredo je zveřejněno porovnání jednotlivých druhů dopravy v Královéhradeckém kraji. Každý si tak může udělat představu o "výhodách" jednotlivých druhů dopravy. Na většině relací (tam kde existuje železniční spojení) je nejvýhodnější železniční doprava následována autobusovou dopravou. Doprava osobním automobilem v porovnání s hromadnou dopravou je naprosto nevýhodná.

Jistým přínosem by bylo, kdyby také ostatní kraje vyvíjely osvětovou činnost mezi motoristy a cestujícími a královéhradecký kraj tak nezůstal ojedinělý ve své aktivitě.

Tisková zpráva OREDO

závory - ilustrační fotoHradec Králové - Přes pět milionů Kč investovala Správa železniční dopravní cesty, s.o., vlastník železniční infrastruktury v České republice, do nového přejezdového zařízení na přejezdu v Březhradě u Hradce Králové. Moderní přejezd je vybaven vedle světelné a zvukové signalizace také závorami a sledovacím zařízením Red rail, který zaznamenává chování řidičů motorových vozidel na přejezdu. Zařízení dodala česká společnost AŽD Praha. České dráhy, Správa dopravní cesty v Hradci Králové, pak zajistila u této stavby inženýrskou činnost, zkoušení a uvedení do provozu. Nové výstražné zařízení bylo přes rozsáhlé úpravy v kolejišti vybudováno v rekordním čase dvou měsíců. V provozu je od středy 14.9.

Celá Tisková zpráva ČD

přejezdOpatovice nad Labem - Dnes, v sobotu 27.8. okolo sedmé hodiny ranní došlo na železničním přejezdu v Opatovicích nad Labem, který je chráněn pouze blikači, k tragickému střetu vlaku Os 5612 (Pardubice hl.n. - Jaroměř) s osobním automobilem. Řidič silničního vozdila srážku nepřežil. Ke zranění osob ve vlaku nedošlo, škoda na železničním hnacím vozidle byla předběžně vyčíslena na 340 tisíc korun, škoda na automobilu na 60 tisíc korun. Provoz v traťovém úseku Stéblová - Opatovice nad Labem, kde byly všechny vlaky nahrazeny autobusy, byl přeušen do cca. 9:30.
Bohužel tato nehoda není zdaleka jediná v tomto úseku tratě, mimo jiné došlo přibližně před rokem na podobném přejezdu v nedalekém Březhradě k tragické srážce vlaku s autobusem MHD, při které zahynuli 4 lidé.
Zdroj: novinky.cz

EDK300 - Smiřice 6.6.2005 večer EDK300 - Smiřice 6.6.2005 večerSmiřice - V pondělí 6.6.2005 odpoledne mezi 16 a 17 hod. došlo při rekonstrukci kolejiště ve Smiřicích k převrácení kolejového jeřábu EDK 300/5 č. 56 na bok (hmotnost 100t, nosnost 50t TSS Hradec Králové). Jeřáb se převrátil do 1. SK (staniční koleje) a omezil tím dopravu ve stanici, kdy provoz musel být veden přes 5.SK. Přesnou příčinu nehody se nám nepodařilo zjistit, při nehodě nebyl nikdo zraněn.
EDK1000 vyprošťuje EDK300 - Smiřice 7.6.2005 večerNásledující den 7.6. byly prováděny přípravné práce pro likvidaci následků této nehody. Především demontáž trolejového vedení a příprava vyprošťovacích jeřábů.
Vlastní zvedání bylo zahájeno večer 7.6. po 20. hodině. Postižený jeřáb vyprostil jeho výkonnější kolega EDK 1000.1 č. 274 (hmotnost 156 t, nosnost 125 t) z DKV Česká Třebová (jeden ze dvou nejtěžších jeřábů u našich drah). Sekundoval mu přitom EDK 300/5 č. 62 (hmotnost 100t, nosnost 50t TSS Ústí n/L pronajatý Traťové strojní společnosti Lovosice). Jeřáb po nehodě stál opět na svých asi ve 23 hodin, ale pouze ve štěrkovém loži.
Další den 8.6. v ranních hodinách pokračují práce vedoucí k nakolejení. Protože nebylo technicky možné s jeřáby EDK 1000 a EDK 300 poškozený jeřáb nakolejit, byl povolán z České Třebové další jeřáb - EDK 750, s jehož pomocí se podařilo během odpoledne postižený jeřáb dostat na koleje.
Info a foto: Pavel Černý

ConnexHradec Králové - Connex Česká železniční, s. r. o., plánuje zahájit rychlíkovou dopravu na trase Zittau - Liberec - Pardubice a zpět. Jak sdělil novinářům generální ředitel Connexu Východní Čechy Petr Seidner, podmínkou pro zahájení až osmi párů rychlíků je státní dotace, kterou v současnosti využívají České dráhy. Tu poskytuje ministerstvo dopravy.
Dopravu by zajišťovala lehká motorová jednotka Siemens Desiro německé dceřiné firmy Lausitz Bahn. Jednotka může jezdit až 100 km/h, tím by se měla doba cestování zkrátit ze současných tří hodin asi o 20 minut. Kapacita jednotky je 120 míst, na což upozorňují České dráhy, jejichž některé rychlíky mají v současnosti kapacitu až 200 míst. S tím nesouhlasí zástupci Connexu, neb se jednotky dají spřáhnout a tím navýšit kapacitu až na 240 míst.
V současné době Connex zajišťuje v České republice zejména autobusovou dopravu. O sobotách jezdí Connex Česká železniční s německými jednotkami Desiro z Zittau (Žitava) do Liberce a zpět a Connex Morava provozuje železniční dopravu na Železnici Desná na tratích Šumperk - Petrov nad Desnou - Sobotín.
Pokud by záměr vyšel, stal by se vlak prvním soukromým rychlíkem v ČR. Podle tiskové mluvčí ministerstva dopravy Marcely Švejnohové, případná smlouva s Connexem přichází v úvahu až pro jízdí řád pro rok 2007, protože pro příští rok 2006 se již připravuje s Českými drahami.
Zdroj: ČTK, Connex, Železnice Desná

Autor: Lzed - a - jr

Železniční muzejní expozice sdělovací a zabezpečovací techniky v Hradci KrálovéHradec Králové - Muzeum se nachází v sídle firmy Signalmont v Hradci Králové. V areálu firmy byla vybudována stálá muzejní expozice železniční sdělovací a zabezpečovací techniky. Jedná se o jedinečnou sbírku tohoto druhu ve střední Evropě vůbec. Soustřeďuje na 370 převážně provozuschopných exponátů od počátků železnic až po 20. století.

Otevírací doba muzea :
Květen - září: denně mimo pondělí a úterý 9 - 17 hodin.
Říjen - duben: pátek a sobota 9 - 16 hodin.
Poslední prohlídka začíná 1 hodinu před koncem otevírací doby. Návštěva mimo uvedenou dobu možná po předchozí telefonické domluvě.

Adresa: Areál firmy Signal Mont, s. r. o., Kydlinovská 1300., Hradec Králové 2., 500 02, www.signalmont.cz/muzeum

-ČD vs. Connex - Po delší době pro Vás mám novou anketu. Její téma je: "Představte si, že ve stejný čas, za stejné peníze pojede z Pardubic do Liberce nebo opačně spoj dvou společností. Kterou společnost a vozidlo byste si vybrali?" Na výběr máte ČD a jejich 854+Btn nebo Connex s Desirem.
Minulá anketa: "Myslíte si, že by případná stávka železničářů něco vyřešila?"
A jak jste odpovídali? Nejvíce hlasů bylo pro možnost "Ano, klesl by objem přeprav a propustilo by se více lidí (520 hlasů)", "Ne, zůstalo by vše při starém (300 hlasů)", Ano, vedení ČD přestane propouštět (44 hlasů).

1.6.2005 - 23:08 - Výstava hraček, stavebnic a vláčků MERKUR

MERKURPolice nad Metují
Od 1.6. do 30.9. 2005 pořádá firma CROSS společně s Regionálním muzeem Náchod výstavu

"Vznik a vývoj stavebnice MERKUR - nejznámější české hračky."

Oproti loňskému roku, kdy výstava sklidila velký úspěch, je nově doplněna o několik zajímavých exponátů. Výstava se koná v prostorách Klášterního komplexu v Polici nad Metují a je otevřená denně mimo pondělí od 9:00 do 12:00 hod. a od 13:00 do 16:30 hod.

Firma CROSS před několika lety obnovila výrobu známé stavebnice Merkur a nedávno také plechových vláčků ve velikosti "0"

433_vsetinSobotka - Dne 26. 10. 1905 byl slavnostně zahájen provoz na železniční trati Mladá Boleslav - Sobotka. V letošním roce slaví trať 100. výročí provozu. Slavnostní program připravuje město Sobotka ve spolupráci s dalšími spolky na 20. 8. 2005. Zlatým hřebem bude jízda parního vlaku na trati Mladá Boleslav - Sobotka, který bude vozit cestující mezi oběma městy. Oslavy by měly proběhnout pod patronátem generálního ředitele ČD Petra Kousala a ministra dopravy Milana Šimonovského.

« Novější zprávy | 1 ... 5 6 7 8 9 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:48
zapadá v 20:12