Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Smiřice - V pondělí 6.6.2005 odpoledne mezi 16 a 17 hod. došlo při rekonstrukci kolejiště ve Smiřicích k převrácení kolejového jeřábu EDK 300/5 č. 56 na bok (hmotnost 100t, nosnost 50t TSS Hradec Králové). Jeřáb se převrátil do 1. SK (staniční koleje) a omezil tím dopravu ve stanici, kdy provoz musel být veden přes 5.SK. Přesnou příčinu nehody se nám nepodařilo zjistit, při nehodě nebyl nikdo zraněn.
Následující den 7.6. byly prováděny přípravné práce pro likvidaci následků této nehody. Především demontáž trolejového vedení a příprava vyprošťovacích jeřábů.
Vlastní zvedání bylo zahájeno večer 7.6. po 20. hodině. Postižený jeřáb vyprostil jeho výkonnější kolega EDK 1000.1 č. 274 (hmotnost 156 t, nosnost 125 t) z DKV Česká Třebová (jeden ze dvou nejtěžších jeřábů u našich drah). Sekundoval mu přitom EDK 300/5 č. 62 (hmotnost 100t, nosnost 50t TSS Ústí n/L pronajatý Traťové strojní společnosti Lovosice). Jeřáb po nehodě stál opět na svých asi ve 23 hodin, ale pouze ve štěrkovém loži.
Další den 8.6. v ranních hodinách pokračují práce vedoucí k nakolejení. Protože nebylo technicky možné s jeřáby EDK 1000 a EDK 300 poškozený jeřáb nakolejit, byl povolán z České Třebové další jeřáb - EDK 750, s jehož pomocí se podařilo během odpoledne postižený jeřáb dostat na koleje.
Info a foto: Pavel Černý
Následující den 7.6. byly prováděny přípravné práce pro likvidaci následků této nehody. Především demontáž trolejového vedení a příprava vyprošťovacích jeřábů.
Vlastní zvedání bylo zahájeno večer 7.6. po 20. hodině. Postižený jeřáb vyprostil jeho výkonnější kolega EDK 1000.1 č. 274 (hmotnost 156 t, nosnost 125 t) z DKV Česká Třebová (jeden ze dvou nejtěžších jeřábů u našich drah). Sekundoval mu přitom EDK 300/5 č. 62 (hmotnost 100t, nosnost 50t TSS Ústí n/L pronajatý Traťové strojní společnosti Lovosice). Jeřáb po nehodě stál opět na svých asi ve 23 hodin, ale pouze ve štěrkovém loži.
Další den 8.6. v ranních hodinách pokračují práce vedoucí k nakolejení. Protože nebylo technicky možné s jeřáby EDK 1000 a EDK 300 poškozený jeřáb nakolejit, byl povolán z České Třebové další jeřáb - EDK 750, s jehož pomocí se podařilo během odpoledne postižený jeřáb dostat na koleje.
Info a foto: Pavel Černý
JRtrain | 9.6.2005 (10:07)
Související zprávy
1 2 | Zpráv na stránku: |
robert vlasák
13.07.2005 (13:26)
dík za "potěšující" fotky já dělám na EDK 300/5 č. 55.
PRCH
12.06.2005 (20:57)
Sundali jen to nejnutnejsi ;)
Proc taky shazovat cely nadrazi :))
Proc taky shazovat cely nadrazi :))
PetrV
12.06.2005 (9:22)
chary: jéje, pardón, já jsem buď slepej, nebo blbej :-/ Ale na té třetí fotce nevidím, že by dráty byly pryč...
12.06.2005 (1:56)
PetrV: viz druhý odstavec :-))
ERDC: jeraby.wz.cz (www.seznam.cz; "edk jerab" :-)))
ERDC: jeraby.wz.cz (www.seznam.cz; "edk jerab" :-)))
ERDC
11.06.2005 (21:52)
je nekde na webu uceleny prehlad vesch EDKacek? dikas
PetrV
11.06.2005 (11:09)
jr: Ještě asi je v Lovosicích EDK 2000, který tam nakládá do lodí; ten má nosnost 250 tun :)
A jak to vůbec bylo s trakčním vedením? To nebylo potřeba kvůli ramenům jeřábů dráty sundávat?
A jak to vůbec bylo s trakčním vedením? To nebylo potřeba kvůli ramenům jeřábů dráty sundávat?
10.06.2005 (20:33)
no, kdyby lehl EDK 1000, je to jen 156t, těžké zvedací techniky je v republice dost, existují silniční jeřáby, které se používají v při stavbách a průmyslu, takže jistě žádný neřešitelný problém, pouze by to asi trvalo déle ;-)
gg
10.06.2005 (14:09)
hapala mašinka ...
10.06.2005 (11:11)
To JPNK: Asi by ho podkopali a postavili novou podzemní trať :)
10.06.2005 (10:34)
Bylo by zajímavé kdyby "lehl" EDK 1000 čím by byl zvednut?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko