..: All news and reports - ČR Zlínský :..

835Zlín - Nový dopravní terminál ve Zlíně, elektrizace trati z Otrokovic do Vizovic, nová vlaková nádraží ve Valašském Meziříčí, Vsetíně a v Kroměříži. Stavby za téměř 5 miliard korun, které mají zlepšit úroveň cestování ve Zlínském kraji, plánují v nejbližších letech Státní fond dopravní infrastruktury a některá města.

Ilustrační foto - PřibyslavKroměříž - Kompletní rekonstrukcí za skoro půl miliardy korun projde v příštích čtyřech až pěti letech kroměřížské vlakové nádraží. Na levé straně nástupiště dnes cestující vidí řídicí věž těsně u silničního přejezdu. Za ní stojí vozové depo s točnou a čerpací stanicí pohonných hmot. To vše by mělo být zbouráno. Na vzniklé proluce pak vznikne malé autobusové nádraží městské hromadné dopravy.

Ilustrační fotoZlín - Na otrokovickém nádraží pomalovali neznámí sprejeři téměř celou lokomotivu, zatím neuvedeného typu. Vandalové opatřili lokomotivu neidentifikovatelnými nápisy především v růžových barvách ze všech stran. „Pachatel, po kterém nyní pátráme, způsobil škodu ve výši padesát tisíc korun. Hrozí mu až roční vězení,“ uvedla mluvčí zlínské policie Jana Bartíková.

zdroj: Právo

Ilustrační fotoUherské Hradiště - V tragédii vyústilo ve středu v noci na železničních kolejích neopatrné počínání 26 leté ženy z Uherského Hradiště. U mostu přes řeku Moravu mezi Uherským Hradištěm a Starým Městem ji smrtelně zranila přijíždějící vlaková souprava. „Strojvůdce zaregistroval postavu na kolejích ve tmě na poslední chvíli. Začal houkat a brzdit, ale střetu už nedokázal zabránit,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Českých drah Zdeněk Neusar. Vlak zasáhl mladou ženu přední částí jízdní soupravy, přičemž ji více než 10 metrů vlekl pod sebou. Přivolaná rychlá záchranná služba převezla dívku do nedaleké nemocnice, kde krátce poté zemřela. „Utrpěla rozsáhlá zranění, její šance na přežití byla minimální,“ řekl jeden z lékařů. Podle uherskohradišťské policejní mluvčí Jitky Zámečníkové nelze vyloučit ani sebevražedný motiv. Strojvůdce vypověděl, že žena na nechráněném přejezdu seděla v podřepu otočená zády k přijíždějící soupravě. Dechová zkouška prokázala, že strojvedoucí neměl v krvi alkohol. Nikdo z cestujících v motorovém vlaku neutrpěl při srážce zranění. Provoz na trati České dráhy obnovily po hodině.

Olomouc - Nákladní vlak v Olomouci-Hejčíně usmrtil v pátek ve 13:07 hod. jednačtyřicetiletou ženu. Podle olomoucké policie chodkyně vešla na přejezd ve chvíli, kdy tudy vlak projížděl. Nehodě již strojvedoucí nedokázal zabránit. Železniční doprava byla v těchto místech zastavena.

zdroj: Mladá fronta DNES, Právo

Ilustrační fotoVsetín - Spojení Vsetínska s Prahou se od soboty výrazně zrychlilo. Nové jízdní řády nabízí cestujícím 3 nové spoje. Vlaky kategorie EuroCity zastavují ve stanicích Horní Lideč, Vsetín a Valašské Meziříčí. Tři páry mezistátních vlaků EuroCity figurují v jízdních řádech jako Košičan, Fatra a Hradčany. Odjezdy těchto vlaků ve směru do Prahy jsou plánovány na 7:54, 13:54 a 17:54 hodin ze Vsetína. „První jede z Košic, druhé dva ze Žiliny. Cílovou stanicí všech tří je Praha hl.n.,“ uvedl vrchní přednosta uzlové železniční stanice ve Valašském Meziříčí Vítězslav Nesvadba. Rychlíkové spojení přes Valašsko oslabilo po povodních v roce 1997, kdy voda poškodila několik tratí. Kvůli sílícímu tlaku cestující veřejnosti a konkurenci ostatních dopravců se ale vlaky opět začínají vracet. Cestovní doba by se díky zavedení těchto spojů měla výrazně zkrátit, ze Vsetína na rovné 4 hodiny. „Lidé dosud mohli využívat tyto spoje pouze pokud dojeli do Hranic na Moravě,“ uvedl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

Soupravy kategorie EuroCity, která je po SuperCity zastoupené rychlovlaky Pendolino nejvyšší kategorií na českých železnicích, dosud regionem ani neprojížděly. Řazení vlaků odpovídá mezinárodním standardům. Mezi ty patří například minimálně takzvaná nucená ventilace, případně klimatizace, látková čalouněná sedadla, maximálně po šesti místech v oddíle, a průměrná rychlost spojů nad 90 kilometrů za hodinu.

zdroj: Mladá fronta DNES

754 Zlín – Plnění priorit v modernizaci železniční infrastruktury a dopravy v regionu, které vyplývají z deklarace podepsané v roce 2005 mezi Zlínským krajem a Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), hodnotili na společném jednání zástupci obou institucí. V rámci realizace jednotlivých záměrů deklarace bylo v kraji například v posledních dvou letech opraveno 9 železničních přejezdů za více než 70 milionů korun nebo při rekonstrukci výpravní budovy v Uherském Hradišti vzniklo díky městu parkoviště pro zhruba dvě stovky automobilů. Mezi priority obou stran pro další roky patří například rekonstrukce, zkapacitnění a elektrizace trati Otrokovice – Zlín a navazující etapy do Vizovic. Dále modernizace železniční stanice v Kroměříži, která by měla stát asi 485 milionů korun, nebo zapojení průmyslové zóny Holešov a elektrizace i zkapacitnění trati Kojetín - Hulín – Valašské Meziříčí. Zároveň budou pokračovat rekonstrukce dalších přejezdů a drobné technické úpravy tratí. Železniční síť ve Zlínském kraji zahrnuje 358 kilometrů tratí, 119 železničních stanic a zastávek. Osobní doprava je vedena téměř všemi významnými sídly a je dostupná pro 78 měst a obcí, což představuje 70 procent obyvatel.

zdroj:kr-zlinsky.cz/vismo/

Brno - U obce Věžky na trati č. 300 z Brna do Přerova vykolejil v pátek ve 13 hodin a 18 minut osobní vlak. Provoz je přerušen, je zavedena náhradní autobusová doprava. Ze zatím neznámých příčin vykolejily tři vozy, nikdo z pasažérů ale nebyl zraněn. Mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar řekl serveru iDNES: "Kolik bylo ve vlaku lidí zatím nevíme, ale vykolejily tři vozy." Příčiny nehody vyšetřují.

zdroj: iDNES.cz

Ostrožská Nová Ves - Život jednašedesátiletého řidiče nákladního automobilu si vyžádala úterní nehoda, která se stala brzy ráno na železničním přejezdu u Ostrožské Nové Vsi na Uherskohradišťsku. Řidič utrpěl vážná zranění, kterým podlehl.

Neštěstí se stalo krátce před čtvrt na sedm ráno na přejezdu s výstražnými světly. "Výstražná signalizace byla v době neštěstí v činnosti. Zavinění tedy s největší pravděpodobností nebude na straně železnice," uvedl mluvčí drážní inspekce Zdeněk Neusar.

Ve vlaku cestovalo dvacet lidí, nikdo z nich nebyl zraněn. Celková škoda byla vyčíslena na 200 tisíc korun. Vlak směřoval ze Starého Města na Uherskohradišťsku do Brna. Provoz se podařilo obnovit po deváté hodině dopoledne.

zdroj: novinky

další fotografie: reportáž hzs

Praha - Celkem tři páry mezinárodních vlaků vyšší kvality EuroCity (EC) zamíří od nového jízdního řádu 2006 / 2007 (platnost začíná 10. prosince 2006) do Zlínského kraje – do regionu Valašska. Stanice Valašské Meziříčí, Vsetín a pohraniční stanice Horní Lideč budou zařazeny do celoevropské sítě těchto spojů poskytujících vysoký komfort cestování po železnici. Cestovní doba ze stanic Vsetín a Valašské Meziříčí do Prahy by se díky zavedení těchto spojů měla výrazně zkrátit až o 50 minut – ze Vsetína na rovné 4 hodiny; ze stanice Valašské Meziříčí pak dokonce na 3 hodiny 40 minut. Spojení Rožnova pod Radhoštěm s Prahou pak bude například odpoledním spojem EC s přestupem ve Valašském Meziříčí trvat 4 hodiny 13 minut. Ti, kteří dnes pro cesty do Prahy používali spoje EC a IC s přestupem v Hranicích na Moravě tak od budou moci využít komfortních služeb ČD již přímo ze stanic v regionu Valašska.

Na Valašsko zamíří celkem 3 páry spojů kategorie EuroCity. 2x pojedou na trase Praha – Žilina a zpět a 1x na trase Praha – Košice a zpět. Odjezdy těchto vlaků ve směru do Prahy jsou plánovány na 7.54, 13.54 a 17.54 hodin ze Vsetína a na 8.11, 14.11 a 18.11 z Valašského Meziříčí.

Vlaky EuroCity nabídnou také další zvýšení komfortu pro cesty z a na Valašsko. Kromě výrazně kratší jízdní doby z a do Prahy – a to až o 50 minut; jsou tyto vlaky řazeny výhradně z nových nebo modernizovaných vozů splňujících mezinárodní standardy pro vlaky kategorie EuroCity. Mezi ty patří například minimálně tzv. nucená ventilace (případně klimatizace), látková čalouněná sedadla – maximálně po 6 místech v oddíle a vysoká průměrná rychlost spojů nad 80 km / hodinu.

České dráhy neustále rozšiřují vozový park pro vlaky vyšší kvality, kam patří i spoje EuroCity. Jestliže ještě před 15 lety, kdy do ČR přijel první vlak EuroCity (EC 8 Antonín Dvořák, 2. června 1991, Vídeň - Praha), měly ČD k dispozici pouze modernizované restaurační vozy, dnes vozidlový park čítá více než 400 nových nebo modernizovaných vozů (1. a 2. třída, restaurační vozy, lůžkové vozy, pendolino a vozy se služebním oddílem). Navíc například ke stávajícím 45 moderním klimatizovaným vozům Siemens pro rychlost až 200 km / hod přibude letos dalších 26 nových vozů první a druhé třídy od stejného výrobce, stejně jako 12 nových lůžkových vozů. Ty umožní zapojení Českých drah do dalšího celoevropského produktu vyšší kvality – EuroNight.

Zdroj: Tisková zpráva ČD

Vlak plný úsměvů 2003Vlak plný úsměvů 2006 - I letos, konkrétně 1.června, pojede do Zlína na mezinárodní filmový festival filmů pro děti a mládež "Vlak plný úsměvů", který je určen pro přepravu tělesně a mentálně postižených dětí. Letos budou dokonce dva vlaky plné úsměvů.
První pojede tradičně jednotka řady 471 z Pardubic hl.n. v 7:00 z 12.koleje jako 1.nsl.521 a zastaví pro nástup v Chocni, Ústí nad Orlicí město, České Třebové a Zábřehu na Moravě a dále jen z dopravních důvodů ve stanicích Olomouc hl.n., Přerov a pro přidání "brejlovce" na přípřež zastaví v Otrokovicích (9:45 - 10:00). Do Zlína přijede v 10:20.
Druhý vlak plný úsměvů pojede v řazení 843 + 043 z Olomouce (odj. 9:08) jako 2.nsl.521 pro nástup v Olomouci, Přerově a Otrokovicích. Z Otrokovic do Zlína-středu (příj. 10:32) bude souprava přivěšena na konci Os 14217.
Odpoledne pojedou vlaky plné úsměvů takto:
Vlak plný úsměvů do Pardubic v řazení 754 + 471 odjede ze Zlína v 17:23 a zastaví pro odpojení přípřeže v Otrokovicích (17:36 - 17:48), z dopravních důvodů zastaví v Přerově, Olomouci a Ústí nad Orlicí, pro výstup cestujících zastaví v Zábřehu na Moravě, v České Třebové, v Ústí nad Orlicí městě a v Chocni.
Druhý vlak plný úsměvů pojede ze Zlína v 17.40 na přípřeži vlaku 14244 do Otrokovic a dále do Přerova a do Olomouce.
Na snímku je Vlak plný úsměvů 27.5.2003, foto: Kubze

RegioNovaZlín - První sériové jednotky Regionova řady 814/914 (002 a 003) předal generální ředitel ČD Josef Bazala v žst. Zlín střed hejtmanovi Zlínského kraje Liboru Lukášovi za účasti ministra dopravy Milana Šimonovského. Jednotky Regionova budou zatím nasazeny na trati Otrokovice – Zlín – Vizovice a současně budou nasazovány při zvláštních příležitostech (např. pobyt kinematovlaku v Horní Lidči, Zlínský filmový festival). Nízkopodlažní motorová jednotka se tak stává propagačním nástrojem zajímavostí Zlínského kraje, který cestovní ruch podporuje heslem „Kouzlo rozmanitosti“.

Letos bude do provozu nasazeno celkem 20 Regionov. Po Zlínském kraji bude následovat Karlovarský a Královéhradecký. V Královéhradeckém kraji začnou Regionovy jezdit od července a jako první budou nasazeny na trati Hradec Králové – Jičín – Turnov, čímž propojí krajskou metropoli s turistickým regionem Český ráj. Na Hradecku očekávají železničáři 12 – 13 jednotek. V příštím roce začnou modernizované částečně nízkopodlažní jednotky jezdit i v Pardubickém kraji. Jako první budou cestujícím sloužit na trati Pardubice – Chrudim – Slatiňany.

zdroj: České dráhy, Pars nova

750 042 v Kunčicích pod OndřejníkemValašské Meziříčí - Stav lokomotiv řady 750 ve Valašském Meziříčí ke dni 19.1.2006 :

750 042-4 : lok.je muzejní. Bývá stále letmo nasazována na výkonech v okolí Valašského Meziříčí. Má dosazený zimní pluh (stejný jako řada 742), s kterým v těchto dnech brázdí koleje Valašska.
750 079-6 : lok.je stále provozní, ikdyž se s ní dávno nepočítalo (proto nemá vysílačku atd.), nasazována letmo (nyní na os. vlacích na Ostravu).
750 119-0 : neprovozní, vyhořelá elektroinstalace 1. stanoviště. Stanoviště je již kompletně vyklizeno, ale je stále reálná možnost, že bude zprovozněna.
750 293-3 : neprovozní, po vykolejení v Lískovci u Frýdku (říjen 2003) byla odstavena a postupně rozebírána na náhr. díly. Dnes je to již jen oholený vrak.

Doprovodné foto: 750 042-4 s osobním vlakem v Kunčicích pod Ondřejníkem [oj]

sněhová fréza - ilustrační fotoSeverní Morava - aktualizováno 15:00 - V úterý 6.12.2005 odpoledne, jak předpověděli meteorologové, začalo silně sněžit. Již odpoledne a večer sníh velmi zkomplikoval dopravu na severní Moravě nejen na silnicích, ale také na železnici. Na několika tratích byl v noci na dnešek nebo ráno z důvodu sněhové kalamity, kdy na koleje spadlo velké množství stromů, přerušen železniční provoz. Pokud to dopravní situace na pozemních komunikacích dovoluje, organizují České dráhy náhradní autobusovou dopravu. Obnovování provozu komplikuje těžký mokrý sníh, nesjízdné pozemní komunikace a také výpadky elektřiny z veřejné rozvodné sítě.

8.12.2005 12:20
Podle iDnes byl obnoven provoz na všech dotčených regionálních tratích. Na mezinárodní trati mezi Třincem a Čadcou se stále jezdí po jedné koleji.

7.12.2005 15:50
Doprava na mezinárodní trati mezi Třincem a Čadcou byla obnovena ve 14.10 hod., jezdí se v elektrické trakci po jedné koleji.

ČD754 - ilustrační fotoOtrokovice - V sobotu 19.11.2005 ráno došlo k požáru dieselové lokomotivy (ČD 754 077-6) jedoucí z Malenovic do Otrokovic.
Na místo vyjeli hasiči z Otrokovic a hasiči ČD z Přerova. Po uhašení požáru byla lokomotiva odtažena na vedlejší kolej, kde hasiči lokomotivu ochlazovali. Při požáru a zásahu nebyl nikdo zraněn.

Po příjezdu vyšetřovatele hasičů ze Zlína bylo místo požáru ohledáno. Požár zasáhl kabeláž elektrického vedení, prostoupil ze spodní části lokomotivy do kabiny a zničil hygienický koutek. Pravděpodobnou příčinou vzniku požáru byla technická závada na elektroinstalaci.

Celý článek a fotografie : HZS Zlínského kraje

KyklopOstrava - V sobotu 17.9. vyjel na trať 323 Ostrava - Valašské Meziříčí opravdu zvláštní vlak. Pod názvem "Fotojízda s kyklopem" vyrazila na trať souprava tažená lokomotivou T478.4068 a složená z patrové jednotky Btjo a celozeleného služebního vozu Ds. Největší lákadlo celé akce však bylo na konci soupravy - motorová lokomotiva T499.0002, kyklop. Tento neprovozní stroj se po několika letech opět objevil na trati, byť jen v závěsu vlaku.

« Newer messages | 1 2 3 4 5 6 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2019 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 06:41
sets at 19:10
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...