..: Nové spoje zrychlily cestu do Prahy :..
Ilustrační fotoVsetín - Spojení Vsetínska s Prahou se od soboty výrazně zrychlilo. Nové jízdní řády nabízí cestujícím 3 nové spoje. Vlaky kategorie EuroCity zastavují ve stanicích Horní Lideč, Vsetín a Valašské Meziříčí. Tři páry mezistátních vlaků EuroCity figurují v jízdních řádech jako Košičan, Fatra a Hradčany. Odjezdy těchto vlaků ve směru do Prahy jsou plánovány na 7:54, 13:54 a 17:54 hodin ze Vsetína. „První jede z Košic, druhé dva ze Žiliny. Cílovou stanicí všech tří je Praha hl.n.,“ uvedl vrchní přednosta uzlové železniční stanice ve Valašském Meziříčí Vítězslav Nesvadba. Rychlíkové spojení přes Valašsko oslabilo po povodních v roce 1997, kdy voda poškodila několik tratí. Kvůli sílícímu tlaku cestující veřejnosti a konkurenci ostatních dopravců se ale vlaky opět začínají vracet. Cestovní doba by se díky zavedení těchto spojů měla výrazně zkrátit, ze Vsetína na rovné 4 hodiny. „Lidé dosud mohli využívat tyto spoje pouze pokud dojeli do Hranic na Moravě,“ uvedl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

Soupravy kategorie EuroCity, která je po SuperCity zastoupené rychlovlaky Pendolino nejvyšší kategorií na českých železnicích, dosud regionem ani neprojížděly. Řazení vlaků odpovídá mezinárodním standardům. Mezi ty patří například minimálně takzvaná nucená ventilace, případně klimatizace, látková čalouněná sedadla, maximálně po šesti místech v oddíle, a průměrná rychlost spojů nad 90 kilometrů za hodinu.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 12.12.2006 (5:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from ČR Zlínský


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user pacholicek  mail  
13.12.2006 (18:10)  
Docela už se těším, jak se odvezu domů z Prahy EC, na rychlíky už kašlu, po cestě do školy mam 2dny rozlámané záda.

Registered user George_L  mail  
12.12.2006 (21:28)  
To JP: ještě... tím "připlatí za místenku" jsem myslel lidovou cenu 86 Kč (bez Inkarty), lidová cena (pokud člověk cestuje na KMB).

Tahle novinka mě fakt dostala, omlouvám se, že to zas vytahuju.
Registered user George_L  mail  
12.12.2006 (21:25)  
To JP: Já bych se bez něj klidně obešel, nemám zájem platit ČD předražené Pendolino. Navíc dávám přednost kupé. Doposud jsem jezdil z Ovy do Phy Košičanem, jeho přesunutím a zatím neaktivním RTE nic v danou dobu nejede (kromě SC). Takže začnu jezdit PERNERem, na kterém si zase pěkně sednu do slovenského Beer než bych šel do Pendolina. Toť jen můj názor.
12.12.2006 (20:46)  
George_L) Ty jo, co vám pořád v Ostravě nevoní na ČDT680? Kdyby mi to doma stavělo, tak ani neškytnu a jezdím - takhle budu muset používat ty "skoro-EC", co pouští přes Horní Lideč -- Ampz se na nich hned tak neobjeví a ty Bmee jsou také chutné.

Ad místeky - jak často vidím, že lidi místenky nekupují, teda až na Košičan, který byl bez ní skoro marný :D
Registered user George_L  mail  
12.12.2006 (18:18)  
Předpokládám, že si všichni bez Inkarty díky mezistátním vlakům pěkně připlatí za místenku (pokud ji samozřejmě budou chtít).

No, my (OV-PHA) zas budeme nuceni jet poděl... Pendolinem. No nic, budu jezdit PERNERem.
12.12.2006 (10:31)  
Josef Petrák - Košičan bez zpoždění v minulém grafikonu byl jako houska bez mouky, zpoždění vzniká taky dost na Slovensku
Registered user Laborec425  mail  
12.12.2006 (10:15)  
To by musel ten první vlak vyjíždět z Košic ve 3:46, aby to stihnul do Vsetína v 7:54 :)). A vůbec první vlak z Košic směr Žilina jede ve 4:18 :).
12.12.2006 (9:20)  
EC i SC Pendolino jsou komerční produkty Český drah, takže je to jedno, čím si vydělají, zvláště, když do EC nacpete více substrátu - pokud mu nevadí stát.

Přesun EC je podle mne logický tah. Tyto spoje zajišťují základní páteř dopravní obslužnosti v Evropě, zde Košice/Žilina - Praha a pokud je možné jízdní dobu zkrátit pouhým přesunem na jinou trať, nevidím v tom žádný problém.

A diskutovaná oprava úseku Bohumín - Žilina tomu jen nahrává. Vzpomeňte si, kolikrát přijel Košičan či Hradčany se zpožděním ... a kde vzniklo.
12.12.2006 (9:11)  
Přesun ECéček z těšínské na vsetínskou trať je z důvodu plánované modernizace tratě Bohumín-Žilina nebo je to snaha nahnat cestující z Ostravska do Pendolin?
12.12.2006 (8:32)  
Jinak jen dodám, že na soupravách Fatra / Hradčany není dočasně řaděn vůz Ampz73 a je nahrazen vozem Apee z důvodu nedodání všech nových vozů Ampz143 / Bmz241 ze závodu SKV ...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2021 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko