Zlín - Nový dopravní terminál ve Zlíně, elektrizace trati z Otrokovic do Vizovic, nová vlaková nádraží ve Valašském Meziříčí, Vsetíně a v Kroměříži. Stavby za téměř 5 miliard korun, které mají zlepšit úroveň cestování ve Zlínském kraji, plánují v nejbližších letech Státní fond dopravní infrastruktury a některá města.
V letošním roce je ze státního rozpočtu na investice do železnic ve Zlínském kraji vyčleněno kolem 150 milionů korun. V roce 2008 to bude dokonce přes 200 milionů. Kromě elektrizace trati Otrokovice - Zlín - Vizovice za 3,2 miliardy korun plánované na rok 2009 se navíc například výhledově uvažuje i o elektrizaci trasy Kojetín - Hulín - Bystřice pod Hostýnem - Valašské Meziříčí. Přelom tisíciletí patřil obnově hlavní větve II. koridoru od Břestu po Staré Město. Začátek třetího tisíciletí bude podle všeho ve znamení postupné modernizace dalších tratí a stanic ve Zlínském kraji. Nejvíc si však cestující všimnou plánovaných změn na nádražích. Společný terminál městské hromadné dopravy, autobusů a Českých drah za zhruba 540 milionů korun plánuje postavit z dotací Evropské unie krajské město Zlín. Rekonstrukci nádraží za tři čtvrtě miliardy plánuje společně město Vsetín a České dráhy.
zdroj: Mladá fronta DNES
ad 1) Dopravní společnost Zlín-Otrokovice, s.r.o., patří z 87 % statutárnímu městu Zlínu a z 13 % městu Otrokovice (viz obchodní rejstřík www.justice.cz). Takže nevím, v čem je problém. A kdyby se přece jednalo o společnost v soukromém vlastnictví, ráda by udělala, co by objednavatel v rámci závazku veřejné služby objednal a zaplatil.
ad 2) Desira se dají spojovat, 2 jednotky není nic neobvyklého, věřím, že 200 lidí od Šohaje se do nich vejde.
Pizzaman:
O Regionoze jsem již vyjádřil svůj názor v této diskusi 13.1. v 11:55. A po 101. musím zopakovat: elektrická dráha Otrokovice-Valašská Polanka s nádražími z mramoru za hříšné miliardy jsou sice pěkná věc, já bych však za ty prachy (kdyby to šlo) radši obnovil vozový park v celém kraji vozidly evropských formátů...
A dál se tu snažím vyvrátit následující dogma: Elektrizace Vizovice-Otrokovice za účelem vedení přímých vlaků Zlín-Praha neznamená zrychlení přepravy Zlín-Praha oproti přestupu hrana hrana v Otrokovicích na rychlík od Desira z Vizovic.
I za "bolševika", kdy byl DP "městskou firmou" odmítal posilovat dopravu k frekventovaným vlakům, takže když se v pátek ze "Šohaje" v Otrokovícich vysypalo kolem 200 cestujících toužících po přepravě do "Gottwaldova", tak se tam taky čekalo přes 40 minut, protože trolejbusy jezdily po 20.00 ve dvacetiminutovém intervalu a nástup do vozidla připomínal "bitvu" … první vozidlo bylo beznadějně přeplněno, takže na následujících zastávkách "Pošta", "Kvítkovice" se nestavělo a cestující měli smůlu … musei si taky počkat těch 40 minut, protože další spoj jedoucí za 20 minut vypadal stejně.
Kdo jel ze Zlína dále autobusem ČSAD do okolních obcí a nevybojoval místo v prvním vozidle, měl smůlu a počkal si další dvě hodiny na autobus, protože rozjezd ve 20.40 nestíhal a jel až rozjezdem ve 22.30 …
Dopraví podnik tvrdil, že předmětem činnosti MHD není odvoz cestujících, které si ČSD do Otrokovic přivezzou.
Chci tu jen poukázat na skutečnost, že výměnou za elektrizaci Vizovice-Otrokovice, za nové nádraží ve Zlíně, za stavbu dráhy do Valašské Polanky, můžete mít ve Zlínském kraji vozový park jako ve Švýcarsku. Kdyby ty peníze tak šly použít.
10 km vzdálenost na nádraží v rámci stotisícové aglomerací není problém - je to záležitost MHD v kombinaci s lokální dráhou z Vizovic s výrazně kvalitnějšími vozidly - prosím viz níže mé předchozí příspěvky.
Zlín, který zatím zůstává bez kvalitních spojení (Dálnice, železnice), zůstává bez investic a přílivu zahraničního kapitálu
Abych se vrátil k tématu článku: Prachy na infrastrukturu bych rval do hlavních tratí a za peníze na zlínské lokální dráhy rapidně zrychlil obnovu vozového parku. Škoda, že to tak nejde, jak jsme si vyříkali. Je to o prioritách. Kdybych byl obyvatelem Zlína, spíše bych ocenil svezení Desirem do Otrokovic (se Zlínem souměstí - upozorňuji, že se bavíme téměr o vnitroměstské dopravě), zde přestup hrana hrana na rychlík Břeclav-Praha složený z vozů Bmz, než se kodrcat v pod dráty v Béčku přímo ze Zlína do Prahy. A podotýkám, že v relaci Zlín-Brno bude i po elektrizaci Vizovice-Otrokovice a Hulín-Kojetín za hříšné miliardy výhodnější autobus... (Na autobusovou dopravu bych se nedíval tak nezaujatě - s železniční jsou na jedné lodi proti IAD.)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.