..: Dráhy zrušily vlakový spoj, lidé protestují :..

Ilustrační obrázekZlín - Veřejnou dopravu ve Zlínském kraji používá podle společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje 90 tisíc cestujících denně. 15 tisícům z nich ale nevyhovuje. Přitom například v příhraničí Královéhradeckého kraje spojů přibývá. Tamní protějšek zlínského krajského koordinátora, společnost OREDO, řeší dopravní problémy zapadlých obcí jednotným dopravním systémem. Ten však Zlínskému kraji dosud chybí.

„Spoje se tu ruší pořád. Bydlím tu asi 6 let a vychází to tak na jeden ročně,“ tvrdí Zbyněk Štrych. „Nejvíc mě rozčiluje, že vlaky jezdí souběžně s autobusy. Proč?“ diví se Štrych, jehož dcera dojíždí do jedné z kroměřížských škol. „Nejraději bych koupil mikrobus a ty lidi z okolí svážel sám. Zaručeně bych neprodělal,“ je přesvědčen.

České dráhy dotyčný „školní“ vlak přesunuly kvůli změně jízdního řádu na trati Hulín - Kojetín. Vlaky tam totiž musejí navazovat na rychlíky na koridorech. Objednávku spojů podle mluvčího ČD Aleše Ondrůje řeší kraj ve spolupráci s obcemi. „Není možné zavděčit se všem,“ tvrdí Ondrůj. Starosta Zborovic, sám příznivec cestování vlakem, se hájí tím, že rušení spoje projednávalo zastupitelstvo, lidé ale na jednání nepřišli. V daný čas teď není podle Řiháka motorový vůz na trati Kroměříž - Zborovice k dispozici. Spojení je proto třeba pokrýt autobusy. Ty teď ale v danou dobu jezdí jen přes Zdounky, kde děti musí čekat na přípoj. Další přímý vlak jede až v 15 hodin.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 23.1.2007 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Zlínský


  1 2      Zpráv na stránku:   
26.01.2007 (20:07)  
Krásná formulace – lidé nepřišli. Byli občané vyrozuměni o tom, co se na zastupitelstvu bude projednávat, třeba tak, že by obecní posel (nebo pan starosta na vycházce s pejskem) obešel obec a do každé schránky dal pozvánku s programe jednání a nebo se pozvánka vyvěsila na úřední desku na obecnéím úřadě a "bylo vymalováno" …
24.01.2007 (11:27)  
A proč zastupitelstvo odsouhlasilo zrušení spoje, aniž by si sami udělalo průzkum? Lidé třeba také nepřišli kvůli nevhodnému termínu. Od toho jsou zastupitelé, aby pracovali pro lidi. Souběh vlaků s autobusy je věcí zlínského koordinátora (ten by měl ostatně dělat průzkum jako první). Ubývá-li cestujících, je třeba hledat systémovou chybu a ne rušit spoje či celé tratě. Bylo by dobré zjistit, jaký je zájem o přestup z rychlíku a jaký o spoj v jiné poloze, a podle toho rozhodnout. Jinak by se mohlo stát, že v dohledné době nebude ani přípoj k rychlíku, ani spoj pro místní - vše bude zrušeno.
24.01.2007 (7:51)  
S nákladem na Zborovické trati je to jak kdy, někdy nic, jindy třeba 8 vozů. Hlavně Korojedy a Zdounky, ve Zborovicích jsem viděl nákladní vagón naposled někdy tak před třemi roky...
24.01.2007 (7:49)  
Na Zborovické trati těch cestujících bohužel opravdu není co bývalo, dle řeči čísel je to dnes 500 osob na den, motoráky s přípojnými vozy jsou minulost.
U autobusů (také bohužel) je trend podobný, spoj na Kyjov v 9.15 před 10 lety znamenal boj o místo k stání, dnes jezdí za Roštínem po prázdnu.
24.01.2007 (0:01)  
Ee, Kroměříž je kraj Zlínský...
23.01.2007 (23:45)  
neni kroměříž už kraj olomoucky???
registrovaný uživatel Semík  mail  
23.01.2007 (22:57)  
Jo omlouvám se veřejnou dopravou, ČD není veřejná doprava. Sorry.
registrovaný uživatel Semík  mail  
23.01.2007 (22:55)  
Jen malá poznámka. V článku ze dne 15.01. jsem se dozvěděl, že ČD přepraví 180mil. cestujících ročně. Pokud jede vlakem ve Zlínslém kraji 90 000 denně - tj. 32 850tis. ročně. Znamená to tedy, že zhruba každý 6 cestující jede ve Zlínském kraji? Proč jede do/ze Zlína jeden jedínný vlak, když nepočítám lokálky Otrokovice - Vizovice? Asi jsem blbej, nebo mám blbou kalkulačku, nebo bude něco špatně.
registrovaný uživatel Johnny  mail  
23.01.2007 (22:50)  
-- xAnri05: Myslim ze tam je napsano, ze 90 tis. pouziva verejnou dopravu a nikoliv, ze 90 tis. jezdi vlakem.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
23.01.2007 (21:43)  
A jeste jeden postreh - 90 tis. jezdi vlakem a 15 tis. na to nadava. Tak to je podle me uspech, ktery v CR nema obdoby!!
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko