Zlín - Veřejnou dopravu ve Zlínském kraji používá podle společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje 90 tisíc cestujících denně. 15 tisícům z nich ale nevyhovuje. Přitom například v příhraničí Královéhradeckého kraje spojů přibývá. Tamní protějšek zlínského krajského koordinátora, společnost OREDO, řeší dopravní problémy zapadlých obcí jednotným dopravním systémem. Ten však Zlínskému kraji dosud chybí.
„Spoje se tu ruší pořád. Bydlím tu asi 6 let a vychází to tak na jeden ročně,“ tvrdí Zbyněk Štrych. „Nejvíc mě rozčiluje, že vlaky jezdí souběžně s autobusy. Proč?“ diví se Štrych, jehož dcera dojíždí do jedné z kroměřížských škol. „Nejraději bych koupil mikrobus a ty lidi z okolí svážel sám. Zaručeně bych neprodělal,“ je přesvědčen.
České dráhy dotyčný „školní“ vlak přesunuly kvůli změně jízdního řádu na trati Hulín - Kojetín. Vlaky tam totiž musejí navazovat na rychlíky na koridorech. Objednávku spojů podle mluvčího ČD Aleše Ondrůje řeší kraj ve spolupráci s obcemi. „Není možné zavděčit se všem,“ tvrdí Ondrůj. Starosta Zborovic, sám příznivec cestování vlakem, se hájí tím, že rušení spoje projednávalo zastupitelstvo, lidé ale na jednání nepřišli. V daný čas teď není podle Řiháka motorový vůz na trati Kroměříž - Zborovice k dispozici. Spojení je proto třeba pokrýt autobusy. Ty teď ale v danou dobu jezdí jen přes Zdounky, kde děti musí čekat na přípoj. Další přímý vlak jede až v 15 hodin.
zdroj: Mladá fronta DNES
1 2 | Zpráv na stránku: |
U autobusů (také bohužel) je trend podobný, spoj na Kyjov v 9.15 před 10 lety znamenal boj o místo k stání, dnes jezdí za Roštínem po prázdnu.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.