..: Aktualitások és cikkek :..

Ilustrační obrázek Břeclav - Dělníci včera nalezli v takzvaném poštovním tunelu na železničním nádraží v Břeclavi asi 60 pytlů nedoručené pošty. Jde o desítky tisíc dopisů odeslaných v letech 2001 až 2006 ze zahraničí do České republiky, prozradil náměstek vrchního přednosty břeclavské železniční stanice Zdeněk Kristián. Případem se zabývají kriminalisté.

Ve dnech 13.3. až 12.5. tohoto roku je plánována rozsáhlá výluka jednoho z posledních neopravených úseků trati číslo 270, Červenka - Zábřeh na Moravě. Důvodem jsou rozsáhlé stavební práce na tomto úseku III. železničního koridoru, které si vynutí jednokolejný provoz. Mnohé regionální a několik dálkových spojů bude mít upravené jízdní časy, popř. jízdní trasy a cílové či počáteční stanice. Výluky s sebou přináší také možnost vzniku zpoždění. Přinášíme Vám přehled souvisejících změn v dopravě.

Ilustrační obrázekVídeň - Orkán Emma pustošil nejen Českou republiku, ale i další země střední Evropy. Dle výpovědi jednoho z našich galeristů způsobil přerušení dopravy na tepně spojující Tyrolsko, Bavorsko a Salzbursko, a tím znemožnil na celý den cestování z východu na západ Rakouska a také do Německa. Rakouské dráhy se z tohoto chaosu probíraly jen velmi těžko. Další, trochu kuriózní nehoda se stala přímo uprostřed Vídně. Jeden z jeřábů, které byly umístěny na stavbě Wien Hauptbahnhof, se zřítil přímo na komplex nástupišť Wien Südbahnhof Bahnsteige 11 - 19, odkud odjíždí vlaky na Itálii, do Štýrska a Slovinska, Villachu, a také příměstské linky do Vídeňského Nového Města.

Ilustrační obrázek "In–Karta je v pořádku, ale copak to máte na lístku?", táže se nevěřícně průvodčí cestujícího na důvod, proč má nápisem znehodnocený lístek. "Víte, to jeden váš kolega byl zmatený a myslel, že je karta padělaná …", obhajuje platnost svého řádně zakoupeného jízdního dokladu cestující na palubě vlaku InterCity. Průvodčí chápe a odchází dál konat svou povinnost. Po chvíli se však se smíchem přiřítí zpět a prosí o zapůjčení dokladů. "Tohle musím ukázat kolegovi!" Cestující i průvodčí jdou do služebního kupé, kde je druhý člen vlakové čety vyzván k vyzkoušení karty příruční pokladnou. "V pořádku, že? A teď podívej na lístek!" Když druhý průvodčí zří "POZOR! Karta", začne se popadat smíchy za břicho.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Linz - Tajemství, o kterém na středečním křtu českého fotbalového taura v Brně mluvili zástupci českých i rakouských drah, bylo odhaleno. Tento pátek (22.2. 2008) byli pozvaní zástupci médií a další zájemci v Linci seznámeni s novou podobou lokomotivy 1116.264. Ta v dílnách tamějšího TS Linz obdržela design propagující celý šampionát a všechny účastnické státy společně. Stroj společně prezentovali Josef Halbmayr za ÖBB-Personenverkehr a Michaela Steinacher z ÖBB-Werbecenter. Tím se celá fotbalová série reklamních lokomotiv uzavírá, po stroji UEFA a 16 národních je tento poslední.

Ilustrační obrázek Brno - Jak jsme již avizovali, křest lokomotivy 1216.226 taurus v českých národních barvách se konal tuto středu (20.2.2008) v Brně. Lokomotiva vznikla v rámci reklamní kampaně Rakouských drah ÖBB k mistrovství Evropy ve fotbale EURO 2008. Každý ze šestnácti účastnických států získal jednu lokomotivu taurus v národních barvách a ty nyní křižují po celém rakouském území. Na křtu byli přítomni redaktoři ŽelPage a proto přinášíme krátkou reportáž a snímky z akce.

Ilustrační obrázek Praha - České dráhy zveřejnily konečnou podobu změn v jízdním řádu, které vstoupí v platnost 3. března. Změn je mnoho. Od téměř bezvýznamné opravy chybného jména vlaku EC 147 Olše přes legalizace ad-hoc změn v řazení, které nastaly v důsledku optimalizace oběhů, až po rušení garanci služeb na palubě (zásuvky 230 V). U některých spojů se ale dočkáme i krácení jízdních tras či jejich změn, které by měly vyřešit nelogičnosti a rizika v obězích, jež se krátce po zavedení nového grafikonu několikrát spolupodílely na kolapsu dálkové dopravy. Vina za kolaps padla především na bedra náměstka GŘ Jiřího Koláře, byť zřejmě velkou část zodpovědnosti měli nést i špatně připravení dispečeři ČD. Jízdní řád se tak mění v době, kdy se jej už daří s přehledem plnit.

ŽelPage se pokusila shrnout hlavní změny a zároveň dát svým čtenářům možnost najít další, o něž se prostřednictvím komentářů podělí s ostatními. K tomu Vám postačí si otevřít link pod článkem, prostudovat první změnu a porovnat ji s tištěným JŘ.

Ilustrační obrázek Vídeň / Brno - Jak jsme již na stránkách ŽelPage informovali, rakouské dráhy nechávají v rámci propagace Mistrovství Evropy ve fotbale EURO 2008 přebarvit 16 lokomotiv do barev účastnických států. V barvách České republiky je vyveden stroj 1216.226. V minulém a tomto týdnu, po roll-outu z dílen v Linci, byl nasazen do turnusu, kde zajišťoval mimo jiné vozbu vlajkových spojů rakouských drah - EC Transalpin a EN Wiener Walzer. Do týdne by měl stroj konečně zavítat také do jihomoravské metropole.

Blíží se červený krasavec. Tep se mi zrychluje, nervozita stoupá, prst na spoušti dostává křeč. Ne, ještě ne! - Právě takto jsem prožíval letošní nejlepší okamžiky fotografa. Ale nefotil jsem jen taurusy, necestoval jen v Rakousku a hlavně, nefotil jsem každý den! I přesto se mi dostalo milé povinnosti v následujících řádcích prozradit, jak jsem za rok nechtěně vytvořil fotografický rukopis, který vytušíte už v náhledu. Jak vznikaly fotografie z výprav po zahraničí i tuzemsku s kolegy i o samotě, o kterých jste možná četli v nemnoha cestopisech, co vše stojí za pozadím této snahy a jak vnímám končící rok pohledem fandy a fotografa.

302 km/h v ICEPorýní, 11.11. 2007 - Předpověď na neděli hlásí počasí pod psa – zataženo s deštěm, riziko anonymních bombových telefonátů a enormně zvýšený výskyt osob v podivných kostýmech, zejména pirátů, jeptišek a všemožné zvěřeny, proto nedoporučujeme žádné aktivity spojené s fotografování vlaků a cestováním.

HC Vítkovice diskutují s Popradem, foto: Tomáš Kubovec Mohli jsme sem napsat pouze seznam všech rychlíků, EuroNightů a ÖBB-EC, kterými jsme jeli, stanice, kde jsme vystoupili či přestupovali, a nakonec vyfotit účtenku z nějaké hospody, kde jsme večeřeli. Ale my jsme řekli NE! Když zápis z akce, tak pořádný! Tomáš Kubovec (průvodce zeměmi evropskými), Josef Petrák (plánovač a navigátor) a Sanka Coffie (Pepe v menším, podstupující první lekci v šotoušení) vyrazili na pár dní na Slovensko a do Rakous, s Adamem zdokumentovali přírodní katastrofu v Tatrách a pak projeli Rakousko, co jim InterRail a Sommercard dovolily. A jedem!

Ilustrační obrázek Rakousko, 13. – 16. dubna 2007 – Od ledna, kdy jsme ve Vídni zakoupili Kursbuch ÖBB, uplynul nějaký měsíc, my jej již měli pročtený snad 100krát a jeho vizáž dle toho vypadala. Za tu dobu přibyly dvě věci k pořádné oslavě, ale taky jedna méně veselá k zapití, proto se dvojice „zahraničních zpravodajů“, Josef Petrák a Tomáš Kubovec, rozhodla opět opustit rodnou zemi a na pár dní sbírat materiál v Rakousku. Josef v prvních březnových dnech překonal na palubě EN 353 svůj 70000. měřený kilometr na cestách vlakem, Tomáš slavil raketový žlutohvězdičkový vzestup v galerii ŽP s více než kvalitním portofoliem a společně jsme zapíjeli konec prodeje oblíbeného lístku EuroDomino – i proto jsme měli oba dva zakoupené poslední exempláře již v předprodeji.

1016.035Vídeň - Od roku 2008 plánují Rakouské spolkové dráhy nasazení nových jednotek railjet na spoje v ose Budapest - Wien – München, od roku 2009 také Wien – Bregenz/Zürich. O vnějším designu souprav zatím není rozhodnuto. ÖBB zapojily do rozhodování právě cestující. Kdokoliv může vybrat jedno ze tří barevných schémat, které se pak bude aplikovat na soupravy railjet.

Ilustrační obrázekPraha - Nahodile vzniklá amatérská šotoušská dvojice Tomáš Kubovec a Josef Petrák se dala dohromady za cílem zakoupit ve Vídni jízdní řád rakouských spolkových drah a po volných chvílích tak moci bádat, čím pěkným se svézt, či co vyfotit. Jak už to na podobných cestách bývá, začne brnět prst na spoušti fotidla a oči již sondují okolí, kam se postavit a do které brány rámovat. A jak to tedy bylo?

ilustracni obrazekPosuzovat stav železnice nějakého státu podle jediného vozu by se asi nemělo. Mnoho z vás, čtenářů, se již asi projelo soupravami EC Antonín Dvořák, R Chopin, či zapůjčeným vozem na českém IC Hutník. Jaká je ale skutečná realita rakouských železnic, na to se vám budeme snažit poskytnout objektivní a ucelený pohled v tomto článku. Cílem naší červencové cesty byla zejména oblast Tyrolska, která v mnohém překvapila!

« Újabb hírek | 1 ... 16 17 18 19 20   
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 05:48
nyugszik: 20:12