Vídeň / Brno - Jak jsme již na stránkách ŽelPage informovali, rakouské dráhy nechávají v rámci propagace Mistrovství Evropy ve fotbale EURO 2008 přebarvit 16 lokomotiv do barev účastnických států. V barvách České republiky je vyveden stroj 1216.226. V minulém a tomto týdnu, po roll-outu z dílen v Linci, byl nasazen do turnusu, kde zajišťoval mimo jiné vozbu vlajkových spojů rakouských drah - EC Transalpin a EN Wiener Walzer. Do týdne by měl stroj konečně zavítat také do jihomoravské metropole.
Dle sdělení tiskového oddělení ÖBB se bude konat křest lokomotivy právě na brněnském hlavním nádraží, a to 20.2. 2008 od 9:30. Stroj přiveze zahraniční hosty a představitele rakouských drah spojem R 270 z Vídně.
Jedním z čestných hostů a kmotrem bude bývalý československý reprezentant, mistr Evropy z roku 1976 Antonín Panenka. Na vzniku nátěru a projektu spolupracují také České dráhy. Po křtu proběhne krátká tisková konference.
Vstup na akci není nijak omezen. Redakce bude mít na místě svého zpravodaje, a přinese tak reportáž přímo z místa konání. Všem zájemcům přejeme příjemný nevšední zážitek a "českému Tauru" mnoho kilometrů bez nehod.
Ilustrační foto: Josef Petrák


Co se týká strojvedoucích, tak tam asi není ten úplně největší problém. Např. Němci se učí česky taky a nikdo už se nediví, když vidí strojvedoucího DB v Praze hl., Uhříněvsi, Mělníce nebo Kutné Hoře. Stejně tak strojvedoucí ČD v Drážďanech je běžná věc. Podobně se rozvíjí vztahy s Polskem, Slovensko je dole již zmíněno a s Rakouskem to půjde taky.
Jinak na 270 bude českoTaurus vepředu a vzadu pravidelná 1216.
Neni on problem jen u Rakusaka? Slovenske masinky a firove nam tu vesele jezdi. Vybrane nemecke zajizdi do KH i s nemeckymi firy. Budiz, jsou to puvodem ceskoslovenske loko. Ale uz jsem videl polskou loko v Prerove jedouci vlastni silou (bez mericiho vozu a hafo techniku na stanovisti). Ceske loko po uprave zajizdeji hluboko do Polska i Nemecka. Jen Rakusak nechce nase firy (viz. prispevek od MZ nize) a Cech naopak nechce Rakusakovy masinky. Taur sice do Brna s velkou slavou zajizdi, ale jen par vybranych muze na 160km/h trati jet "az" 120 km/h, zbytek pouze 100 km/h. 10minutovy pobyt v Breclavi je toho mozna dusledkem, aby se setrelo zpozdeni a vlak nejel do Rakouska tolik zpozdeny.
Na druhou stranu, jen CD si mysli, ze se da delat stridani na ose za 3 minuty. Nasledkem toho si fira zacina balit sve veci uz mnoho kilometru dopredu, aby pak ze stanoviste co nejdrive zmizel a neprekazel kolegovi, ktery si ma naopak stihnout vybalit sve veci a pripravit se k jizde.
Třeba až jednou bude jezdit mezi Brnem a Vídní nějaký nový "Thalys", tak už nebude nikoho moc zajímat, že to řídí Maďar nebo Mongol. Pokud bude umět česky a německy, naučí se předpisy, tak proč ne? Jenže já mám pocit, že dráhy, ať už u nás, nebo v Rakousku se ještě neodnaučily stále omílat slova nejde, nelze, nemůžeme, atd... A třeba na to už čeká někdo, kdo toho časem dokáže využít.
Jinak tam to s tim "vzal by Rakusakovi" praci muze (muze, ne je) byt i o podminkach nastaveni. Rakousky zamestnavatel nemuze zamestnat ani IT technika, ktery taky vezme Rakusakovi praci. Pokud ale bude v podminach, ze ten ajtak musi umet cesky, tak tuhle podminku vetsina rakouskych ajtaku nesplni a ceskeho ajtaka prijmout snad i lze
Teda teraz ma napada, Thalys je vlastne uplne z cesty, kedze to neni klasicky medzistatny vlak, ale je to v podstate "sukormny" vlak, na ktory je vytvorena zvlastna spolocnost s ucastou prislusnych stran, takze s nim vlastne nejazdi rusnovodic DB, SNCB ani SNCF, ale rusnovodic firmy Thalys
Pri akomkolvek vlaku do Rakuska sa runsovodici menia na pohranicnej prechodovej stanici. A to nech idu od Talianska, Madarska, Ceska, Slovenska, Nemecka alebo Svajciarska. Odbory si to vydupali v zakone a to, ze je to proti vsetkym myslienkam EU zjavne nikoho neserie ... minimalne nie v Rakusku ...
Napr SRCR jazdi o.i. so Slovenskou strelou v celom useku rusnovodic CD, na Ex Praha - Zilina (- Kosice) jazdi tusim v celom useku tiez len jeden rusnovodic (bud CD alebo ZSSK)...
Takze od ekonomickej vyhodnosti to zialbohu nezavisi a zavisiet nemoze ...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
