..: Aktuality a články - Česká republika (celá) :..

25.3.2004 - 23:34 - Škoda uveřejnil návrh vzhledu lokomotiv řady 380 ČD

obrazekŘada 380 ČD - Nedávno poté, co České dráhy oznámily, že vítězem tendru na dodávku 20ti nových lokomotiv řady 380 ČD se stala společnost Škoda, zveřejnila Škoda na svých stránkách návrh vzhledu lokomotivy. Vzhled přibližuje přiložený obrázek, který pochází z webu výrobce. Názory na návrh jsou různé. Já jn doplním, že návrh je zřejmě dílem firmy Porsche, která zpracovala návrh vzhledu nových tramvají pro Prahu. Čelo tramvají a čelo této lokomotivy (stříbrná část) jsou si nápadně podobné ...
Lokomotiva bude mít maximální rychlost 200 km/h, výkon 6MW a tři napěťové soustavy 3 kVss, 25 kV 50Hz a pro provoz v okolních státech též 15 kV 16 2/3 Hz.
Pohled do Budoucna: Dalším tématem, kterým se budou České dráhy nuceni zabývat, bude dislokace této řady. Dá se předpokládat, že lokomotivy dostane lokomotivní depo Praha - Vršovice. Jak se toto depo vypořádá s údržbou dalších dvaceti lokomotiv je otázkou. Po zrušení depa Praha - Masarykovo nádraží přešly všechny lokomotivy do Vršovic. Tím došlo k centralizaci všech lokomotiv do depa Vršovice, ale zároveň k naplnění kapacity tohoto depa. Dále se můžeme už jen nechat překvapit jak toto vše dopadne. Na závěr doplním, že smlouva na dodávku strojů bude podepsána poté, kdy uplyne čas, během které se může neúspěšný uchazeč - Siemens odvolat.
Dodávka by mohla být realizován v letech 2008 - 2009.

Velim - 28.2.2004 se ve stanici Plaňan konaly zkušební jízdy vozu Sggmrss ještě se čtyřmi lokomotivami a dalšími vozy, mezi nimiž byl i měřící vůz. Jde o plošinový šestinápravový nákladní vůz složený ze dvou částí. Tyto vozy, stejně jako řada Sggmrs, jsou určeny pro přepravu kontejnerů po kolejích. Výrobcem je Tatravagónka a.s. Poprad. Na Slovensku má vůz číselné označení 13 56 800 0 000-1P. Pro zkoušky v ČR byl vozu přidělen interval 33 54 496 1 000-5P. Vůz má výrobní číslo 001/2003 a vyroben byl ke konci roku 2003. Váha vozu je 25 470 kg, délka vozu je 26,39 m.

2.3.2004 - 18:25 - Upravena stránka odkazů

obrazekPraha - Právě byla uveřejněna nová stránka s roztříděnými a srovnanými odkazy na různé weby. Snažili jsme se odkazy aktualizovat a vyřadit již nefunkční odkazy. Pokud narazíte na nějaký, který nefunguje, informujte nás prosím. Pokud chcete mít odkaz na naší stránce, taktéž nám napište na adresu info@zelpage.cz. Děkujeme.

1.3.2004 - 21:38 - Přehled výlukové činnosti na tratích SŽDC v roce 2004

informaceVýluky na tratích SŽDC - Letos poprvé uveřejnily České dráhy na svých stránkách nejen harmonogram výluk na železničních koridorech, ale také dlouhodobější výluky na ostatních tratích SŽDC. Například rekonstrukce stanice Bohumín a výstavba 3. nástupiště v Praze Libni se konají již od konce roku 2003, ale některé byly zahájeny letos - elektrizace Kadaň - Karlovy Vary a výstavba podchodů v Českém Těšíně či Frýdku-Místku. Dále je tu jedna výluka v rámci rekonstrukce stanice Choceň - výluka Choceň - Vysoké Mýto. Pro snadnější prohlížení v budoucnu, jsme zřídili novou sekci v menu - Železniční stavby. V této sekci jsou informace jednak o výlukové činnosti 2004, ale i o Novém spojení a nových mostech nad Seifertovou ulicí v Praze.

28.2.2004 - 15:32 - Zprovozněn nový systém řazení

810Byl zprovozněn nový systém pro správu řazení vlaků. Obsahuje vlaky SC, EC, IC, Ex, R a mezinárodní Sp a Os. Chyby a náměty nám prosím napište emailem.

27.2.2004 - 13:54 - V březnu se opět zintenzivní stavební činnost na koridorech

obrazekStavby na koridorech 2004 - Blíží se březen a s ním i zintenzivnění stavebních prací na českých železničních koridorech. Hned 1. března bude zahájena výluka 1. traťové koleje mezi stanicemi Přelouč - Řečany n.L. a výluka liché kolejové skupiny v Řečanech n.L. Tyto výluky potrvají do 23.4.2004. Více než dvouměsíční výluka 2. traťové koleje mezi Hladkými Životicemi a Studénkou a sudé kolejové skupiny v Hl. Životicích bude zahájena v pátek 5.3. Prohlédněte si i další výluky. Stránka bude průběžně aktualizována. Aktuální výluky budou zvýrazněny červeně a blížící se výluky fialově. I v tomto jízdním řádu je s výlukami počítáno v jízdních dobách, ale zpoždění se zřejmě opět nevyhneme. Doufejme, že budou jen v řádu minut.

obrazekŽelPage slaví 3.narozeniny - Dnes jsou tomu přesně tři roky od doby, kdy se na internetové scéně objevil web ŽelPage. Zprvu to byl nevýrazný web s malou návštěvností, ale později se začal rozrůstat. Přibývali spolupracovníci a přibývaly novinky. Nejprve to byl web o skutečné železnici a též do značné míry web o železničních simulátorech, ale dnes je ŽelPage hlavně o skutečné železnici. Za uplynulé tři roky bylo zaznamenáno přes 177 tisíc návštěv, za což Vám velmi děkujeme. Během naší existence se také velmi měnil design stránek. Toto je již osmý v pořadí a dnes slavíme přesně rok od jeho uvedení.

19.1.2004 - 21:46 - Fotografie Marfuši a Pendolina mimo zkušební okruh

obrazekMarfuša a Pendolino - Včera a dnes jsme stopovali dvě zajímavá vozidla, která byla mimo cerhenický zkušební okruh. Včera jsme jeli do Žďáru nad Sázavou, kde jsme vystopovali Marfušu, která se právě připravovala k vykonávání jízdních zkoušek mezi Žďárem a Havlíčkovým Brodem rychlostí 120 km/h. Jednotka bude zkušebně jezdit až do 26.1.2004. Sepsal jsem podstatné informace a také jsem přidal několik fotografií ze včerejška jako článek.
Druhým vozidlem je naše pendolino, které jelo ze ŽZO do Nymburka na výměnu kol. Martin Hanzal jej zachytil v Kolíně a při cestě do Nymburka. Fotografie naleznete v článku vše o 680.

Reportáže - Dnes jsme Vás pozvali na výstavu fotografií z let 1967 - 1972 a já si náhodou vzpomněl, že máme v záloze zajímavé fotografie z let také minulých. Jsou to fotografie z 80. let, které mi již před časem zaslal Vítek Bukač, za což mu patří dík.

5.1.2004 - 22:05 - Petice za obnovení názvu vlaků EC 172/173 Vindobona

obrazek Vindobona — Jsou to již dva týdny, co jsme se rozloučili s dlouholetým názvem vlaku, který spojoval Berlín s Vídní později Hamburg s Vídní a jmenoval se Vindobona. Nám není lhostejné, že by tak tradiční název vlaku měl upadnout v zapomnění a tak jsme se rozhodli, že uspořádáme petici, aby se název Vindobona vrátil tam kam patří – k vlakům EC 172/173.

U petice najdete celou historii tohoto názvu a najdete zde i fotografie vozidel, která se pod tímto jménem představila v pravidelném provozu. Děkuji kolegům, kteří se na přípravě petice podíleli. Petici naleznete zde. Děkujeme Vám za každý podpis.

Зеркало Леон рабочее на сегодня

Řím - Jel jsem na několik týdnů za kamarádem do Říma a přemýšlel jsem jak se tam nejlépe po kolejích dostat. Většina lidí jezdících do Itálie vlakem, se kterými jsem mluvil, doporučovala cestu přes Wien. Je to z jednoho důvodu, pokud si člověk koupí integrovanou mezinárodní jízdenku, přijde ho průjezd Rakouskem (Hohenau - Tarvisio) na mnohem méně peněz, než dostávat se do Itálie přes Německo a Brennero. Tento problém jsem však neřešil, poněvadž jsem si koupil jako vždy 2 zónový Interrail.

obrazekPraha - Společně se zprovozněním domény www.zelpage.cz budou postupně zprovozňovány poddomény webů, které sídlí pod ŽelPage (ondraj.zelpage.cz, fhavel.zelpage.cz, vlakosim.zelpage.cz).

obrazekPraha - Dnes je Štědrý den - to není žádná novinka, ale to hlavní. O Štědrém večeru si lidé dávají různé dárky. Před několika dny jsme místo ankety uveřejnili formulář, kam jste si mohli psát, co byste chtěli k Vánocům nejen od nás. Některá přání splníme hned, některá časem.

14.12.2003 - 22:51 - Vánoce 2003 na ŽelPage

obrazekPraha - Venku to sice tak nevypadá, ale již brzo tu bude zima a tak i ŽelPage se převlékla do zimního kabátu. Blíží se i Štědrý den a jako v minulosti, i letos se můžete těšit na nějaká překvapení. Co to bude? tak to Vám samozřejmě neřekneme. Jen prozradím, že nadělovat budeme odpoledne nebo večer 24.12.2003.

Zajímalo by nás, co byste od nás (a nejen od nás) chtěli pod vánoční stromeček a proto jsme místo ankety uveřejnili formulář, kam můžete psát svá přání. Na Štědrý den tato přání uveřejníme.

obrazekAnketa - Před malou chvílí byla ukončena anketa Nejoblíbenější řady vozidel na kolejích v ČR Při zadávání kritérií jsme na některá vozidla zapomněli, ale myslím, že by to velký vliv na průběh ankety nemělo. Na plné čáře vyhrála elektrická jednotka řady 471 ČD se 167 hlasy, na druhém místě se těsně umístil motorový vůz 854 a na třetím se umístila řada 754. Velkými soupeři na poli motorových lokomotiv jsou Brejlovci a zamračené. Brejlovci dostali celkem 205 hlasů a zamračené 96 hlasů.
Děkujeme Vám za účast.

« Novější zprávy | 1 ... 150 151 152 153 154 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:08
zapadá v 19:57